چهارشنبه 6 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون دبيرکل خانه ‌کارگر خواستار برخورد با مسببين حادثه ايران خودرو شد، ايلنا

وی تاکيدکرد در روزهای تعطيل و غير تعطيل هرگونه افزايش زمان ۲ ساعته اضافه کاری تنها از طريق توافق و پيمان با تشکل صنفی کارگری مقدور است.


ايلنا: معاون دبير کل خانه کارگر تهران با ابراز تاسف از حادثه شب گذشته کارخانه ايران خودرو، گفت: مطابق قانون، کارفرما نمی‌تواند بدون پيمان دسته جمعی معتبر برای کارگران بيش از۲ ساعت اضافه کاری تعيين کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن صادقی در گفت وگو با خبرنگار ايلنا با يادآوری اينکه در شرکت ايران خودرو هيچ تشکل صنفی کارگری فعاليت ندارد،گفت: روز اربعين حسينی، ‌روز تعطيل رسمی است که مطابق قانون کار، بدون توافق با کارگر ، کارفرما نمی‌تواند در اين روز کارگاه را داير کند.
وی افزود: مطابق قانون کار، در صورت نبود پيمان دسته‌جمعی کارفرما فقط می‌تواند به صورت توافقی برای هر کارگر تنها تا سقف ۲ ساعت اضافه کاری تعيين کند.
وی تاکيدکرد در روزهای تعطيل و غير تعطيل هرگونه افزايش زمان ۲ ساعته اضافه کاری تنها از طريق توافق و پيمان با تشکل صنفی کارگری مقدور است.
وی با ياداوری اينکه در شرکت ايران خودرو تنها در سال‌های حسين کمالی در وزارت کار و امور اجتماعی، شورای اسلامی کار برای مدت کوتاهی تشکيل شد، گفت: در حال حاضر به دليل نبود هرگونه تشکيل صنفی کارگری در مجموعه ايران خودرو مديران اين شرکت نمی‌توانند برای کارگران خود بيش از ۲ ساعت اضافه کاری تعريف کنند.
به گفته صادقی صرفه نظر از ايرادی که به اضافه کاری کارگران ايران خودرو وارد است در صورت رعايت شدن نکات ايمنی در اين شرکت حادثه شب گذشته نبايد به هيچ وجه رخ می‌داد.
وی گفت: در واقع در سال‌های گذشته مسوولان ايران خودرو به جای بازنگری در ساختار سازمانی، برای انجام تعهدات خود تنها با تعريف اضافه کاری‌های طاقت فرسا بر کارگران فشار آورده‌اند.
صادقی خواستار روشن شدن دليل واقعی اين حادثه، برخورد با مسببين و جبران خسارت مادی و معنوی وارد شده به کارگران قربانی اين حادثه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016