شنبه 23 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهنورد: خون شهدا رهایی از دیکتاتوری را فرا راه ملتهای منطقه قرار داده،

زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه به دیدار خانواده مصطفی کریم بیگی، از شهدای حوادث عاشورای سال گذشته رفت .

به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که جمعی از زنان اصلاح طلب رهنورد را همراهی می کردند آنها ضمن دلجویی از خانواده این شهید روز عاشورا،مقاومت شان را ستودند .

rahnavardFararRahMellat.jpg
مصطفی کریم بیگی در روز عاشورا در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. خانواده کریم بیگی تا روزها پس از شهادت او هیچ گونه اطلاعی از این موضوع نداشتند و تصور می کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


که وی در روز عاشورا بازداشت شده تا اینکه هفته ها بعد خانواده وی جسد فرزندشان را در پزشکی قانونی شناسایی کردند . با اینکه منزل این شهید در تهران است ، اما ماموران امنیتی اجازه دفن او را در این شهر ندادند و خانواده وی مجبور شدند او را در جایی دور از محل سکونت خانواده اش یعنی شهریار کرج به خاک بسپارند .

‎سرانجام در روز ۲۲ دی ماه سال گذشته تنها با حضور پدر،مادر ، و خواهر مصطفی و هنگام غروب آفتاب، پیکر شهید کریم بیگی در شهریار به شکل مظلومانه ای به خاک سپرده می شود.

زهرارهنورد پس از شنیدن سخنان مادر این شهید و ظلمی که به این خانواده شده است افزود :« مقاومت مادر سلحشور این شهید ستودنی است و دیکتاتورها بدانند که این ظلم ها پایدار نخواهند ماند و قطره قطره خون شهدا از جمله مصطفی ها ،سهراب ها و نداها تمام منطقه را سیراب کرده و آزاد گی و رهایی از دیکتاتوری را فرا راه ملتها قرار داده است .»

وی گفت : «مطمئن باشید راه آزادی ادامه خواهد داشت و به زودی به مقصد خواهیم رسید و خون شهدا و آرمان های آنان نیز نورافکنی برای این راه است.»

در عاشورای سال گذشته، بنابر آمار رسمی نیروی انتظامی هشت نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016