پنجشنبه 5 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعيت ورود دانشجويان معترض به خوابگاه و دانشگاه توسط سرپرست موقت دانشگاه صنعتی شريف، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - رضا روستا آزاد، سرپرست موقت دانشگاه صنعتی شريف هفته گذشته و طی اقدامی غيرقانونی ورود ۲۰ دانشجوی شريف را به دانشگاه و نيز ورود ۲۵ تن را به خوابگاه ممنوع اعلام کرد. اين اقدام بنا به گفته‌ی مسئولان دانشگاه تا روشن شدن وضعيت دانشجويان احضار شده به کميته انضباطی و صدور حکم محروميت از تحصيل برای آنان صورت می‌پذيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متذکر می‌گردد در پی تجمع ۲۵ بهمن ماه امسال در دانشگاه شريف دست‌کم ۱۸ نفر از دانشجويان توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده‌اند. امين مهدوی، شقايق حيرانی، فرزانه کرمی، پوريا نادری، سامان فرحت، محمد نراقی، محمد سلحشور، عارف بلندنظر و سياوش جباريان نه نفر از دانشجويان دانشگاه شريف شامگاه ۲۵ بهمن دستگير شدند. شيما وزوايی، ۲۶ بهمن‌ماه و در پی مراجعه ماموران امنيتی به محل کارش، دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

همچنين در روز ۲۶ بهمن ماه ماموران حراست در هماهنگی کامل با نيروهای امنيتی اقدام به بستن تمامی درهای دانشگاه نموده و دانشجويان را مجبور به خروج از در اصلی نمودند. در پی اين اقدام نيروهای امنيتی / شبه نظامی مستقر در جلوی در اصلی اقدام به بازداشت علی اکبر محمد زاده، جواد سوهانکار، امير هوشنگ نوايی، بهزاد عالی‌پور و محمد افخمی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه، نادر رضايی، عضو شورای صنفی دانشگاه و علی مرشدلو ديگر دانشجوی شريف نمودند. بنابر گزارش شاهدان عينی بازداشت علی اکبر محمدزاده، دبير و جواد سوهانکار عضو هیٱت رئيسه انجمن اسلامی دانشجويان با اعمال خشونت و ضرب و شتم همراه بوده است. اين دو طی ماه‌های گذشته بارها به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار و مورد تهديد واقع شده‌ بودند.

حسين سالمکار دانشجوی ورودی سال ۸۳ دانشگاه خواجه نصير در رشته ی مهندسی مکانيک و دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی سال ۸۹ دانشگاه صنعتی شريف در رشته هوافضا نيز ۲۶ بهمن ماه توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از محل نگهداری و وضعيت اتهامات هيچ کدام از دستگيرشدگان اطلاعی در دست نيست.

قابل ذکر است در پی اقدام سرپرست موقت دانشگاه در خصوص ممنوعيت ورود دانشجويان به خوابگاه و دانشگاه شورای صنفی دانشجويان صنعتی شريف طی بيانيه‌ای از اين اقدام فراقانونی انتقاد و نسبت به آن اعتراض کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016