شنبه 14 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون آموزش و تربيت نيروی انتظامی: پليس ايران برخلاف ديگر کشورها مقتدر و مهربان است، فارس

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تربيت نيروی انتظامی گفت: بر اساس استانداردسازی رفتار پليس تلاش شده تا پليسی مقتدر و مهربان به مردم معرفی شود. در رويکرد پليس ديگر کشور‌ها مجرم دشمن است و پليس اجازه دارد به سوی دشمن اسلحه بکشد.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار محمدتقی عصار امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۹۰ درصد کارکنان ناجا آموزش‌های پايه دفاع شخصی را فرا گرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: يک سوم کارکنان نيروی انتظامی علاوه بر آموزش دفاع شخصی وارد مرحله دوم فنون دفاع شخصی شده و درحال آموختن رزم انفردای هستند، تا به حال ۱۲۳۴ فنون رزمی به پرسنل ناجا آموزش داده شده است.

سردار عصار افزود: پليس ايران مقتدر است و آمادگی‌های لازم را نيز دارد، اين طور نيست که در دنيا به لحاظ آمادگی جسمانی جز بهترين‌ها باشيم، اما در بين خوب‌ها جا داريم.

اين مقام ناجا اعلام کرد: در دنيای کنونی همواره بخشی از واقعيت به تصوير کشيده می‌شود و مابقی آن در ميان انبوهی از اطلاع‌رسانی و اخبار قرار گرفته و ديده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در تلاشيم که مردم را مطمئن کنيم که پليس ايران از آمادگی بالايی برخوردار است و با تدبير در صحنه‌ها وارد می‌شود. زيرا در اين صورت است که در بروز حوادث مردم خود به تحليل واقعيت‌ها می‌پردازند.

سردار عصار افزود: عليرغم انبوهی از آموزش های تخصصی که به مأموران نيروی انتظامی ارايه می‌ شود منکر آن نيستيم که هيچ گونه عيب و ايرادی نداشته و در اوج آمادگی رزمی قرار داريم.

معاون تربيت و آموزش نيروی انتظامی گفت: در حال حاضر عمده مأموريت‌های پليس با دقت انجام می‌شود اما در اين ميان مواردی نيز وجود دارد که مأموران نمی‌توانند بر اساس آموزش‌ها درست عمل کنند.

* نيروی انتظامی مردمی است و مجرم را دشمن نمی‌داند

وی افزود: پليس ايران يک پليس مردمی است و مجرمان و خلافکاران را به چشم دشمن نمی‌بيند، در حالی‌که در رويکرد پليس ديگر کشور‌ها مجرم دشمن است و پليس اجازه دارد به سوی دشمن اسلحه بکشد.

معاون نيروی انتظامی گفت: وقتی مأموران پليس در ميان انبوهی از مردم قرار می‌گيرند بايد عکس‌العمل درست را انجام دهند و تحت تاثير شرايط محيطی قرار نگيرند.در آموزش‌هايی که به ماموران ارايه می‌شود کنترل استرس و مديريت شرايط نيز مد نظر قرار گرفته است.

عصار با اشاره به استانداردسازی رفتار پليس افزود: توقعی که مردم از پليس خود دارند توقع بالا ولی درستی است. بر همين اساس بر استاندادرسازی رفتار پليس تلاش شده تا پليسی مقتدر و مهربان به مردم معرفی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره نمره استانداردسازی رفتار پليس گفت: نمره پليس در استانداردسازی رفتار نمره قابل قبولی است به نحوی که نسبت به گذشته رفتار مأموران بسيار بهبود يافته و قابل مقايسه با گذشته نيست.

معاون تربيت و آموزش نيروی انتظامی با اشاره به تغيير شکل جرايم از سنتی به مجازی خبر داد و گفت: برای مقابله با جرايمی که در فضای مجازی روی می‌دهد در دانشکده‌های علوم انتظامی آموزشهای تخصصی به ماموران ارايه می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016