پنجشنبه 5 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از فعالين دانشجويی دانشگاه های شمال کشور در ارتباط با حوادث اخير، دانشجونيوز

دانشجو نيوز: در پی خيزش ها و اعتراضات عمومی شکل گرفته طی هفته های گذشته، و به شهادت رسيدن ۳ دانشجو در جريان اعتراضات ، فعالين دانشجويی ۸ دانشگاه با صدور بيانيه ای ياد و خاطره شهدای سبز ۲۵بهمن و ۱ اسفند را گرامی داشته و نسبت به بازداشت آزادی خواهان ايران اعلام انزجار نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از اين بيانيه آمده است: امروزه چشمان جهانيان خيره به خاورميانه است. خاورميانه ای که شاهد تجلی موج عظيمی از دموکراسی خواهی و آزادی طلبيست که هر روز ديکتاتورهای منحوس منطقه را به گورستان تاريخ می فرستد. بی شک ريشه ی اين موج خروشان را می توان در ايران سبز ۸۸ ديد. اما هستند مستبدانی که هنوز پنبه در گوش فرو برده و خانه ی استبداد خويش را بر تپه ای از ماسه ساخته اند و غافل از آنکه اين موج خروشان کاشانه اشان را روزی چنان ويران خواهد کرد که ديگر راهی برای بازگشت ندارند.

متن کامل اين بيانيه که در اختيار دانشجو نيوز قرار گرفته است، به شرح زير می باشد:

" هيچ چيز به اندازه ی انديشه ی که زمانش فرا رسيده است، قدرتمند نيست. "

بار ديگر ققنوس خروشان در ۲۵ بهمن و ۱ اسفند سر زخاکستر برون آورد و به آسمان شتافت و فريادش لرزه بر اندام صيادان آزادی انداخت.

حضور حماسی ملتی که زمستان ايران زمين را به بهاری سبز رنگ و دلنشين بدل کرد، همانا خواب را از چشمان پر هراس خوش خيالان خام انديش ربود.

اين بار هم در باغچه سبزمان، باغبان نامهرمان سه لاله سرخ ديگر کاشت، اما دريغ که نمی دانست اين باغچه از آن ماست و ما آنرا با خون خود آبياری می کنيم تا روزی که شکوفا شود و سراسر اين پهنه ی خشک را سبز و آباد کنيم.

امروزه چشمان جهانيان خيره به خاورميانه است. خاورميانه ای که شاهد تجلی موج عظيمی از دموکراسی خواهی و آزادی طلبيست که هر روز ديکتاتورهای منحوس منطقه را به گورستان تاريخ می فرستد. بی شک ريشه ی اين موج خروشان را می توان در ايران سبز ۸۸ ديد. اما هستند مستبدانی که هنوز پنبه در گوش فرو برده و خانه ی استبداد خويش را بر تپه ای از ماسه ساخته اند و غافل از آنکه اين موج خروشان کاشانه اشان را روزی چنان ويران خواهد کرد که ديگر راهی برای بازگشت ندارند.

در اين راستا ما مجموعه فعالين دانشگاه های استان مازندران بر خود لازم می دانيم ضمن تسليت به خانواده های جانباختگان حوادث اخير، ياد و خاطره شهدای سبز ۲۵ بهمن و ۱ اسفند را گرامی داشته و نسبت به بازداشت آزادی خواهان ايران اعلام انزجار می کنيم و همچنين عمل مذموم و وقيحانه ی حاکميت نسبت به حصر خانگی آقايان کروبی و موسوی که به حق در مقابل فشار حاکميت، همصدا با مردم بر خواسته های به حق ملت پافشاری می کنند را محکوم می کنيم و تا آزادی کامل همه فعالين سياسی و دانشجويی اين سرزمين و مجموعه فعالين سياسی و دانشجويی بازداشت شده در حوادث اخير شهرستان بابل ( سارا باقری، علی يزدان پناه، محسن برزگر، ايمان صديقی، حسين ضامن ضرابی، رامتين مقدادی ) دست از مقاومت بر نخواهيم داشت.

چرا که ما نسل تير خورده ايم که در شکاف نفس هايمان خروشی پنهان است.

مجموعه فعالين دانشگاه های شمال کشور

۱. دانشگاه مازندران
۲. دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل
۳. دانشگاه علوم و فنون بابل
۴. دانشگاه علوم پزشکی ساری
۵. دانشگاه کشاورزی ساری
۶. دانشگاه آزاد اسلامی مازندران
۷. دانشگاه علوم پزشکی بابل
۸. دانشگاه پيام نور مازندران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016