چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفری دولت‌آبادی: اتفاق خاصی ديروز در تهران رخ نداد، فارس

خبرگزاری فارس: دادستان تهران گفت: روز گذشته در تهران اتفاق خاصی نيفتاد و رفت و آمد طبق روال عادی بود.

به گزارش خبرنگار قضايی فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران پيش از ظهر امروز در حاشيه همايش سراسری دادستان‌های کشور و در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: روز گذشته در تهران اتفاق خاصی نيفتاد و رفت و آمد طبق روال عادی بود. تنها عده‌ای قصد داشتند در راستای تحريکات ضدانقلابی حرکاتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: پليس طبيعتاً طبق وظايف خود نسبت به پراکنده کردن افراد اقدام کرده که اين کار خلاف قانون نبوده و کار جاری و ساری پليس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد دستگيرشدگان حوادث روز ۲۵ بهمن گفت: هيچکدام از دستگاه‌های امنيتی و انتظامی تکليف قانونی ندارند که آمار دستگيرشدگان را منتشر کنند اما پليس طبق مقررات موظف است به خانواده دستگيرشدگان اطلاع‌رسانی کند که اين موضوع را پيگيری کرديم و اين کار انجام شد.

دادستان تهران افزود: خوشبختانه با اين کار اعتراضات بسيار کاهش پيدا کرد و طبيعی است زيرا خانواده‌ای که شب فرزندش به خانه بازنمی‌گردد نگران می‌شود.

وی درباره علل عدم انتشار آمار دستگيرشدگان گفت: ۲ عامل در اين موضوع نقش دارند، ابتدا تفاوت تعداد دستگيرشدگان است و سپس اينکه برخی از اين مسائل سوء برداشت کرده و به نفع خودشان آن را موفقيتی بزرگ خطاب می‌کنند.

وی افزود: برخی از متهمان پس از دستگيری متوجه بی گناهی آنها شده و آزاد می‌شوند و کسانی که دليلی متوجه آنان است به دستگاه قضايی ارجاع داده می‌شوند که پس از ارجاع نيز ممکن است به دليل نبودن دلايل قانع‌کننده بيگناهی آنها ثابت شود و آزاد شوند.

دادستان تهران تأکيد کرد: به خانواده‌ها تأکيد می‌کنم که حضور در هر راهپيمايی غيرقانونی جرم است و نبايد اجازه دهند فرزندانشان در اين راهپيمايی‌ها شرکت کنند.

* کروبی و موسوی بازجويی نشدند

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه برخی از سايت‌ها ادعا کردند که از آقايان کروبی و موسوی بازجويی شده،گفت: من به مردم می‌گويم دروغگويی حد و حسابی دارد و شايعات درباره انتقال اين افراد کاملاً خلاف واقع است.

يکی از خبرنگاران از وی پرسيد يعنی آنها در حصر خانگی به سر می‌برند، وی پاسخ داد: اين تعابيری که شما به کار می‌بريد معانی ديگری دارد اين آقايان به همراه همسران شان در منزل شان هستند.

* پرونده دادستان سابق در انتظار يک استعلام است

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه پرونده دادستان سابق به کدام مرحله رسيده زيرا سخنگوی قوه مدعی شده اين پرونده در انتظار يک استعلام است، گفت: اين پرونده درباره بخشی از آن از يک مرجع استعلام شده که رسيدگی به پرونده در گرو پاسخ آن است و پس از اين استعلام در مورد اين پرونده تصميم‌گيری می‌شود.

* حضور نيروهای خودسر کذب است

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه برخی ادعا کردند نيروهای خودسر با وسايل دفاعی در تجمعات چند روز اخير تهران حضور داشتند، گفت: اين موضوع صحت ندارد زيرا دستگاه‌های امنيتی و انتظامی درباره حضور چنين نيروهايی مصوبه‌ و مجوزی ندارد.

* هتاکی نسبت به مسئولان نظام را پيگيری می‌کنيم

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه اخيراً فيلمی منتشر شده که در آن به فرزند يکی از مسئولان نظام هتاکی می‌شود آيا شما در اين رابطه اقدامی انجام می‌دهيد يا خير گفت: رسيدگی به شکايت افراد خانواده مسئولان مستلزم شکايت شخص خصوصی است و در اين حوزه بين فرزندان مسئولان و خود مسئولان تفاوت وجود دارد.

وی ادامه داد: در مورد فرزندان، قانون مسئوليتی را برعهده دادستان قرار نداده اما درباره خود مسئولان بارها گفته‌ايم که اهانت جرم است و رسيدگی می‌کنيم.

دادستان تهران افزود: درباره اين پرونده دو جنبه خصوصی و عمومی وجود دارد و شنيده‌ام که صبح امروز يک شکايت خصوصی به دفترم رسيده که پس از حضور در دفترم به آن رسيدگی خواهم کرد.

جعفری دولت‌آبادی گفت: البته اين نکته را بگويم که حمايت از يک مسئول درباره هتاکی افراد به معنای آن نيست که تمام کارهای آن مسئول مورد تأييد است بلکه صرفاً به دليل مسئوليت فعلی وی نياز به حمايت از او بر اساس قانون وجود دارد.

* پليس با فروشندگان و توليد‌کنندگان مواد محترقه برخورد می‌کند

دادستان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اينکه چهارشنبه آخر سال نزديک است آيا با فروشندگان و توليد‌کنندگان برخورد خواهد شد، گفت: روز گذشته در ستاد جرايم خاص بحث‌های خوبی در اين رابطه انجام شد.

وی ادامه داد: عقل در پيشگيری است اما پليس طبق سالهای گذشته با کسانی که بخواهند اينگونه مواد را توزيع يا بفروشند برخورد خواهد کرد.

دولت‌آبادی گفت: در اين زمينه قانون می‌گويد ايجاد مزاحمت برای شهروندان جرم است طبيعی است که اگر برای کسانی که ايجاد مزاحمت شود افراد می‌توانند به دادسرا آمده و شکايت کنند.

* اموالی در آمريکا ندارم که نگران باشم

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يکی از خبرنگاران مبنی بر اينکه اسم شما در ليست تحريم‌های اقتصادی آمريکا قرار گرفته گفت: اين کارها نشانه دشمنی آمريکا با کشور است، بنده هيچگونه اموالی در کشور آمريکا ندارم اما اگر آنها چيزی پيدا کردند برای خودشان به ما ندهند.

وی ادامه داد: امروز انقلاب ما اثرات خود را گذاشته و آمريکايی‌ها ناتوان شده‌اند و به اين اقدامات مذبوحانه دست می‌زنند.

جعفری دولت‌آبادی گفت: دور نيست روزی که ملت‌های ستمديده، آمريکايی‌ها را به واسطه نقض حقوق بشر تحت تعقيب قرار دهند، امروز آمريکايی‌ها در افکار عمومی تحريم شده‌اند.

دولت‌آبادی گفت: آمريکايی‌ها چنين ادعاهايی را با اين انگيزه مطرح می‌کنند که در افکار عمومی کشور ما تأثير بگذارند در صورتی که اين گونه رفتارها هيچگونه تأثيری نداشته و با قاطعيت می‌گوييم که نشانه پيروزی انقلاب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016