چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت عضو نهضت آزادی ايران به پنج سال حبس تعزيری در کم‌تر از يک ساعت

مهدی معتمدی مهر عضو توامان دفتر سياسی نهضت آزادی ايران و کميته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه با رای قاضی مقيسه، رييس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شد.
جلسه دوم دادگاه مهدی معتمدی مهر عضو نهضت آزادی ايران روز ۱۹/۱۱/۸۹ برگزار شد و بلافاصله در کم‌تر از يک ساعت، حکم صادر و به متهم و وکيل وی ( خانم فريده غيرت ) ابلاغ شد. امری که اگرچه منع قانونی ندارد، ليکن تا کنون در پرونده‌های فعالان سياسی سابقه نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهامات رييس کميته آموزش و پژوهش نهضت آزادی ايران، عضويت در حزب ياد شده، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و اجتماع و تبانی به منظور اقدام عليه امنيت ملی بيان شده است. معتمدی مهر تمامی اين اتهامات را رد کرده و ضمن تاکيد بر قانونی بودن نهضت آزادی ايران، کليه فعاليت‌های خود و هم‌انديشانش را در حزب ياد شده در راستای امنيت ملی و باور به آزادی و حاکميت قانون به عنوان آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی بر می‌شمارد.
فعاليت‌های حقوق بشری، کمک فکری در تهيه و تنظيم بيانيه‌های نهضت آزادی و طرح پيشنهاد نظارت بين‌المللی در انتخابات دهم رياست جمهوری از جمله اقداماتی است که معتمدی مهر به اتهام مبادرت به آن‌ها مشمول چنين حکم سنگينی دانسته شده است.
يادآوری می‌کند که هم‌اکنون عماد بهاور با همين اتهامات به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده و نزديک به يک سال است که بدون برخورداری از مرخصی در زندان اوين به سر می‌برد. ابراهيم يزدی دبيرکل نهضت آزادی ايران نيز به عنوان سالخورده‌ترين زندانی سياسی جهان و ايران در حدود ۵ ماه است که در بازداشت موقت به سر برده و گزارش‌ها حکايت از انتقال وی به خانه‌ای تحت نظارت وزارت اطلاعات دارد. فريد طاهری و مهدی قلی‌زاده از ديگر اعضای نهضت آزادی ايران هستند که به ترتيب به سه سال و شش سال حبس محکوم شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016