سه شنبه 5 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی در مراسم اربعین حسینی: قدرت دلهاي شكسته از هر شمشيري برنده‌تر است، ایلنا

مهمترين درس جامعه‌شناسي سياسي واقعه عاشورا اين است كه با دلهاي مردم بايد به اهداف رسيد - حكومت تونس ظرف بيست سال اخير به سركوب مردم آن كشور پرداخته بود و نتيجه آن شد كه مردم، پايان ديكتاتوري در آن كشور را رقم زدند.

---------------

جمعي از روحانيون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخيص مصلحت نظام به مناسبت اربعين حسيني به ذكر مصيبت و عزاداري پرداختند.
به گزارش اینا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در مراسم اربعین حسینی با تأكيد به تأمل بر درس‌هاي عاشورا، اظهار کرد پيروزي مبتني بر مادي‌گرايي زودگذر است و حق هميشه پايدار و پيروز است.

وی تصريح كرد: منبع قدرت الهي اسلامي هيچ‌گاه پايان‌پذير نيست و اتصال و هماهنگي با آن مي‌تواند هر قدرت ستمگري را با شكست مواجه كند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سير تحولات پس از عاشوراي حسيني و ذكر رشادت‌هاي حضرت زينب(س)، تأكيد كرد: قدرت دلهاي شكسته از هر شمشيري برنده‌تر است و آنجا كه از سيل خون كاري برنمي‌آيد سيل اشك مي‌تواند راههاي زيادي را براي پيروزي ايجاد كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مهمترين درس جامعه‌شناسي سياسي از واقعه عاشورا و پس از آن اين است كه در صورت نداشتن قدرت فيزيكي، با دلهاي مردم بايد به اهداف رسيد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيروزي انقلاب اسلامي در ايران را مرهون واقعه عاشورا و تأثيرات آن عنوان كرد و گفت: قساوت، رياكاري و دروغ‌گويي خاندان پهلوي و دشمني آنها با اسلام حقيقي، دلها را متراكم از نفرت و خشم نسبت به آنها كرده بود و زماني كه امام(ره) رهبري مردم را در دست گرفت به سرعت مسير انقلاب طي شد و پيروزي را با خود به همراه داشت.

هاشمی رفسنجانی همچنين با اشاره به وقايع اخير كشور تونس و تشابه آن با انقلاب اسلامي در ايران، اضافه كرد: حكومت تونس ظرف بيست سال اخير مبتني بر قدرت پليسي و امنيتي به سركوب مردم آن كشور پرداخته بود و نتيجه آن شد كه مردم خسته از ظلم و ستم، قيام كرده و پايان ديكتاتوري در آن كشور را رقم زدند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: انقلاب اسلامي ايران موهبتي است كه همگان بايد قدر آن را بدانيم و با درس هايي كه از تاريخ اسلام مي‌گيريم، با همان سرمايه الهي راه را به‌گونه‌اي ادامه دهيم كه اين انقلاب را به حكومت امام زمان(ع) وصل كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016