یکشنبه 10 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرار فرزندان رئیس جمهور مصر به بریتانیا تایید شد، جرس

درحالیکه چند روز پیش و در آغاز قیام مردم مصر، برخی رسانه های خبری از فرار «جمال» فرزند حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر و خانواده او به لندن خبر داده بودند، شبكه خبری الجزیره، شامگاه شنبه ٢٩ ژانویه، فرار جمال و علاء، فرزندان رئیس‌جمهور مصر به لندن را تأیید كرد.

به گزارش تلویزیون الجزیره، جمال و علاء فرزندان حسنی مبارك رئیس‌جمهور این كشور، هم اکنون در لندن حضور دارند.

منابع خبری همچنین اعلام كرده‌اند كه خانواده‌های كاركنان سفارت اسراییل نیز مصر را ترک کرده اند، که این خبر شامگاه شنبه توسط وزارت خارجه اسراییل تایید شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنین این شبکه خبری به نقل از «عماد ادیب »، روزنامه‌نگار معروف مصری، از اقدام بسیاری از تاجران كشور در خارج كردن دارایی‌های خود و انتقال آن به خارج، طی روزهای اخیر که بحران سیاسی به اوج خود رسیده خبر داد.

گفتنی است طی روزهای اخیر، اعتراضات مردمی علیه دولت مصر، بدلیل بی توجهی حکومت و سرکوب معترضان، به سطحی وسیعتر و دایرۀ رئیس جمهورِ مادام العمر آن، حسنی مبارك رسیده است و علاوه بر داخل آن كشور، در كشورهای خارجی نیز، شهروندان مصری در مقابل برخی سفارتخانه های کشور خود دست به اعتراض زده اند.

شبکه خبری الجزیره شامگاه شنبه خاطرنشان کرد که انتخاب «عمر سلیمان»، رئیس سازمان اطلاعات بعنوان معاون رئیس جمهور، مقدمه‌ای برای خروج مبارك از كشور می باشد.

این رخدادها بعد از آن رخ می دهد که جنبش دموکراسی خواهی مردم کشورهای عربی، در پی پیروزی انقلاب مردم تونس و شعله ور شدن قیام ها در اردن و الجزایر، وارد فازی جدید شد و هزاران تظاهرکنندۀ مصری، از روز سه‌شنبه ٢۵ ژانویه- پنجم بهمن ماه در نقاط مختلف قاهره - پایتخت مصر- با حضور در خیابان‌ها، فراتر از خواست های قبلی خود – مبنی بر اصلاحات سیاسی و اقتصادی- خواستار برکناری حسنی مبارک، رئیس جمهور و همچنین انحلال هیات دولت شدند که برخورد نیروهای پلیس با مردم معترض، موج اعتراضات را به شهرهای دیگر کشاند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016