یکشنبه 3 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی‌مقدم،: با چه ضرورتی دارد که فوتبال در سينماها پخش شود، ايلنا

- صحنه‌هايی که دفعه قبل هنگام پخش فوتبال ديده شد صحنه‌های خوبی نبود و ما گفتيم سينمادارها بايد برای آن تمهيداتی بيانديشند
- آنچه در بيرون فضای سينما و پس از ديدن فوتبال پيش می‌آمد واکنش‌هايی داشت.


ايلنا: فرماندار انتظامی کشور در حاشيه مراسم افتتاحيه پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، درباره اقدام پليس اماکن در ارتباط با عدم حضور زن و مرد در کنار يکديگر برای ديدن مسابقه‌های فوتبال در سينماها گفت: صحنه‌هايی که دفعه قبل هنگام پخش فوتبال ديده شد صحنه‌های خوبی نبود و ما گفتيم سينمادارها بايد برای آن تمهيداتی بيانديشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار اسماعيل احمدی‌مقدم،‌با بيان اينکه اساسا چرا بايد فوتبال در سينما پخش شود گفت: چه ضرورتی دارد در کشور ما که فوتبال به طور زنده از تلويزيون پخش می‌شود فوتبال مردم در سينما ببينند.
او ادامه داد: نقش فوتبال در فضای عمومی برای کشورهايی است که پخش زنده ندارند و مردم برای ديدن فوتبال پول می‌دهند و آن را در فضای عمومی مثل کافه‌ها و سينماها به تماشای فوتبال می‌نشينند.
احمدی‌مقدم با تاکيد براينکه آنچه در بيرون فضای سينما و پس از ديدن فوتبال پيش می‌آمد واکنش‌هايی داشت اما به طور کلی اين مساله مربوط به حوزه پليس نمی‌شود ومربوط به بينندگان و متوليان خاص آن است.
با تشکيل پليس اينترنتی ميزان جرايم رايانه‌ای مشخص می‌شود
او در حاشيه اين مراسم درباره پليس سايبری گفت: ‌محل بسياری از جرايم، امکان سرقت، جاسوسی و مداخله در حريم خصوصی و بسياری از جرايم ديگر در اين حوزه قرار دارد که در ابتدا سال‌جاری مقدمات آن فراهم شد و امروز اين پليس افتتاح شد که برای تامين امنيت فعاليت می‌کند و مهمترين بخش آن فعاليت در حوزه پيشگيری است که با آگاه‌سازی مردم و بالا بردن اطلاعات مردم به مردم آموزش داده می‌شود که چطور بتوانند برای خود امنيت ايجاد کنند.
او در ادامه با بيان اينکه متاسفانه در ايران آماری برای جرايم اينترنتی نيست گفت: زيرا اصلا در ايران به دليل عدم وجود دستگاه برای رفع بسياری از جرايم کشف نمی‌شود و اميدواريم در سال آينده بتوانيم با حضور اين پليس آماری ارائه دهيم.
او افزود: اين حوزه برای پليس‌های سايبری دنيا حوزه ناشناخته‌ای است.
او درباره نحوه برخورد با مجرمان در اين حوزه گفت: برخورد با مجرم مبتنی بر مجازاتی است که برای او در نظر گرفته می‌شود.
او با اشاره به اينکه اين پليس در ابتدا در تهران افتتاح شد گفت: به زودی در کلان شهرها و تا پايان سال ۹۰ در مراکز استان‌ها دفاتر اين پليس تخصصی آغاز به کار می‌کند.
او در ادامه افزود: مردم داشتن شکايت درباره جرايم سايبری با تماس با ۱۱۰ و مراجعه به همه کلانتری‌ها می‌توانند شکايت خود را مطرح کنند و کلانتری‌ها جرايم سايبری را به پليس فتا ارجاع می‌دهند.
او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره‌ای که اجرای قانون طرح ترافيک در منطقه وسيع‌تر از هفته آينده گفت: نيروی انتظامی يکی از دستگاه‌های تصميم گيرنده است.
او با اشاره به اينکه طبيعتا مردم به زحمت می‌افتند گفت: قرار است برنامه‌ای پيش‌بينی شود که اجرای اين طرح مانع از دسترسی‌های محله‌ای نشود که منتظر ابلاغ است.
او درباره افزايش آمار تصادفات در نه ماه نخست امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته گفت: افزايش نسبت به سال گذشته وجود داشته است و اين علت افزايش خودروها، ‌افزايش سفرها است.
او در پايان با اشاره به جرايم سايبری گفت: اين جرايم در دادسرای خاص رسيدگی به جرايم سايبری بررسی می‌شود و در حال حاضر قوانين مربوط به اين گونه جرايم کافی است اما اگر در طول زمان با مشکل مواجه شد مورد تجديد نظر قرار می‌گيرد.
او تاکيد کرد: پليس نمی‌تواند به تنهايی ابزار کنترل ترافيک و تصادفات باشد و ابزارهايی مانند هدفمند کردن يارانه‌ها و لايحه اخذ جرايم بايد به کمک پليس بيايد.
او درباره قانون جديد مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: نقض در اين قانون درباره مواد مخدر ونحوه طبقاتی آن است چون ورود مواد مخدر جديد برای مثال برخی از مواد روانگردان در طبقه بندی‌ها قرار نمی‌گيرد که اين ماده به استعلام رهبر رسيد و مقرر شد مورد تجديد نظر قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016