جمعه 8 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش سقف خواسته های معترضان مصری، قانون منع رفت و آمد در سه شهر بزرگ مصر مانع ادامه تظاهرات نشد، العربيه

حسنی مبارک رئيس جمهور مصر به عنوان حاکم نظامی اين کشور اجرای قانون منع رفت و آمد را در شهرهای قاهره، اسکندريه و سوئژ از ساعت ۶ شب تا ۷ صبح اعلام کرد. قانون منع و رفت و آمد در اين شهرها بنا بر اعلام مبارک تا اطلاع ثانوی جريان دارد.

او همچنين از ارتش مصر خواست پليس اين کشور را برای بازگرداندن آرامش به خيابان ها همراهی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس آخرين گزارش های رسيده از قاهره عليرغم اعلام قانون منع رفت و آمد هزاران نفر از مردم اين شهر همچنان به تظاهرات اعتراضی خود ادامه می دهند .

شهرهای قاهره، اسکندريه و سوئژ شاهد بيشترين درگيری ميان معترضان و نيروهای امنيتی بودند.

اين رد حالی است که معترضان مصری در شهر قاهره به سوی کاخ رياست جمهوری اين کشور به حرکت در آمده و در تلاشند آن را به محاصره خود در آوردند. همچينن برخی از گزارش ها حاکی از آن است که شماری از نيروهای پليس مصر با در آوردن لباس های نظامی خود به صف معترضان پيوستند. واحدهايی از پليس نيز از درگيری با مردم سر باز زده اند. اين در حالی است که صدها هزار مصری در راهپيمايی های اعتراض آميز امروز جمعه ۲۸-۱-۲۰۱۱ عليه رژيم محمد حسنی مبارک رئيس جمهور ۸۲ ساله اين کشور شرکت کردند.

هم اکنون به نظر می رسد سطح مطالبات معترضان مصری بالا رفته است. مهمترين اين خواسته ها پايان وضعيت فوق العاده در مصر ا است که از ۳۰ سال پيش حاکم است، اصلاحات اقتصادی، آزادی فعاليت احزاب و رسانه ها و کانديدا نشدن حسنی مبارک يا پسر او جمال برای انتخابات رياست جمهوری سال آينده.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016