یکشنبه 26 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي‌نژاد: بااجراي يكي دو برنامه 5 ساله ديگر، جزو پنج اقتصاد اول دنيا خواهيم بود، ايلنا

محمود احمدي‌نژاد با بيان اينكه« سند چشم انداز 20 ساله سند خوب و يك نقطه راهنما است »، گفت : اما ايران نه در 20 سال بلكه بايد 15 سال ديگر نه در منطقه بلكه در دنيا بدرخشد.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، رئيس جمهور ظهر امروز يكشنبه طي سخناني در مراسم تجليل از دانشجويان نمونه كشوري دانشجويان و جوانان را آينده‌سازان جامعه بشري خواند و گفت: جمع دانشجويان و جوانان نشاط‌آور، اميدآفرين و الهام‌بخش است.

وي افزود: جوانان ايران اسلامي با چهره هاي مصمم و خودباوري سخت ترين كارها و مرتفع ترين قله هاي بشري را زير پا خواهند گذاشت و بي ترديد با اراده هاي مستحكم بلندترين اهداف انساني را در دسترس ملت ايران قرار خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه علم دروازه همه خوبي ها و زيبايي هاي عالم است ، گفت : رسيدن به كمال وسعادت مستلزم عبور از مسير علم است .فعاليت هاي علمي و ترويج آن موضوع مقدس و ديني است و علم آموزي و ترويج آن از ديني ترين فعاليت هاي يك عالم به شمار مي رود و مي توان گفت كه علم آموزي و ترويج آن زيباتر از خود علم است.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد همه كارهاي انسان براي خدا باشد ؛ گفت : اگر كسب علم و ترويج آن براي خدا باشد، حاصل آن مفيد و در مسير كمال انسان خواهد بود و اگر براي غير خدا باشد، در راه اقدامات غير انساني از جمله توليد سلاح هاي كشتار جمعي و انتشار ميكروب ها در آزمايشگاه ها و ايجاد بيماري، به منظور تامين منافع مادي و سرمايه داري خواهد بود.

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت : علم آموزي كاري ديني است و در مكتب اسلام جزء بالاترين ارزش ها به شمار مي رود ؛ علم دروازه ورود به زيبايي هاي عالم و كمال الهي انسان است.

رييس جمهور با بيان اينكه هر انساني به عنوان عضوي از يك ملت در زندگي خود از دو دسته آرمان و اهداف فردي و اجتماعي برخوردار است، گفت: ملتي موفق است كه اهداف فردي آنها در راستا و در جهت تحقق اهداف اجتماعي قرار گيرد و ديگر اينكه اهداف آنها انساني و متعالي باشد .

دكتر احمدي نژاد ادامه داد : وقتي اهداف و آرمانهاي فردي افراد يك اجتماع ، در يك راستا قرار گيرد، هم افزايي ملي ايجاد مي شود و اين روند تحقق اهداف فردي و اجتماعي آن ملت را تسريع مي كند . تلاش هاي فردي اعضاي يك جامعه به مثابه آجرهايي است كه براي ساختن يك بنا با استناد به يك نقشه عمومي روي هم چيده مي شود.

وي يكي از مهمترين ماموريت هاي دانشجويان و دولت را تلاش براي هم راستا كردن اهداف فردي و اجتماعي دانست و اظهار داشت : براي پيشرفت و تعالي نبايد اهداف كوچكي را براي خود ترسيم كنيم چرا كه خدا انسان را براي رسيدن به اهدافي متعالي خلق كرده است و يكي از مهمترين ماموريت ها، تلاش براي تعريف اهداف بلند و بزرگ و هم راستا كردن آنها با هم است .

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه عزم و اراده جدي و حركتي جديد در ملت ايران براي نيل به پيشرفت ايجاد شده است، تصريح كرد : هر حركت و اقدامي به خودي خود پيشرفت محسوب نمي شود ، پيشرفت بايد هدف داشته باشد تا بتوان درستي و ميزان حركت را در راستاي تحقق آن و به واسطه آن هدف ، مورد ارزيابي قرار داد.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه هدف اصلي از پيشرفت، رسيدن به جامعه اي است كه در آن انسان ها محترم باشند و دروغ و فريب و ظلم در روابط اجتماعي وجود نداشته باشد ، گفت: ما نمي خواهيم بيست سال ديگر به جايي برسيم كه امروز كشورهاي اروپايي و آمريكايي هستند كه در جامعه آنها خانواده و انسان مفهوم خود را از دست داده و دولتمردان آن كشورها براي رفع مشكل سرمايه داران ، جنگ به راه مي اندازند و روابط اجتماعي و انساني آنها مبتني بر فريب و دروغ است .

وي ادامه داد :رسيدن به جامعه اي پيشرفته كه در آن انسان ها محترم باشند با توجه به فرهنگ والگوي برآمده از سنت ها و آموزه هاي ايراني – اسلامي امكان پذير است . ايراني ها همواره خواستار خوبي و نيكي بوده اند و وقتي اسلام به ايران آمد اين مطالبه ايراني ها صد برابر شد .

رييس جمهور خاطر نشان كرد: نگاهي به تاريخ ايران و مهندسي و پزشكي ايرانيان نشان مي دهد كه ايراني ها در همه زمينه ها همواره منفعت عمومي و انطباق با طبيعت و محيط زيست را مد نظر داشتند و در زندگي آنها اقتصاد و صنعت با زيبايي تلفيق شده و هنر در متن زندگي ايراني ها جريان داشته است و اساس فعاليت هاي اجتماعي آنها بهره وري بوده است.

احمدي نژاد تصريح كرد: اگر امروز هم بر اساس روش و فرهنگ و توانمندي هاي بومي خودمان عمل كنيم موفق خواهيم بود و در اين زمينه به عنوان نمونه مي توان به روند اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها اشاره كرد كه وقتي با الگوي بومي طراحي و اجرايي شد مردم صادقانه با اجراي آن همراهي كردند.

وي افزود: صنعت كشورمان در 50 سال گذشته با وجود آنكه حجم زيادي از يارانه هاي دولتي را به خود اختصاص داده است اما چون وارداتي بوده و با الگو و روش هاي بومي منطبق نبود هنوز قابليت رقابت با رشته هاي مشابه خود در ساير كشورها را ندارد .

وي اظهار داشت : در سند چشم انداز بيست ساله كشور عنوان شده است كه بايد در بيست سال آينده در رتبه اول منطقه قرار بگيريم اما امروز نگاهي به وضعيت ايران نشان مي دهد كه با وجود آنكه پنج سال از آغاز زمان در نظر گرفته شده براي تحقق سند چشم انداز گذشته ، در بسياري از حوزه هاي مد نظر سند چشم انداز در رتبه اول منطقه قرار داريم .

رييس جمهور تصريح كرد : معتقدم تا پايان زماني كه براي تحقق سند چشم انداز در نظر گرفته شده است ايران مي تواند در عرصه جهاني بدرخشد امروز ايران در رتبه هفدهم اقتصاد جهاني قرار دارد و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده بعد از پايان برنامه پنجم توسعه به پايين تر از رتبه دوازدهم خواهيم رسيد و به فضل الهي با اجراي يكي دو برنامه پنج ساله ديگر جزء پنج اقتصاد اول دنيا خواهيم بود .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016