چهارشنبه 27 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر تحکيم وحدت: اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلان شان نمی‌دهيم، دانشجونيوز

شورای تهران دفتر تحکيم وحدت با صدور بيانيه ای اعلام کرد "دانشجويان بيدار و مردم شريف ايران اجازه نخواهند داد تا کشته های جان بر کف راه آزادی، در صف سرکوبگران و قاتلان مردم معرفی گردند و وجود پاکشان ابزار دست مشتی چکمه پوش کج انديش قرار گيرد".

به گزارش دانشجونيوز، شورای تهران دفتر تحکيم وحدت در بيانيه خود همچنين ضمن حمايت قاطع از آقايان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی خواستار آزادی هرچه سريعتر دانشجويان بازداشت شده طی ٢ روز اخير شد.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با آن همه سرکوب و اختناق، بعد از تمام تلاش هواخواهان اعدام و شکنجه، هيبت ساختگی و اقتدار پوشالی کسانی که می کوشيدند وحشت و رعب را بر جامعه ايران حاکم کنند، با حضور شکوهمند مردم آزادانديش ايران در ٢۵ بهمن ماه در هم شکست و فرياد بلند آرزومندان آزادی، پايه های لرزان ديکتاتوری اقتدارگرايان حاکم را تکانی جانانه داد. حضور گسترده مردم و دانشجويان در کنار يکديگر، بار ديگر نشان داد که در بند کشيدن و شکنجه فعالان سياسی و دانشجويی منتقد، علاج مشکلات ناشی از استبداد و ناکارآمدی حاکمان نيست و مردم ايران را از پيگيری مطالبات خود منصرف نخواهد کرد.

تماميت خواهان مزور که پيشتاز ادعاهای بی اساس هستند، ديگر بار اوج دروغ پردازی خود را به نمايش گذاشتند. بر همگان آشکار شد که حمايت ظاهری از مردم مصر و تونس، تنها حربه ای برای ايجاد جنجال سازی بين المللی و وسيله ای برای انحراف افکار عمومی از استبدادی است که در سرزمين ايران به نام دين جريان دارد. آن چه برای ملت های ديگر مجاز خوانده شده بود، بر مردمان ما حرام گشت و نظاميان بی عنان و پياده نظامان بدمنظر سرکوب، تجمع آرام مردم ايران را به خشونت کشيدند. صدای گوش خراش موتورها و رقص زشت باتوم، کفاف عقده گشايی حاکمان از مردم بی دفاع را نداد و بار ديگر تظاهرات آرام سبزانديشان صلح طلب رنگ خون گرفت و جوانان سرافراز ديگری شهيد راه آزادی شدند و به خون خود غلتيدند.

درد آورتر اين که بيشرمی سرکوبگران را چون توحش ايشان نهايتی نيست و هدف بعدی شان مصادره خون پاک شهدا و تقديم دوباره آن ها به قاتلانشان است. تا بر سرش اشک تمساح بريزند و نمايشی کريه بر پا کنند. غافل از اين که اين اقدامات رذيلانه جز بر خشم مردم داغدار نمی افزايد و تنها آتش کينه شان از حاکمان جائر و مفسد را شعله ورتر خواهد کرد. دانشجويان بيدار و مردم شريف ايران اجازه نخواهند داد تا کشته های جان بر کف راه آزادی، در صف سرکوبگران و قاتلان مردم معرفی گردند و وجود پاکشان ابزار دست مشتی چکمه پوش کج انديش قرار گيرد.

شورای تهران دفتر تحکيم وحدت ضمن حمايت قاطع از آقايان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی که شجاعانه تا به امروز بر مطالبات راستين مردم ايران پای فشردند، قدردان تک تک افرادی است که با ادامه حضور اجتماعی خود از حيات نيرومند جنبش حقوق مدنی مردم ايران خبر دادند. همچنين ضمن محکوميت ضرب و شتم عموم مردم حاضر در کوچه و خيابان در روز ٢۵ بهمن ماه و بازداشت گسترده هفته اخير، خواستار آزادی هر چه سريعتر بازداشت شدگان، خصوصا دانشجويان بازداشت شده از جمله آقايان محسن برزگر، علی مرادی و حسين ضامن ضرابی و ساير زندانيان سياسی است.

شورای تهران دفتر تحکيم وحدت همچنين شهادت جوان برومند اين سرزمين، شهيد زنده ياد صانع ژاله، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه هنر تهران، را به خانواده اين جاودان عزيز و مردم غيور ايران تسليت می گويد و از عموم دانشجويان دعوت می کند تا با حضور خود در تشييع پيکر پاکش، راه بر هذيان گويی دروغگويان بسته و ياد سبز او را گرامی بدارند.

شورای تهران
دفتر تحکيم وحدت
٢۶ بهمن ماه ١٣۸٩


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016