سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل خطاب به موسوی و کروبی: شما که شعار "نه غزه، نه لبنان" را محکوم نکرديد چه شده که طرفدار مصر شده‌ايد؟ ايسنا

رييس کميسيون فرهنگی مجلس، با اشاره به حوادث روز گذشته خطاب به موسوی و کروبی گفت: شما که سال گذشته در برابر شعار " نه غزه نه لبنان" هيچ واکنشی نشان نداديد چه شده است که حالا طرفدار مردم مصر شده‌ايد که بزرگترين خواسته‌ی آنان قطع رابطه‌ی مصربا اسراييل و قرار گرفتن در کنار مردم مظلوم فلسطين است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، غلامعلی حداد عادل در نطق ميان دستورخود در صحن علنی امروز سه شنبه مجلس با بيان اينکه در۲۲ بهمن امسال مردم ايران شادی مضاعف داشتند گفت: ملت شادمان بودند که انقلاب اسلامی مانند سروی سربلند و سرافراز در جهان قد برافراشته و ۳۲ سال با ايستادگی دربرابر توطئه‌ها با نشاط و تاثيرگذار و حيات پربرکت خود ادامه می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت ادامه داد: مردم ايران در ۲۲ بهمن امسال همچنين از اين قضيه شادمان بودند که مردم مسلمان تونس و مصر با الهام از اسلام و قرآن و با استفاده از تجربه‌ی موفق انقلاب اسلامی در ايران در برابر دشمنان و حکام مستبد منطقه و کشورهای خود به پا خواسته و به پيروزی رسيدند.

رئيس کميسيون فرهنگی مجلس، مشاهده‌ی شور انقلابی و ايمان و آگاهی مردم تونس و مصر برای مردم ايران را مايه‌ی افتخار دانست و گفت: شباهتی که دراهداف، مطالبات و حتی روشهای حرکت مردم با اهداف و روشهای مردم ايران در انقلاب اسلامی سال ۵۷ مشاهده می‌شد حيرت آور بود و حيرت آور‌تر سرنگونی ديکتاتور مصر حسنی مبارک در همان روز ۲۲ بهمن بود که آن را به جز نشانه‌ی عنايت الهی و معجزه قرن نمی‌توان دانست.

حداد عادل اين پيروزی را به ملتهای بيدار تونس ومصر تبريک گفت و افزود: از آنان می‌خواهيم تا رسيدن به همه‌ی مطالباتشان از پای ننشسته و مراقب باشند، حال که دشمن را از در بيرون رانده‌اند دوباره از پنجره وارد نشود.

حداد عادل در ادامه گفت: در اين بين آنچه تعجب آور و تاسف آور است آن است که در ايران آقايان کروبی و موسوی از طرفداران خود دعوت کردند جدا از حضور باشکوه مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن روز ۲۵ يعنی ديروز به خيابانها آمده و تحت عنوان حمايت از مردم مصر با دولت و نظام جمهوری اسلامی ايران مخالفت کنند.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس افزود: آنان پيش خود حساب کرده بودند اين کار از دو حال خارج نيست يا وزارت کشور اجازه‌ی راهپيمايی می‌دهد و يا نمی دهد؛ اگر اجازه داد مثل روزهای اول بعد از انتخابات خرداد ۸۸ همه چيز را آتش زده و خراب می‌کنند تا در تلويزيون‌های آمريکا و اسراييل رسانه‌های غربی نشان داده شود که انقلاب منطقه به ايران هم سرايت کرده است.

حداد عادل ادامه داد: حالت ديگر مورد تصور آنها اين بود که اگر وزارت کشور اجازه ندهد و نيروهای انتظامی در خيابانها حاضر شدند باز هم برای رسانه‌های دشمنان اسلام و ايران خبر تهيه خواهد شد تا کينه‌ی خود را نسبت به اين انقلاب، امام، رهبری و ملت ايران نشان دهند.

اين نماينده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: آنها پيش خود حساب کرده بودند که در هر حال برنده‌ايم، زيرا برای تبليغ عليه نظام خوراک مناسبی در اختيار رسانه‌ها گذاشته‌ايم، اما به آنها می گوييم که شما در هر حال بازنده بوده‌ايد و هستيد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، پس از اين سخنان نمايندگان در تاييد اظهارات حداد عادل با سر دادن احسنت و شعار الله اکبر شعارهايی عليه موسوی، کروبی و خاتمی سر دادند.

همچنين نمايندگان شعار دادند که "سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن" و " خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست".

در ادامه نماينده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت خطاب به سران فتنه گفت: مگر شما نبوديد که در روز قدس ماه رمضان سال قبل دعوت به تظاهرات کرديد و عده‌ای به نام طرفداری از شما به خيابانها آمدند و با تظاهر علنی به روزه خواری شعار " نه غزه نه لبنان" سر دادند.

وی ادامه داد:شما آن روز اين حرکت و اين شعارها را محکوم نکرديد و حالا طرفدار مردم مصر شده‌ايد که بزرگترين خواسته‌ی آنان قطع رابطه‌ی مصربا اسراييل و قرار گرفتن ملت و دولت مصر در کنار مردم مظلوم فلسطين است.

حداد عادل افزود: اصولا بعد از اعلام موضع سريع و شجاعانه و اسلامی و انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه ۱۵بهمن ۸۹ تهران و راهپيمايی عظيم مردم در جمعه ۲۲ بهمن چه نيازی به راهپيمايی و تظاهرات جداگانه بود که شما زمينه را برای فتنه‌گری منافقين و سلطنت طلبان و دشمنان بی شرم انقلاب اسلامی فراهم کنيد و آب به آسياب دشمنان بريزيد تا بخواهند انقلاب‌های مردم مصر و تونس را از مخالفت با آمريکا و اسراييل منحرف سازند؟!

اين نماينده ی اصولگرای مجلس هشتم در ادامه اظهار کرد: کاری که شما کرديد شبيه کار برادر حاتم طايی است که وقتی ديد همه به سبب سخاوت‌ها و کرامتهای اخلاقی و حاتم توجه می‌کنند و کسی به او توجه ندارد برای معروف شدن در چاه مقدس زمزم ادرار کرد و مشهور شد.

به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس هشتم پس از اين سخنان مجددا در حمايت از اين اظهارات حداد عادل شعارهايی سر دادند.

حداد عادل در ادامه گفت: آری ، امروز شما هم در منطقه و در ايران مثل برادر حاتم مشهور شده ايد اما مشهور به خدمت به دشمنان اسلام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016