جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه کانون صنفی معلمان به رئيس قوه قضائيه در خصوص وضعيت هاشم خواستار، هرانا

خبرگزاری هرانا - کانون صنفی معلمان ايران، در نامه ای سرگشاده به آيت الله صادق لاريجانی، رئيس قوهٔ قضاييهٔ جمهوری اسلامی، به شرح وضعيت هاشم خواستار پرداخته و خواهان آزادی هرچه سريعتر اين معلم زندانی شده است.

هاشم خواستار، از اعضای کانون صنفی معلمان ايران، به تازگی به دليل شرايط حاد جسمی مورد عمل جراحی قرار گرفته و علی رغم اينکه بايستی پس از عمل تحت مراقبت های ويژه قرار گيرد، بلافاصله به زندان منتقل شده است.

در بخشی از اين نامه آمده است: "خواستار به گواه همکاران و نزديکان‌اش معلمی بسيار دلسوز و پرتلاش بوده است و در سال‌های خدمت توانسته است شاگردانی پايبند به اخلاق پرورش دهد."

متن کامل اين نامه که در اختيار ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران قرار گرفته است، به شرح زير می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نام خداوند جان و خرد

حضور محترم رئيس قوهٔ قضاييهٔ جمهوری اسلامی ايران، آيت ا... لاريجانی

همانگونه که می‌دانيد هاشم خواستار، فرهنگی بازنشستهٔ مشهدی و عضو کانون صنفی معلمان، بيش از نوزده ماه است که در زندان بسر می‌برد. وی ابتدا در تاريخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در پارک ملت مشهد دستگير و پس از يک ماه و نيم، با وثيقه ۳۵ ميليون تومانی آزاد، اما دوباره پس از ۴۹ روز، بازداشت و به زندان وکيل آباد مشهد برده شد. ايشان در دادگاه بدوی به شش سال حبس محکوم گرديد، که حکم وی در دادگاه تجديد نظر، به دو سال زندان کاهش يافت. اين فرهنگی بازنشسته، از تاريخ ۲۵ شهريور ۸۸ تاکنون در زندان وکيل آباد مشهد نگهداری می‌شود و در اين مدت اجازه نيافته است که از مرخصی قانونی بهرمند شود.
خواستار پيش از انقلاب در مبارزه با رژيم گذشته فعال بوده و در شهر محل خدمتش در آذربايجان با مبارزان همکاری کرده است، چنانکه پس از انقلاب او را برای شهرداری آن شهر نامزد می‌کنند اما به عشق خدمت در زادگاه خود -بيرجند- شهرداری را نمی‌پذيرد. سپس به بيرجند می‌آيد و نخست به ادارهٔ کشاورزی می‌رود و مدتی نيز در بنياد مستضعفان به کار مشغول می‌شود و در پايان در آموزش و پرورش، هنرآموز کشاورزی می‌شود. خواستار به گواه همکاران و نزديکان‌اش معلمی بسيار دلسوز و پرتلاش بوده است و در سال‌های خدمت توانسته است شاگردانی پايبند به اخلاق پرورش دهد.

وی در زندان دچار بيماری‌های گوناگونی مانند آرتروز، کاهش بينايی، ناراحتی گوارشی و... شده است. هفتهٔ گذشته پس از کشمکش‌های چند ماهه، در بيمارستان امام رضای مشهد مورد عمل جراحی هموروئيد قرار گرفت. در تمام مدت حضور او در بيمارستان، چندين نگهبان از او محافظت می‌نمودند. او را با غل و زنجير و دست بند به بيمارستان آورده -پيش و پس ازعمل- به تخت می‌بندند و با‌‌ همان وضع به زندان می‌برند. تنها در زمان عمل و به هنگام بيهوشی غل وزنجير را باز کرده‌اند – عکسی در اينترنت گويای اين احوال است. خانوادهٔ او در مدت بستری‌اش تنها دو بار و آن هم به مدت يک ربع ساعت، توانسته‌اند با وی ديداری داشته باشند. کسانی که برای ديدار با نزديکان بيمار خود به بيمارستان آمده بودند او را به چشم زندانی خطرناکی می‌نگريسته‌اند.

اکنون هم که نياز بيشتری به مواظبت دارد، علی رغم اصرار و تعهد خانواده برای مواظبت از او در منزل، به زندان برده شده است که اين کار ممکن است باعث عفونت زخم‌هايش شود. خواستار ۳۰ سال از عمر خويش را در راه تعليم علم و تربيت اخلاقی فرزندان اين کشور صرف کرده است. او يک معلم است؛ معلم در فرهنگ دينی و ملی ما بسيار مورد احترام می‌باشد. حضرت علی (ع) که الگوی رفتای ما، بويژه حاکمان، بوده و بايد باشد، خود را بندهٔ معلم خويش می‌داند و حضرت محمد (ص) درجنگ بدر، کفار اسيری را که می‌توانستند ده مسلمان را خواندن و نوشتن بياموزند، آزاد می‌کرد. کتاب آسمانی ما به قلم قسم می‌دهد و از فضيلت‌های يک عالم، شاگردی معلمانی است که از محضرشان فيض برده است. در فرهنگ ايرانی و در خانواده نيز آموخته‌ايم که پدر، مادر وآموزگاران خود را دوست داشته ومحترم بشماريم.

رياست محترم قوهٔ قضاييه، بی‌ترديد نگهداری معلمی ۵۷ ساله و بازنشسته در اين وضع، بازی کردن با آبروی نظام اسلامی است. از اين رو کانون صنفی معلمان ايران، از شما درخواست دارد، به حرمت ۳۰ سال خدمت و تربيت فرزندان ايران و جايگاه والای معلم در فرهنگ دينی و ملی ايرانيان، در برخورد با اين فرهنگی دلسوز و گرانقدر، تجديد نظر نماييد. باشد که خانواده، فرزندان و همکاران ايشان دعاگوی شما باشند.

کانون صنفی معلمان ايران
۱۳۸۹/۱۱/۱۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016