دوشنبه 9 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگ ترين ليست تحريم مقامات ايرانی روی ميز اتحاديه اروپا، کمپين بين المللی حقوق بشر

نورافشانی بر نام ۸۰ ناقض حقوق بشر

اتحاديه اروپاه سياهه ای از نام بيش از هشتاد تن از نيروهای پليس و شبه نظامی، مسوولين زندان، دادستان ها، قضات و ديگرمقاماتی که در نقض حقوق بشر، ادعاهای مربوط به شکنجه و کشتن ناراضيان دست داشته اند را برای بحث در خصوص تحت تحريم قرار دادن آنها در کشورهای عضواين اتحاديه مطرح کرده است. اين تحريم ها از مسدودکردن دارای ها و ممنوعيت سفر را شامل خواهد شد. وزرای امور خارجه کشورهای اتحاديه اروپا بحث روی اين ليست را در طی هفته های اينده (ماه مارس) با برگزاری يک جلسه مشورتی انجام خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از نکات قابل توجه در ليست مورد اشاره اين است که نه تنها برخی مقامات عالی رتبه وزارت اطلاعات و يا وزارت کشور و سپاه پاسداران در اين ليست قرار گرفته اند بلکه نام های افرادی در سمت های پايين تر مانند برخی از افراد شاغل در زندان ها، نيروهای شبه نظامی، قضات دادگاه انقلاب، بازپرس ها و فرماندهان نيروی پليس را نيز در بر می گيرد. به گفته دولت ها وسازمان های حقوق بشری که اين ليست ها را تهيه کرده اند اين افراد در جريان نقض گسترده حقوق بشر و خشونت های بی سابقه بعد از انتخابات که با شکنجه و قتل نيروهای مخالف همراه بود نقش داشته اند.

دراين ليست از حسين الله کرم رييس انصار حزب الله وچندين فرمانده بسيجی مانند حسين طائب، علی فضلی معاون بسيج و رييس سابق قرارگاه سيدالشهدا تهران، عباس کارگرجاويد نيروی بسيجی که گفته می شود نداآقاسلطان را در ۲۰ ژوئن ۲۰۰۹ به قتل رساند نام برده شده است. اين نام ها هنوز نهايی نيست. چندين تن از مسوولان زندان رجايی شهر و مسوولان بندهای مختلف آن نيز در اين ليست ديده می شود. مهرداد اميدی رييس بخش جرائم رايانه ای نيروی انتظامی و بهروز کماليان رييس گروه رايانه ای آشيانه سپاه پاسداران نيز از جمله ديگر افراد مطرح شده هستند.صادق لاريجانی، محمدنجار، صادق محصولی، کامران دانشجو، محسنی اژه ای، دری نجف آبادی، عباس جعفری دولت آبادی نيز در اين سياهه ديده می شوند.

نام افراد ديگر مطرح شده در اين ليست را همين جا به زودی منتشر خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016