یکشنبه 15 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: برنامه بسيج برای مقابله با گروه‌های شيطان‌پرستی و عرفان های‌ دروغين، مهر

چرايی عدم تشکيل وزارت بسيج؛ دلايل اميدواری غرب به موسوی؛ رويکرد بسيج نسبت به سران فتنه و مهدی هاشمی؛ جزئيات نقشه آمريکا برای مصر؛ برنامه های سازمان بسيج برای مقابله با گروه های شيطان پرستی و عرفانهای دروغين از محورهای گفتگوی مهر با سردار نقدی است.
سردار محمد رضا نقدی رئيس سازمان بسيج مستضعفين در گفتگو خبرنگار مهر در بيان چرايی عدم تشکيل "وزارت امر به معروف و نهی از منکر" گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظيفه همگانی است پس منحصر کردنش در يک وزارتخانه به اين معنی است که مردم بنشينند سرجايشان و اين فريضه الهی را بجا نياورند چون وزارتخانه "امر به معروف و نهی از منکر" وظيفه آنها را انجام دهد که اين امر مضر و مخل است.

وی تصريح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است و هر کسی در هر لباسی بايد اين فريضه الهی را انجام دهد يعنی هر فردی وظيفه دارد که اگر معروفی ترک شده مردم را به آن معروف امر کند و آنان را هدايت نمايد و اگر کسی مرتکب منکری شد در مقابل آن منکر نيز از خود واکنش نشان دهد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص اينکه آيا اين موضوع مغاير با ادامه فعاليت ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر است؟ گفت: نه! چون ستاد يک مجموعه هماهنگ کننده است و وجودش خيلی مفيد است زيرا افراد ودستگاه‌هايی را که قرار است اين کار را انجام دهند تشويق و ترغيب می‌کند و هماهنگشان می‌نمايد در حالی که وزارتخانه يک دستگاه اجرايی است و صرفاً‌کارهای اجرايی را انجام می‌دهد. بنابراين ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر مسئوليت اجرايی ندارد که بخواهد به عنوان يک وزارتخانه مطرح شود.

وی همچنين در مورد تبديل سازمان بسيج به "وزارت بسيج" هم گفت: اين امکان پذير نيست زيرا وزارتخانه دستگاهی زير نظر دولت است در حالی که سازمان بسيج تشکيلاتی فراتر از همه اينها است و نمی‌تواند خود را در قالب يک دستگاه اجرايی محدود کند. بسيج همه را در بر می‌گيرد به طوری که افرادی از قوه قضائيه و قوه مقننه هم اکنون عضو بسيج هستند. در حالی که ما اگر به يک وزارتخانه تبديل شويم طبق اصل تفکيک قوا آنها ديگر نمی‌توانند عضو بسيج باشند و يک نقض غرض به وجود می‌آيد. پس اين مسئله امکان پذير نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اميدواری آمريکا به کسانی که از ارزشهای انقلاب فاصله بگيرد

سردار نقدی در ادامه در خصوص افشاگری شبکه الجزيره که چندی پيش در مورد ميرحسين موسوی انجام داد نيز عنوان کرد:‌ هر کسی که از ارزش‌های انقلاب و راه امام (ره) فاصله بگيرد بلافاصله غرب به آن شخص اميدوار می‌شود.

وی اضافه کرد:‌از سوی ديگر آمريکايی‌ها و صهيونيست‌ها به دليل اينکه هم اکنون می‌بيننند که در حال نابود شدن هستند به هر خس و خاشاکی چنگ می‌زنند. پس از هر کسی که با ارزشهای انقلاب زاويه پيدا کنند و يا حرفی بر عليه نظام بزند حمايت می‌کنند. به عنوان مثال وقتی يک قاچاقچی مواد مخدر و يا خانمی که مرتکب زنا شده وهمسر خود را کشته است در کشور مجازات می‌شوند به طور مستقيم مورد حمايت روسای جمهوری آمريکا قرار می‌گيرند. بنابراين اينها به کسانی که نظر مخالفی نسبت به انقلاب داشته باشند چنگ می‌زنند تا به مقاصد خود برسند و دلشان برای ملت ايران نسوخته است.

وی در بيان تعبير غربی‌ها از جناح حامی موسوی به جناح حامی صلح خاورميانه عنوان کرد: وقتی عده‌ای شعار نه غزه نه لبنان را در خيابان‌ها سرمی‌دهند اين يعنی اينکه صهيونيست‌ها بمانند. به هر حال تصور و توهم برخی از اين گروه‌های سياسی اين است که قدرت فائقه در دنيا آمريکا و اسرائيل است و اگر بخواهند بر سر کار بيايند چون پايگاه مردمی ندارند بايد به آمريکا و صهونيست‌ها تکيه کنند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان کرد: طبيعتاً ‌گروه‌های سياسی فاسد اين تصورات و توهمات را دارند و شعارهايی به نفع آنها (آمريکا واسرائيل) می‌دهند و چراغ سبز نشان می‌دهند غافل از اينکه قدرت و اقتداری که آمريکايی‌ها و صهيونيست‌ها می‌توانستند يک حزب را بر سر کار بياورند متعلق به سه دهه پيش است اما الان ديگر وضع فرق کرده و آمريکا نمی‌تواند از اين غلط‌ها بکند.

وی افزود: از زمانی که شاه در کشورمان ساقط شد آنها ديگر نتوانستند طرفدارهای خود را در ايران بر سر کار بياورند و حتی در حال حاضر در کشورهای مختلف عربی دست و پا می‌زنند و نمی‌توانند خود را نگه دارند. دوره آنها گذشته است.

سردار نقدی تاکيد کرد: افرادی که توهم دارند برای روی کار آمدن و به قدرت رسيدن می‌توانند با چراغ سبز نشان دادن به غرب و صهيونيست‌ها به هدف خود برسند کور خوانده‌اند زيرا الان شرايط عوض شده و هر کسی که در دنيا می‌خواهد به قدرت برسد بايد عليه آمريکا حرف بزند حتی در عراق و افغانستان کسانی که می خواهند بر سر کار بمانند عليرغم داشتن روابط با آمريکا مجبورند که عليه آمريکايی‌ها سخنرانی های مفصل کنند و به مواضع آنها حمله کنند. چون مردم دنيا الان بيدار شده‌اند و اين را می‌خواهند.

بسيج راجع به مهدی هاشمی صحبت نمی کند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين در خصوص تعقيب مهدی هاشمی نيز گفت: ما (بسيج) راجع به اين افراد حرف نمی زنيم بلکه راجع به آمريکا و صهيونيست‌ها حرف می‌زنيم چون حريف ما آنها هستند.

تلاش غرب برای قرار دادن مردم عرب منطقه در مقابل انقلاب اسلامی ايران

وی در بخش ديگری ازاين گفتگو در خصوص تولد خاورميانه اسلامی در آينده نه چندان دور نيز گفت: غرب بعد از پيروزی انقلاب اسلامی سرکوب‌های شديدی را در کشورهای منطقه به وجود آورد و با ايجاد جنگ عراق عليه ايران سعی کرد که احساسات و عواطف مردم عرب را در مقابل انقلاب اسلامی تحريک کند و برای اين مسئله کار سنگينی انجام داد.از يک طرف سرکوب و از طرف ديگر کار عظيم رسانه‌ای و فرهنگی جهت قرار دادن جمهوری اسلامی مقابل مردم کشورهای منطقه انجام داد اما به تدريج حوادث مختلف در منطقه موضوع را برای مردم منطقه روشن کرد.

سردار نقدی با تاکيد بر اينکه تنها کشوری که از مردم مظلوم غزه طی جنگ ۲۲ روزه حمايت کرد جمهوری اسلامی ايران بود، گفت: امروز مردم منطقه و دنيا بيداری‌شان به اوج خود نزديک شده است. دنيا می داند جريان آزادی بخش که امروز نه در منطقه بلکه در دنيا به ويژه در آمريکا به راه افتاده متاثر از انقلاب شکوهمند اسلامی ايران است.

وی با بيان اينکه امروز همه ملت‌ها تحت سانسور خبری شديد غرب قرار دارند، گفت:‌ شعارهای اسلامی که از مصر بلند می‌شود را نمی گذارند که در رسانه‌ها منعکس شود و همچنين جلوی انتشار شعارهای ضد اسرائيلی را در رسانه‌ها می‌گيرند. حتی شعارهای سقوط نظام در مصر را به سمت شعارهای سقوط مبارک منحرف کردند.

تشريح جزئيات نقشه آمريکا برای مصر

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اعلام اينکه غربی‌ها به سرکردگی ايالات متحده تلاش می کنند که يک بديل امريکايی را در مصر جايگزين مبارک کنند و مذاکراتی را هم که با مخالفين انجام داده‌اند همين موضوع را نشان می دهد، گفت: آنها هم اکنون به دنبال اين هستند که بديل جديدی که قرار است به جای مبارک به قدرت برسد منافع اسرائيل را در منطقه تامين کند و پايبند ادامه روابط با اسرائيل باشد.

وی اضافه کرد: اينها هم اکنون نسبت به شرط رفتن مبارک تسليم شدند و حتی به سران ارتش مصر هم که در پشت پرده همراه آنها هستند دستور دادند که عليه آنها موضع‌گيری نکنند و با حرکت مردم در انقلاب شريک باشند تا بعداً‌ بتوانند از اين طريق سهم خواهی کنند.

سردار نقدی با ابراز اميدواری از اينکه آنها به اين خواسته خود نخواهند رسيد، در عين حال تصريح کرد: اگر هم بديلی به جای مبارک در مصر بر سر کار بيايد يقيناً دولت بادوامی نخواهدبود و خيلی زود مردم به خيابان‌ها می‌ريزند و بيرونش می‌کنند.

موج بيداری اسلامی به عربستان و ليبی هم رسيده است

وی همچنين در مورد رسيدن موج بيداری اسلامی به عربستان نيزگفت: موج بيداری هم اکنون به همه کشورها رسيده است و ملت‌ها بيدار شده‌اند. همه مردم کشورها در حال حاضر در صحنه هستند اما اخبار سانسور می‌شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اعلام اينکه نهضت بيداری اسلامی حتی در داخل آمريکا نيز اين اتفاق افتاده است، گفت: هم اکنون شما ببينيد که موضع مردم آمريکا نسبت به دولتمردان خود چگونه است و چه گروه‌ها و جرياناتی از آزادی‌خواهی در آنجا درست شده است اما متاسفانه به دليل اينکه همه ما تحت هجوم گسترده موج رسانه‌ای آنها هستيم تصوير ديگری به جز واقعيتی که در دنيا می گذرد را به ما القا می‌کند که متاسفانه هم همه ما آن را باور کرديم. البته فقط از طريق مواجهه حضوری می توانيد اين بيداری را تشخيص دهيد نه از طريق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها. رسانه‌های غربی همزيستی يک گربه و سگ را به خبر اول دنيا بدل می‌کنند تا مردم را از اخبار اصلی ديگر غافل کنند و به نوعی افکار عمومی را مشغول کنند.

وی تصريح کرد: مثلا ً‌امروز در ايران وقتی قاچاقچی مواد مخدر را اعدام می‌کنند وزيرامور خارجه کشورهای غربی در پشت تريبون راجع به آن موضع‌گيری می‌ کنند حتی به اسم کوچک هم اين شخص را می‌شناسند اما رسانه‌های ما دانشجويان انگليسی را که از دست پليس اين کشور کتک خورده‌اند را نمی‌شناسند.

برخورد جمهوری اسلامی ايران با انگلستان بايد فراتر از قطع رابطه باشد

سردارنقدی همچنين در خصوص قطع رابطه با انگليس گفت: انگليسی‌ها ريشه بخش اعظم مفاسد در خاورميانه و پايه گذار شکل گيری رژيم صهيونيستی هستند.

وی تصريح کرد:‌ دليل اصلی اينکه اکثر کشورهای اسلامی تجزيه و تقسيم شدند انگليسی‌ها بودند و جنايت‌هايی که پادشاهان خائن طی سالهای گذشته به ملت خود می کردند مسببش انگليسی‌ها بودند.

وی ادامه د اد:‌ شکل گيری بهائيت، قاديان‌گری، شيطان پرستی و فرقه يزيدی ريشه‌اش در انگلستان است.

سردار نقدی با اعلام اينکه يقيناً برخورد جمهوری اسلامی ايران با انگلستان بايد فراتر از قطع رابطه باشد، گفت: يعنی بايد با اين رژيم پادشاهی منحوس که از بدو تاسيس اش دنيا جز نحوست و خباثت از آن نديده برخورد قاطع کرد.

برنامه های سازمان بسيج برای مقابله با گروه های شيطان پرستی و عرفانهای دروغين

نقدی در بخش ديگری از اين گفتگو در خصوص برنامه سازمان بسيج مستضعفين در مقابله با گروه های شيطان پرستی و عرفانهای دروغين گفت: رويکرد سازمان بسيج فرهنگی است اما با توجه به اينکه اين گروه ها از منطق و ايدئولوژی قوی بی بهره اند و بر پايه مواد مخدر و فساد شکل گرفته اند بنابراين نمی توان در مقابل آنها از منطق استفاده کرد.

وی با بيان اينکه بايد تربيت اسلامی را در جامعه ترويج دهيم تا دچار انحرافات جوانان را بگيريم، گفت: اين معضلات اجنماعی با ترويج اخلاق و معنويت برطرف خواهند شد.

سردار نقدی در بيان برنامه های سازمان بسيج مستضعفين برای مقابله با چنين گروه هايی، اظهار داشت: سازمان بسيج برنامه های تربيتی و اخلاقی متعددی را در اين زمينه تدارک ديده است و اين برنامه ها را در پايگاه های بسيج توسعه می دهيم .

رئيس سازمان بسيج با تاکيد براينکه بايد افراد اغفال شده توسط اين گروههای شيطان پرستی و عرفانهای کاذب را شناسايی و هدايتشان کرد، گفت: بايد همه در اين زمينه تلاش کنيم چون همه دستگاهها بويژه نهادهای فرهنگی کشور در مقابل حفظ مردم از اوهام که از طريق سرويسهای جاسوسی کشورهای استکباری در جامعه ترويج می شود مسئول هستند.

وی با اعلام اينکه سازمان بسيج در اين زمينه روشنگريهای زيادی را انجام داده است، در بيان آنها گفت: نشستهای زيادی در رابطه با مقابله با گروه های شيطان پرستی و عرفانهای کاذب در مساجد و پايگاههای بسيج برگزار شده است و همچنين جزوات و لوح های فشرده ای هم در قالب بسته های فرهنگی پخش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016