پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: اگر قانون نبود مردم سران فتنه را مجازات می کردند، مهر

فرمانده نيروی انتظامی از فراهم بودن همه سازو کارها برای برقراری امنيت و مبارزه با توطئه گران و بد انديشان خبر داد و گفت: سران فتنه بدانند که اگر قانون و ولايت نبود، مردم حسابشان را کف دستشان گذاشته بودند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعيل احمدی مقدم صبح پنجشنبه در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجويان دانشگاه علوم انتظامی گفت: خداوند بشر را آزاد آفريد و تنها اوست که برای ما محدوديتها را مشخص می کند و هيچ بشر ديگری حق حاکميت بر ديگری را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اما براساس سلسله مراتب حکومت الهی، حکومت از رسول اکرم (ص) به ائمه معصومين و در زمان غيبت ولی عصر به ولايت فقيه تفويض شد.

فرمانده نيروی انتظامی گفت: با مرور در تاريخ انقلاب اسلامی درمی يابيم کسانی و گروههای مختلفی از جمله منافقين در انقلاب بودند که در ظاهر خود را اسلامی جا می زدند اما در ادامه راه از امام (ره) فاصله گرفتند.

اين مقام انتظامی يادآور شد: در اين نفاق جديد نيز شاهديم کسانی که ساليان در خدمت اسلام و امام بودند اما نشان دادند که طلحه و زبيرهايی بيش نيستند و در آخر پس از جدا شدن ازانقلاب نوکر امريکا و اسراييل شدند.

وی افزود: همين اصلاح طلبان ديروز و امروز که در تلويزيون و راديو بی بی سی مردم را دعوت به اغتشاش می کنند در گذشته ما را متهم می کردند که ما امريکايی هستيم. حتی يکی دو دهه قبل ادعا می کردند که ما کوتاهی می کنيم و بايد در کنار سربازان عراقی با آمريکا بجنگيم اما امروز در دامن دشمنان اسلام و مردم هستند.

احمدی مقدم با اشاره به اينکه برای يافتن مسير بايد شاخصهايی را در طول مسير مشخص کنيم تا راه به بيراهه نرويم يادآور شد: همانگونه که چراغ فانوس دريايی شاخصی است که کمک می کند تا کشتيها بندر را پيدا کنند شاخص مسير زندگی در کوير بی آب و علف ولايت است.

به گفته اين مقام انتظامی اساس ولايت براين استوار است که در امور به شاخص ترين و متخصص ترين افراد اعتماد و تکيه کنيم و قطعا تقليد از شايستگان، نخبگان و خبرگان در هر امری کاری عقلانی است زيرا که انسان فرصت ندارد هرامری را تجربه کند.

احمدی مقدم خطاب به دانش آموزختگان دانشگاه علوم انتظامی گفت: امروز شما برای خدمت به مردم لباس بر تن کرده ايد و مردم نيز برای امنيت بايد به شما پناه ببرند زيرا شما صلاحيت اين کار را داريد.

مقدم گفت: در روز ۲۲ بهمن شاهد تجمع ميليونی مردم و حمايت آنان در سراسر کشور از مستضعفان عالم به خصوص مردم مصر و تونس بوديم اما چند نفر که تعداد آنان از صد تا دويست نفر هم تجاوز نمی کرد با تصوير سازی توسط شبکه های بيگانه خود را به عنوان نماينده افکار عمومی ايران جا زدند.

وی افزود: سران فتنه بدانند که اگر قانون و ولايت نبود مردم حسابشان را کف دستشان گذاشته بودند.

فرمانده نيروی انتظامی کشورمان با تاکيد بر اين که ملاک ما بايد حق باشد و حق از مسير ولايت عبور می کند تصريح کرد: توکل تنها به عقل منجر می شود تا به مسير اشتباه برويم.

اين مقام ارشد انتظامی با اشاره به اينکه فرماندهان در سلسله مراتب شايستگی قرار دارند يادآور شد: فرمانده بايد شايسته تر از زيردستان خود در جامعه باشد تا بتواند افراد تحت امر خود را در مسير درست هدايت کند.

وی خصوصيات پليس را داشتن ويژگيهای حرفه ای آمادگی رزمی، پاکدامن، بصيرت، دانش پليسی، شجاعت و امانتدار برشمرد و گفت: در اين صورت است که مردم به او اتکا می کنند.

مقدم با اشاره به اينکه طی سالهای اخير توفيقات زيادی در جهت حل مشکلات مالی سازمان به دست آمده است افزود: امروز ديگر دغدغه های زيادی برای تجهيزات نداريم حتی با وجود اينکه تهديدات مدرنتر و پيچيده تر می شود اما سرعت ما به مراتب بيشتر از تهديدات است.

سردار احمدی مقدم يادآور شد: در حل مشکلات معيشتی کارکنان نيز گامهای بزرگی برداشتيم که ديگر مامور ما نياز نداشته باشد تا شغل دومی برای خود داشته باشد تا به منزلت و آمادگی او در ميدان، لطمه وارد شود.

وی افزود: با تغييرات زيادی که در نگرش مردم نسبت به پليس ايجاد شده است مامور ما حتی ا گر بخواهد شغل دوم هم داشته باشد اينکار را نمی کند زيرا جامعه از او توقع ديگری دارد.

فرمانده نيروی انتظامی تصريح کرد: افق برنامه پنجم نشان دهنده عبور کامل ما از اين حداقلها است و همه سازو کارها امروز برای درخشش نيروی انتظامی در ميدان عمل، برقراری امنيت و مبارزه با توطئه گران و بدانديشان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016