سه شنبه 5 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تظاهرات خيابانی در تونس ادامه دارد، راديو بين المللی فرانسه

رحمت قاسم بيگلو - در تونس خلع حاصل ازبحران سياسی وبه تبع آن تظاهرات خيابانی امروزنيز ادامه يافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان که درمقابل مقرنخست وزيری گردآمده بودند، همچنان خواستاراستعفای دولت محمد غنوشی هستندکه گفته می شود در دولت وی برخی وزارتخانه ها همچنان در دست مقامات حزب حاکم دوران بن علی قراردارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين حال يک مقام مسئول "کميته برای آزادی و حقوق بشر درتونس" که يک کميته مستقل از دولت به شمارمی رود امروز از توريست ها و سرمايه گزاران فرانسه دعوت کرد که به تونس بازگردند.
لازم به يادآوری است که حدود هفت درصد درآمد ملی تونس از محل توريسم تامين می شود. سالانه تنها از فرانسه يک و نيم ميليون نفر برای گذراندن تعطيلات به تونس سفر می کنند و بيش يک هزارودويست کارگاه توليدی فرانسه در اين کشورسرمايه گزاری کرده اند.
از سوی ديگر، دولت انتقالی تونس امروز اعلام داشت که دويست و شصت ميليون اورو برای کمک به معيشت مردم فقير اين کشوردر روستاهای دورافتاده اختصاص داده است.
به گفته وزيرتوسعه زيربنائی تونس، اين مبلغ درجهت توسعه زيربناهای اقتصادی و اجتماعی مناطق فقيرنشين کشورهزينه خواهد شد.

به گزارش منابع خبری به دنبال رويدادهای تونس که به خارج شدن بن علی رئيس جمهوری ازکشورانجاميد، يک مقام بلند پايه آمريکا وارد تونس شد.
بنا برگزارش ها، "حفری فلتمن" معاون وزيرامورخارجه آمريکا درامورخاورميانه روزگذشته برای گفت وگو درباره اصلاحات دموکراتيک و برگزاری انتخابات آزاد در تونس وارد اين کشورشد.
قرار است وی درباره طرح های واشنگتن به منظوراجرای اصلاحات دموکراتيک و انتخابات آزاد دراين کشوربا مقامات دولت انتقالی به گفت و گو بپردازد.
دولت آمريکا درروزهای پيشين برای کمک به حرکت واقعی تونس به سوی دموکراسی اعلام آمادگی کرده بود.
خانم "هيلاری کلينتون" وزيرامور خارجه آمريکا روزشنبه گذشته دريک گفت وگوی تلفنی با محمدغنوشی نخست وزير موقت تونس با خواست های مردم تونس اعلام همبستگی کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016