دوشنبه 20 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در حمايت از محمدرضا رحيمی: تهمت در يک برنامه زنده تلويزيونی به کسی که حضور ندارد "خيلی بد" است، کلمه

پس از آن که الياس نادران، نماينده اصول‌گرای مجلس روی آنتن زنده سيما در برنامه ديروز، امروز، فردای پنجشنبه شب، معاون اول احمدی‌نژاد را به فساد اقتصادی متهم کرد، روز گذشته آقای احمدی‌نژاد به دفاع تمام عيار از معاون اولش پرداخت و ضمن متخلف خواندن نادران، «متهم کردن کسی که حضور ندارد» را “خيلی بد” خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه نادران در آخرين برنامه ديروز امروز فردا در حضور ميرتاج الدينی معاون پارلمانی و پورمحمدی رئيس سازمان بازرسی کل کشور به تخلفی در ديوان محاسبات مجلس هفتم که محمدرضا رحيمی رئيسش بود پرداخت و گفته بود: «در ديوان محاسبات در مجلس هفتم (دوره رياست رحيمی) برخورد شخصی شده و در بررسی نمايندگان به کشف اسنادی منجر گشته است که به عنوان نمونه، فردی ۴ ميليارد تومان در دادگاه متهم و زندان هم بود و در اين پرونده که به بودجه و مجلس نيز مرتبط نبود، شاکی را در ديوان محاسبات خواستند و به شاکی گفتند که شکايتت را پس بگير و نگرفت و ديوان محاسبات به دادستان وقت نامه نوشت که اين شخص علی‌الظاهر بدهی هايش رو پرداخت نکرده و دادستان به استناد به همين نامه، شاکی را بازداشت کرده و متهم نيز قرار وثيقه ۴ ميلياردی اش، تبديل به قرار کفالت شده و از کشور متواری شد!»

اين سخنان واکنش شديد احمدی نژاد را در پی داشت به طوريکه وی روز گذشته بعد از جلسه هيات وزيران روبروی دوربين صداوسيما ايستاد و از اين نهاد به دليل پخش سخنان نادران انتقاد جدی کرد و گفت: اگر کسی مدرکی دارد بايد آن را به دستگاه قضايی بدهد. اين سخنان در حالی عنوان شد که احمد توکلی، نماينده نزديک به نادران اعلام کرد سه قاضی عالی‌رتبه به اتفاق اتهام رحيمی را قطعی می‌دانند و عدم احضار وی صراحتاً با قانون اساسی ناسازگار است.

طبق مطلبی که واحد مرکزی خبر منتشر کرده احمدی‌نژاد در ادامه گفت: اينکه يک نفر بيايد در يک برنامه زنده تلويزيونی به معاون اول رئيس‌جمهور تهمت بزند خلاف همه قوانين کشور است.

احمدی‌نژاد در پايان جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسائل مطرح شده در مورد معاون اول رئيس‌جمهوری افزود: قاعدتا کسی که اتهام می‌زند بايد يک دليل و مدرکی داشته باشد. وی گفت: من اين را يک حرکت سياسی می‌دانم که متاسفانه با بی‌تقوايی همراه است.

آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت: آقای رحيمی از برادران بسيار خوب، پاک و مومن دولت است و شبانه‌روز، ايشان در اختيار مردم است. احمدی‌نژاد ادامه داد: زندگی آقای رحيمی بسيار پاک و ايشان فردی انقلابی و خدمت‌گذار است.

وی گفت:‌ من نمی‌دانم که چرا برخی اصرار دارند خلاف قانون عمل کنند؛ اينکه در يک برنامه زنده تلويزيونی فردی که خود متخلف است به کسی که حضور ندارد تهمت و اتهام بزند خيلی بد است. احمدی‌نژاد با انتقاد از پخش اين برنامه از سيما افزود: اين کار بايد اصلاح و جبران شود و برخی معاونت‌های صدا و سيما بايد دقت و مراقبت بيشتری کنند.

وی ادامه داد: ‌البته آقای رحيمی شکايت کرده که اميدوارم اين شکايت هر چه سريع‌تر رسيدگی شود البته زمان طولانی از اين شکايت سپری شده است. وی گفت: قانون حاکم است اينکه يک عده تصميم سياسی بگيرند که دولت را متهم کنند خيلی بد است و من به آنها نصيحت می‌کنم که اين کار عاقبت خوبی ندارد. احمدی‌نژاد افزود: اگر کسی مدرکی دارد بايد آن را به دستگاه قضايی بدهد و اميدوارم اين بداخلاقی‌ها خاتمه پيدا کند.

احمدی نژاد در حالی سخن از مدرک و ارايه آن به دستگاه قضايی می دهد که خود پيش از اين بارها در برنامه های زنده و غير زنده تلويزيونی به شخصيت های مختلف اتهاماتی را وارد کرده است که هيچ کدام در دادگاهی مورد بررسی قرار نگرفت.

اين دفاع تمام قد احمدی نژاد از معاون خود در حالی صورت می گيرد که چندی پيش رحيمی با جديت تمام در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينکه نظر شما در مورد برخی گمانه‌زنی‌های خبری درباره احتمال جابجايی شما در دولت دهم چيست ؟گفت: تا احمدی‌نژاد هست، من معاون اول هستم. اين اطمينان خاطر رحيمی با توجه به سابقه ی وی در برگزاری انتخابات سال ۷۶ در استان کردستان و احتمالا انتقال تجربيات آن انتخابات به برگزاری انتخابات ۸۸ قابل تامل جدی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016