دوشنبه 16 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاليباف، شهردار تهران: برای دولت خوب نيست که می‌گويند، حال که هاشمی رفته به مترو پول می‌دهند، ايلنا

بعضی رسانه‌ها تفسير می‌کنند که اين جابه‌جايی به دليل عدم حمايت‌های دولت از مترو بوده،‌شرمم می‌آيد که چنين مسائلی را حتی از راديو بشنوم چرا که حتی برای دولت جمهوری‌اسلامی هم خوب نيست که چنين تفاسيری داشته باشد.


ايلنا:
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد باقر قاليباف در مراسم توديع و معارفه مديرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به سابقه آشنايی خود با محسن هاشمی تاکيد کرد: آشنای‌ام با محسن هاشمی مربوط به زمان مترو برنمی‌گردد بلکه در دوران دفاع مقدس و در مباحث مربوط به کار موشکی، فنی و مهندسی با ايشان آشنا شدند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم توديع و معارفه ادامه داد: اين کار يک سنت حسنه خوب است که باعث می‌شود از زحمات افرادی که زحمت کشيده‌اند قدردانی شود همچنين باعث تقويت سرمايه‌های اجتماعی کشور می‌شود.
شهردار تهران رفت آمدهای دوران مديريتی را درس بزرگی دانست و افزود: مسئوليت‌ها امانتی در دست ما هستند چرا که يک روز می‌آييم و روز ديگر می‌رويم اما مهم اين است که انسان عمر خود را چگونه سپری کند و چه کارنامه‌ای در حوزه مسئوليتی خود ارائه دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهردار تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه مترو خاطرنشان کرد: بدون شک يکی از شاخصه‌های مهم پيشرفت هر کشور توسعه مترو بوده و هر ايستگاه مترو يک اثر وضعی در جهت خدماتی، فرهنگی و امنيتی کشور دارد.
قاليباف با اعلام اينکه اهميت مترو بر کسی پوشيده نيست تصريح کرد: روند توسعه مترو فراز و نشيب‌های زيادی را طی کرد به طوری که در ارديبهشت سال ۸۵ و ابتدای کارم در شهرداری ضمن مذاکره با هاشمی مديرعامل مترو از وی خواستم تا جزئيات کار مترو را ارائه دهد.
قاليباف ادامه داد: با وجود آنکه هاشمی از همان ابتدا روحيه و نشاط کاری بالايی داشت اما اعلام می‌کرد که قصد استعفا دارد و چندين بار نيز اخبار استعفايش را شنيده بودم.
وی ادامه داد: هاشمی اعلام می‌کرد که اصراری برای ماندن در مجموعه مترو ندارد و برگه استعفايش را هم به من تحويل داد و گفت که زمانی که صلاح دانستيد تاريخ بزنيد و امضا کنيد.
شهردار تهران يادآور شد: از آن زمان تاکنون حدود ۴۱ کيلومتر به متروی تهران اضافه شده و به طور متوسط ساليانه ۹ کيلومتر در تهران مترو احداث شده است و اگر حمايت‌ها از مترو ادامه داشته باشد حرف اضافه‌ای نيست که بگوييم می‌توانيم در تهران سالی ۳۰ کيلومتر مترو بسازيم.
عدالت و انسانيت برخی تحليل‌گران کجا رفته است
به گزارش خبرنگار ايلنا، شهردار تهران با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها و تحليل‌گران که طی روزهای اخير حواشی زيادی به استعفای مديرعامل مترو داده‌اند خاطرنشان کرد: بعضی رسانه‌ها طی دو سه روز اخير حرف‌هايی می‌زنند که با جوهره شخصی‌ام سازگاری ندارد به عنوان نموده تفسير می‌کنند که اين جابه‌جايی به دليل عدم حمايت‌های دولت از مترو بوده.
وی افزود: شرمم می‌آيد که چنين مسائلی را حتی از راديو بشنوم چرا که حتی برای دولت جمهوری‌اسلامی هم خوب نيست که چنين تفاسيری داشته باشد مبنی بر اينکه فلانی وقتی بوده پول نمی‌دادند و حالا که رفته پول می‌دهند! اگر اين مسائل باشد پس عدالت و انسانيت کجا رفته است؟
قاليباف ادامه داد: چرا جامعه را به سمت روند منطقی و عقلانی پيش نمی‌بريم؟
شهردار تهران با اعلام اينکه جابه‌جايی‌های اين چنينی يک امر طبيعی در کشور است تصريح کرد: يک عزيزی ۱۷ سال در يک مجموعه زحمت کشيدند و حالا اين جابه‌جايی برايشان نشاط آور است؛ هر مديری که پنج شش سال در مقامی مسئوليت دارد بايد عرصه را برای ديگری باز کند و اين يعنی شايسته سالاری، شايسته‌پروری و تقويت يک مدير.
بر روی مديران معامله سياسی نکنيم
به گزارش خبرنگار ايلنا، شهردار تهران همچنين با اعلام اينکه به همه چيز می‌خواهيم انگ سياسی بزنيم گفت: جای تاسف است که روی مديران معامله سياسی اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به حواشی مربوط به علت پذيرفتن حکم استعفای هاشمی از سمت مديرعاملی مترو خاطرنشان کرد: حتی طی ۲۴ ساعت گذشته برخی تحليل‌گران اعلام می‌کردند که چرا حکم ايشان پذيرفته شد درحالی که شخص آقای هاشمی بارها و بارها اعلام می‌کردند که نشاط کاری گذشته را ندارند و حتی اعلام می‌کردند اگر در مجموعه مترو نباشند متروی تهران توسعه بيشتری پيدا می‌کند.
قاليباف گفت: متاسفانه همه چيز را می‌خواهيم سياسی و پيچيده کنيم درحالی که جنس من جنس اين قبيل کارها نيست.
مديرعامل جديد مترو جنس کارهای عمرانی دارد
شهردار تهران در ادامه با اعلام اينکه با صراحت اعلام می‌کنم هاشمی از خانواده مترو جدا نشده تصريح کرد: هاشمی از امروز مديرعامل مجموعه نيست بلکه بعنوان عضو هيات مديره در مجموعه مترو فعال بوده و مشاور است؛ و بعنوان مشاور در مجموعه مترو فعاليت می‌کنند.
وی ادامه داد: درويش مديرعامل جديد مترو نيز چهل سال سابقه فعاليت در کارهای فنی و مهندسی را داشته و ۳۰ سال است که ايشان را می‌شناسم و به جز کار در فعاليت‌های عمرانی، مهندسی و فنی چيز ديگری از ايشان نديده‌ام.
وی گفت: قبل از انقلاب نيز ايشان از پروژه‌های کوچک و بزرگ را انجام دادند و حداقل در تهران برای ۲۰ پروژه شهری زحمت کشيده‌اند؛ در يک کلام ايشان همه کاره هستند و بتن و تونل را خوب می‌شناسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016