دوشنبه 9 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران: در سه‌شنبه‌های اعتراض شرکت می‌کنيم

جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی اين دانشگاه در چهارمين بيانيه اين تشکيلات ضمن محکوم نمودن حصر سران جنبش سبز و دستگيری های گسترده دانشجويان اين دانشگاه اعلام نمودند که در اعتراضات سه سه شنبه آخر سال که از سوی مشاوران سران جنبش سبز اعلام گرديده است شرکت می نمايند.

شايان ذکر است که اولين بيانيه اين جمع در روز ۲۳ بهمن ماه به به مناسبت سالگرد سی و دومين سال پيروزی انقلاب اسلامی منتشر گرديد.

متن چهارمين بيانيه انجمن اسلامی به شرح ذيل می باشد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيانيه چهارم جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی

بسم الله الرحمن الرحيم

حضور پر رنگ مردم با وجود فضای تهديد و ارعاب ايجاد شده توسط دولت کودتا در اعتراضات ۲۵ بهمن و يکم اسفند ماه نشان داد تا توده های مردم در پی دستيابی بر آرمان های بلند خويش ، همچنان محکم و استوار ايستاده اند و پايان اعتراضات جنبش سبز سرابی است که حاکميت برای تسکين درد زوال خويش آن را ترسيم نموده و بر آن پافشاری می نمايد.

از سوی ديگر تداوم کشتار مردم بيگناه به دست عوامل دولت کودتا و نسبت دادن آن به گروهک مطرود و منفور منافقين و همچنين دستگيری های گسترده و ضرب و شتم مردم توسط نيروهای انتظامی - امنيتی و معدودی پاسدار و بسيجی جبهه نديده نشان داد که اين دولت نامشروع همچنان در سوق دادن فضای سياسی کشور به سمت خشونت و ارعاب مصمّم است و التزام معترضين به ارزشهای اخلاقی و پرهيز از هر گونه خشونت متقابل را خاموشی جنبش و عدم تکاپوی آن تفسير می نمايد.

اظهارات سران دولت کودتا و برخی حاميان ايشان و همچنين برخی از شيفتگان قدرت در محکوم نمودن حرکت عظيم اعتراضی ۲۵ بهمن ماه و از سوی ديگر تداوم وضعيت نامعلوم سران جنبش سبز هشداری به تمامی مردم و آزاديخواهان می باشد که در صورت عقب نشينی توده ها از اعتراضات و خواسته های به حق خويش دولت کودتا و قدرت طلبان حاکم نقشه های شومی برای انتقام از حرکات اعتراض آميز در سر پرورانده اند و اين موضوع اهميت شرکت در تجمعات آتی را بر معترضان دو چندان می نمايد.

لذا ما جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی به نمايندگی از دانشجويان اين دانشگاه ضمن محکوم نمودن حصر غير قانونی و غير شرعی سران جنبش سبز و دستگيری های گسترده دانشجويان و فعالان سياسی دانشگاه تهران در دو هفته اخير، ضمن هشدار نسبت به تداوم اين وضعيت به سران دولت کودتا اعلام می داريم هم گام با آحاد ملت در اعتراض به اين وضعيت در تجمعات سه سه شنبه آخر سال شرکت نموده و از تمامی دانشجويان دانشگاه های تهران دعوت می نمائيم تا به پاس خون به ناحق ريخته شده برادران و خواهران خود در بيست ماه گذشته در اين اعتراضات شرکت نمايند.

ديدار ما با ياران دبستانی مان سه شنبه ۱۰ اسفند ماه ، ساعت سه بعد از ظهر ، سر در دانشگاه تهران .

والعاقبة للمتقين
هفتم بهمن ماه ۱۳۸۹
جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016