سه شنبه 19 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب رانندگان تاکسی در اعتراض به پائين بودن نرخ کرايه در شهرستان بابل و احضار چندين تن به اداره اطلاعات ناجا، کمپين بين المللی حقوق بشر

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران مطلع شد که روز گذشته بيش از ۱۰۰۰ راننده تاکسی در بابل اقدام به اعتصاب کردند. اين اعتصاب سراسری از ساعت ۹ صبح مقابل فرمانداری شهرستان بابل آغاز شد و به مدت ۴ ساعت به طول انجاميد. با آغاز اعتصاب نيروهای امنيتی و اطلاعاتی تلاش به متفرق کردن رانندگان تاکسی نمودند ولی اين اقدام نيروهای امنيتی و انتظامی نتوانست مانع از اعتصاب رانندگان تاکسی در بابل شود. اين درحالی است که طبق قانون اساسی ايران افراد می توانند برای احقاق حقوق صنفی خود به صورت مسالمت آميز دست به تجمع بزنند. گفتنی است چند تن از رانندگان به همراه اعضای سنديکای تاکسيرانی به حفاظت اطلاعات ناجا احضار شده و در مقابل مقامات امنيتی و اطلاعاتی ناجا و اداره اطلاعات شهرستان بابل مورد بازجوئی قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع مطلع به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که در هنگام اعتصاب رانندگان تاکسی مقابل فرمانداری بابل مامورين امنيتی اجازه حضور خبرنگاران دولتی را ندادند تا جائی که دوربين های خبرنگاران دولتی شبکه استانی طبرستان را ضبط کردند.

مسئولين فرمانداری شهرستان بابل پس از گذشت ۴ ساعت از اعتصاب، با دادن قول مساعد برای افزايش نرخ کرايه ها تا ۲۳ بهمن از رانندگان تاکسی فرصت خواستند. رانندگان تاکسی در پايان اعتصاب با صدور اطلاعيه ای اعلام نمودند در صورت عدم رسيدگی به مشکلات پائين بودن نرخ کرايه ها، روز شنبه ۲۳ بهمن دست به اعتصاب خواهند زد. از نکات حائز اهميت اين اعتصاب آن بود که بسياری از رانندگان علاوه بر مطرح کردن خواسته های صنفی از خواسته های سرکوب شده مردم در ماه های اخير سخن می گفتند تا جائی که يکی از راننده های اعتصاب کننده پس از درگيری با يکی از فرماندهای نيروی انتظامی به او گفت: ” آنقدر مردم را سرکوب نموديد که بالاخره ايران هم مصر می شود. ”

از نکات حاشيه ای اين اعتصاب معطلی مسافران در ايستگاه های تاکسی بود که بسيار مشهود بود تا جائی که شهرداری شهرستان بابل برای معطل نماندن مسافرين در ايستگاه ها و سطح شهر اقدام به اعزام چندين دستگاه اتوبوس در سطح شهر کرد که اين اقدام شهرداری بابل موجب ترافيک شديد در سطح شهر شد و موجبات اعتراض مردم شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016