سه شنبه 28 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم مشائی: نمی‌پسنديم که جعفر پناهی نتواند مدت زيادی کار کند، ايلنا

‌مشائی که از ماجرای هدا گابلر اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، می‌گويد که ديدارش با سينماگران ربطی به مشکلات خانه سينما نداشته است. او تاکيد دارد که نظر رئيس‌جمهور اين نيست که جعفر پناهی نتواند مدت زيادی کار کند.

ايلنا: اسفنديار رحيم مشائی می‌گويد ديدار وی با سينماگران در خانه سينما برگزار شد اما موضوع مشکلات خانه سينما نبود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اسفنديار رحيم مشائی در حاشيه هفتمين مجمع بين‌المللی استادان زبان و ادبيات فارسی در پاسخ به سوالی درباره ديدار اخير خود با اعضای خانه سينما باتوجه به مشکلات اين خانه با معاونت سينمايی گفت: اين ديدار در راستای ايجاد يک بنياد سينمايی و فرهنگی که توسط بخش خصوصی داير می‌شود؛ انجام و از من نيز دعوت کردند تا در نشست تببين اهداف اين بيناد حاضر شوم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشايی گفت: اين نشست در محل خانه سينما بود و دوستانی نيز از خانه سينما حضور داشتند و گفتگوهايی انجام شد اما اين گفتگوها درباره خانه سينما نبود.
وی در پاسخ به سوال ايلنا درباره وضعيت جعفر پناهی گفت: من قبلاً هم اعلام کردم که حکم وی را دستگاه قضايی صادر کرده است و نظر دولت و رئيس‌جمهور اين نيست.
وی ادامه داد: اينکه جعفر پناهی براساس اين حکم مدت زيادی نتواند کار کند را ما نمی‌پسنديم و معتقديم نبايد در اين زمينه‌ها ورود کرد.
وی درباره مباحثی که پيرامون هدايای رياست جمهوری و انتقال آنها به سازمان ميراث فرهنگی و اينکه قرار است برخی از اين هدايا حراج شود؛ گفت: حراج هيچ‌وقت درباره اشياء موزه اتفاق نمی‌افتد بلکه رئيس‌جمهور گفتند اشيايی که ارزش موزه‌ای ندارند دراختيار نهادهای حمايتی مانند بهزيستی و کميته امداد قرار بگيرد.
وی از راه‌اندازی کارگروه کتاب به اعلام معاون اول رئيس‌جمهور و همچنين از ماجرای نمايش هداگابلر اظهار بی‌اطلاعی کرد.
مشائی در پاسخ به سوالی درباره وضعيت حوزه کتاب و اينکه تعدادی از ناشران به دليل مشکلات مالی درحال تعطيل کردن فروشگاه‌های خود هستند، گفت: کارگروه فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها بخشی از فعاليت‌هايشان را به کتاب و کتابخانه‌ای معطوف کرده‌اند و سرمايه زيادی برای کتابخوانی درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: هرچند ما معتقديم که اگر بازار کتابخوانی توسعه پيدا کند؛ بازار نشر نيز توجه بيشتری به آن می‌شود اما درباره ارائه تسهيلات به ناشران بايد توجه بيشتری صورت گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016