شنبه 30 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دانشجويان دانشگاه آزاد برای پاسداشت ياد شهيدان و دعوت برای حضور در مراسم هفتم شهدا، دانشجونيوز

جمعی از دانشجويان دانشگاه های آزاد با انتشار بيانيه ای ضمن تشکر از حضور سبز مردم در راهپيمايی ۲۵ بهمن ماه و پاسداشت ياد و خاطر شهيد" محمد مختاری" از دانشجويان دانشگاه آزاد شاهرود، سرکوب های گسترده نيروهای حکومتی را نشان از ترس و وحشت بی سابقه دولتيان دانسته و از همه مردم شجاع و غيور خواسته اند تا يکم اسفند ماه ساعت ۳ بعد از ظهر با حضور در خيابان ها بر جان فرعونيان لرزه افکنند.

به گزارش دانشجونيوز، همگام با فراخوان بسياری از رسانه ها و فعالان سياسی و اجتماعی سبز،از جمله تشکيلات "راه سبز اميد" دانشجويان دانشگاه آزاد واحد های: تهران مرکز، تهران جنوب، مشهد، قزوين، تهران شرق، کرج، علوم تحقيقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب و دزفول نيز با انتشار بيانه ای همبستگی خويش را با اين فراخوان اعلام کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش, در بخشی از اين بيانيه، آمده است شهيد "محمد مختاری" از همکلاسی های ما در دانشگاه آزاد واحد شاهرود و "شهيد صانع ژاله" از شهدای سبز اين روز هستند که برای گراميداشت ياد ايشان ما هفته آينده را در عزای عمومی به سر خواهيم برد و با لباس ها و نشان های سياه و سبز در دانشگاه حاضر خواهيم شد


نسخه کامل اين بيانيه که برای دانشجونيوز ارسال شده است به شرح زير است:

«به نام يگانه خالق آزادی»
و به ياد شهيد راه آزادی "محمد مختاری"

بار ديگر بهمن خونين شد و برای چندمين بار روزی سياه در کارنامه فرعون زمانه سرزمين ما ثبت شد و نهال سبز آزادی خواهی با خون شهيدانی ديگر آبياری شد. فرعونيان هنوز در اين وهم و خيالند که با کشتار و سرکوب و ريختن خون بی گناهان می توانند بذر ترس در دل ها بکارند ولی غافل از اين هستند که هر قطره خونی که به پای اين نهال آزادی خواهی ريخته می شود ريشه های آن را عميق تر و آن را تنومندتر خواهد کرد.

عصر بيداری ملت ها فرا رسيده و جنبش های ضد استبدادی و دموکراسی خواه در کشورهای خاورميانه و شمال آفريقا به پيش می روند و نسيم آزادی در منطقه وزيدن گرفته است که از هم اکنون می توان خنکای آن را در ايران هم احساس کرد.

مردم دلير و شجاع کشورمان در بيست و پنج بهمن ماه در اعتراض به ديکتاتوری در کشور های منطقه و برای همبستگی با جوانان و مردم آزادی خواه منطقه به خيابان ها آمدند تا بر طبق اصل بيست و هفتم قانون اساسی دست به راهپيمايی کاملا قانونی و آرام و مسالمت آمير بزنند که حتی اين اقدام هم از سوی ديکتاتور و يارانش تحمل نشد و با گشودن آتش به سينه مردم و فرود آوردن چماق بر پيکر ايشان بيش از پيش چهره رياکارانه و مزورانه خود را نماياندند.

شهيد "محمد مختاری" از همکلاسی های ما در دانشگاه آزاد واحد شاهرود و "شهيد صانع ژاله" از شهدای سبز اين روز هستند که برای گراميداشت ياد ايشان ما هفته آينده را در عزای عمومی به سر خواهيم برد و با لباس ها و نشان های سياه و سبز در دانشگاه حاضر خواهيم شد.

همچنين مقاومت و ايستادگی دو ياور عزيز و شجاع جنبش سبز "شيخ مهدی کروبی" و "مير حسين موسوی" را ارج نهاده و می ستاييم و نسبت به هر گونه تعرض و يا بازداشت ايشان شديدا هشدار می دهيم و با فرياد اعلام می داريم از هيچ گونه جانفشانی برای دفاع از ايشان دريغ نخواهيم کرد.

همانطور که شهادت امير جوادی فر، اشکان سهرابی، يعقوب براويه و ساير همکلاسی هايمان ما را در رسيدن به آرمان هايمان مصمم تر نمود با شهادت ديگر همکلاسی مان "محمد مختاری" نيز استوار تر از هميشه راه اين شهيدان را ادامه خواهيم داد.

ما دانشجويان دانشگاه آزاد فرياد می کنيم خون ما از خون اميرها، اشکانها، يعقوب ها و محمد ها رنگين تر نيست. همه ما امروز هم نوا با شهيد محمد مختاری می گوييم:«خدايا! ايستاده مردن را نصبيم کن که از نشسته زيستن در ذلت خسته ام!»

ما خود به خيابان ها خواهيم آمد و از همه مردم غيور و شجاع و جوانان و دانشجويان عزيز هم می خواهيم تا به منظور پاس داشت خون شهدای راه آزادی و به خصوص دو شهيد سبز و سر افراز "صانع ژاله" و "محمد مختاری" با حضور خود در خيابان ها در تاريخ اول اسفند در ساعت سه بار ديگر اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند و بر جان فرعونيان لرزه افکنند.

جمعی از دانشجويان دانشگاه آزاد واحد های: تهران مرکز، تهران جنوب، مشهد، قزوين، تهران شرق، کرج، علوم تحقيقات، شاهرود، شهر ری، رشت، تهران شمال، تهران سما، تهران غرب، دزفول


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016