جمعه 8 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: انقلاب اسلامی ايران الگوی مردم تونس و مصر است، ايسنا

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ايران، ملت‌های مسلمان و آزاده چون تونس، مصر و ساير کشورهای عربی، با الگو برداری از اين انقلاب، در برابر استکبار و حکومت ظالم مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله مصباح يزدی در ديدار جمعی از طلاب حوزه‌های علميه که در نمازخانه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) برگزار شد، با تأکيد بر اين‌که شکرگزاری نعمت‌ها، بهترين راه ترقی و تکامل بشريت است، اظهار داشت: برخی انسان‌ها شکرگزاری خداوند را از روی خوف و يا شوق نعمت‌های او انجام می‌دهند، ولی بهترين نوع عبادت، برای شکرگزاری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، شناخت نعمت‌ها را نخستين گام در راه شکرگزاری معرفی کرد و گفت: انسان برای اين‌که شکرگزار باشد، در مرحله نخست بايد نعمت‌های الهی را شناسايی کند و بداند که تمامی نعمت‌ها از سوی خداوند است؛ در اين شرايط، فطرت قدرشناس انسان بيدار می‌شود و نعمت‌های خدا را شکر می‌کند.

وی شکرگزاری لفظی را برای قدردانی از نعمت‌های خداوند ناکافی برشمرد و اظهار داشت: انسان بايد در عمل شکرگزار خداوند باشد. برای اين کار بايد از نعمت‌های خداوند درست استفاده کرد و در راهی که رضايت خداوند در آن نيست وارد نشود.

مصباح يزدی پيروزی انقلاب اسلامی ايران را بزرگترين نعمت خداوند برشمرد و خاطرنشان کرد: در دوره طاغوت، مسائل سياسی ما در دست کشورهای استعمارگر و دربار طاغوت بود و نيروی نظامی ايران نيز نوکر امريکا و وسيله‌ای برای سرکوبی دشمنان آمريکا بودند. از نظر اقتصادی در وضع بدی بودند و از نظر دينی و فرهنگی هم شرايط نامناسبی در جامعه حاکم بود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به دست رهبری فرزانه و خداشناس نظام جمهوری اسلامی را در اين کشور ايجاد کرد و به ملت ايران عزت و سربلندی داد و آنها را از شرايط نامناسب گذشته رهايی داد. در اين شرايط بر ماست که قدر اين نعمت را بدانيم و همواره شکر آن را به جای آوريم.

رييس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) با اشاره به اينکه خداوند انقلاب را در اين ۳۳ سال در برابر تمامی فتنه‌های و نيرنگ‌های دشمنان در امان داشته است، اظهار داشت: در جريان فتنه اخير نيز دشمن طرح خود را اجرا نمود ولی به لطف خداوند، نقشه شوم آنها برملا و نابود شد و مهره‌ها آنان نيز سوختند.

وی تأکيد کرد: در مقام شکرگزاری اين نعمت بزرگ خدايی بايد انقلاب را حفظ کنيم و دست دشمنان را از صدمه زدن به آن کوتاه نماييم.

مصباح يزدی ادامه داد: امروز دشمن با حربه‌های مختلف، به اسلام و تشيع ضربه می‌زند لذا دقت کنيم به بهانه فعاليت فرهنگی به اصل دين آسيب نزنيم و همانند دوران طاغوت، تنها نامی از اسلام را نگه داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016