جمعه 1 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رشد ۳۰۰ درصدی اجرای حکم اعدام در ايران، هرانا

هفتاد و نه نفر در دی ماه اعدام شدند/ هر ۹ ساعت يک نفر

خبرگزاری هرانا - به گزارش واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در طی دی ماه سالجاری ۷۹ نفر در زندان‌های ايران و يا در ملا عام اعدام شدند و برای ۲۶ نفر نيز حکم اعدام صادر شده است.

بنا بر اين گزارش اعدام‌ها در اين ماه نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بيش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است. به طوری که طبق آمار به طور متوسط هر ۹ ساعت يک نفر در دی ماه اعدام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی صارمی و علی اکبر سيادت در تهران، حسين خضری در اروميه، محمود براهوئی، شهرام ناروئی، ظهور احمد عاصف دوست و جهانبخش براهوئی در زاهدان از جمله زندانيان سياسی و امنيتی بودند که به اتهام محاربه و افساد فی الارض اعدام شده اند.

اجرای فله‌ای حکم اعدام در اين ماه از نکات بارز بوده است که اعتراض بسياری از نهاد‌های حقوق بشری را در پی داشته است؛ در طی دی ماه بيشترين اجرای حکم به ترتيب ۲۰ نفر در استان خوزستان، ۱۱ نفر در استان تهران، ۱۰ نفر استان البرز، ۸ نفر در استان قم، ۷ نفر در استان کرمانشاه، ۷ نفر در استان لرستان، ۵ نفر در استان سيستان و بلوچستان، ۴ نفر در استان اصفهان، ۲ نفر در استان آذربايجان غربی، ۲ نفر در استان مرکزی بوده است و در استانهای کرمان، مازندران و خرسان شمالی نيز يک نفر اعدام شدند.

شايان ذکر است آمار ارائه شده تنها آمار رسمی اعلام شده از سوی دستگاه قضايی به همراه اطلاع گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016