جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه زندانيان بی دفاع بند يک زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" شکنجۀ وحشيانۀ زندانی فرهنگ پور منصوری در سلولهای انفرادی بند۱ شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج که منجر به شکستن پای چپ ،انگشتان وبينی وی گرديد.
زندانی فرهنگ پور منصوری ۲۷ دی ماه در پی اعتراضات گسترده زندانيان نسبت به شرايط غير انسانی و وحشيانه در بند ۵ زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی بند ۱ منتقل شد . اعتراضات گسترده زندانيان منجر به در دست گرفتن کامل بند۵ به مدت ۶ روز گرديد ولی با وعده و وعيدهای دروغين علی حاج کاظم رئيس زندان و فرجی سرپرست اطلاعات زندان، زندانيان اقدام به گشودن دربهای بند نمودند که با يورش وحشيانۀ گارد زندان و پاسداربندها مواجه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين يورش وحشيانه تعداد زيادی از زندانيان بند ۵ مجروح و همچنين تعدادی ديگر با ضرب و جرح وحشيانه به سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگ دونی منتقل شدند. اسامی تعدادی از زندانيان که به سلولهای انفرادی بند ۱ منتقل شدند عبارتند از؛مجتبی کرمی،احمد بهرامی،حسن شريفی،تقی جيران،غلام علی، سياوش بنده لو،حاجی بنده لو،علی کمالی،وحيد بابا عليان و حسين عرب می باشند.
زندانيان فوق با دست بند ، پابند و چشم بند وحشيانه آماج باتونهای پاسداربندها قرار گرفتند و در اثر ضربات آنها دچار شکستگی پا ،دست،انگشتان ،سر و بينی شدند و بدن آنها کبود و خونين گرديد.
فرهنگ پور منصوری يکی از آن زندانيانی بود که به مدت ۱۸ روز در سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی تحت شديدترين شکنجه های قرون وسطايی قرار گرفت.پاسداربندها به دستان و پاهای او دستبند و پابند و به چشمانش چشم بند زدند و برای مدت طولانی وی را آماج باتونهای برقی و سايرابزار شکنجه ها قرار دادند که در اثر اين شکنجه ها پای چپ او و تعدادی از انگشتانش و همچنين بينی وی شکسته شد.پاسداربندها به فرهنگ پور منصوری و ساير زندانيان برای مدتی طولانی اجازۀ استفاده از سرويس بهداشتی نمی دادند .
فرهنگ پور منصوری و ساير زندانيان توسط علی محمدی معاون زندان،فرجی جانشين اطلاعات زندان ،رضا ترابی رئيس بازرسی زندان، افسر کشيک پاسدار ميرزا آقايی که از شکنجه گران و جلادان شکنجه گاه می باشند و همچنين پاسداربندهايی مانند امينی و سلمانی که شکنجه های وحشيانه و قرون وسطايی را عليه زندانيان اسير بکار می برند مورد شکنجه های وحشيانه قرار گرفتند.
فرهنگ پور منصوری پس از ۱۸ روز شکنجه های غير اانسانی و شکسته شدن پا و انگشتانش به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج منتقل شد وهمچنان از درمان محروم می باشد. ساير زندانيانی که نام آنها در بالا ذکر شده است همچنان در سلولها انفرادی و تحت شکنجه های وحشيانه قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016