سه شنبه 24 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: نيروگاه بوشهر در بالاترين حد ايمنی فعاليتش را ادامه می‌دهد، خبر سفر پادشاه اردن به ايران صحت ندارد، ايسنا

- دخالت نيروهای خليج فارس در بحرين درست نيست

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان با بيان اين که مطالبات مردم بحرين مشروع بوده و به صورت مسالمت‌آميز بيان می‌شود، تاکيد کرد که حضور نيروهای خارجی و دخالت در مسائل داخلی کشور بحرين نمی‌تواند قابل قبول باشد.


خبر سفر پادشاه اردن به ايران صحت ندارد

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان ـ که صبح سه‌شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره انتشار اخباری در مورد سفر پادشاه اردن به ايران، گفت: بارها به دوستان خبرنگار توصيه کرده‌ايم که در نقل اخبار بايد دقت کافی را به خرج دهند و نسبت به انتشار اخبار تاييد نشده اقدام نکنند.

وی با اشاره به اخباری که در اين‌باره از سوی بعضی رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: وقتی منبع اين اخبار را دنبال کرديم اعلام شد که از سوی رسانه‌ای غيرموثق عربی منتشر شده است. متاسفانه برخی خبرنگاران به اين موضوع دامن زدند و با اطلاعات نادرست و تاييد نشده، برخی از دوستان را به اشتباه انداختند و خواسته يا ناخواسته موجی را عليه دستگاه سياست خارجی کشورمان ايجاد کردند.

مهمان‌پرست تاکيد کرد: به خبرنگاران عزيز توصيه می‌کنيم که هيچ‌گاه دقت را فدای سرعت نکنند و در مواقعی که سفرهايی از مقامات کشورهای مختلف به کشورمان صورت خواهد گرفت، حتما اطلاع‌رسانی لازم به صورت رسمی انجام می‌شود؛ اين‌که فضا مخدوش شود و عليه دولت و سياست خارجی جوی ايجاد شود حرکت درستی نيست. ما از دوستان خبرنگار خود می‌خواهيم که دقت بيش‌تری داشته باشند و کم‌تر مسوولان ما را به اشتباه بيندازند.


مطالبات مردم بحرين مشروع است

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان هم‌چنين درخصوص اعزام نيروهايی به کشورهای حوزه‌ی خليج فارس با عنوان کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس به بحرين گفت: موضع کشورمان مشخص است و اعلام شده و در رابطه با مسائلی که در بحرين شاهد آن هستيم چند نکته قابل توجه است. مردم مطالباتی دارند. اين مطالبات مشروع است و به صورت مسالمت‌آميز بيان می‌شود.

او تاکيد کرد: مساله‌ی ديگر اين است که از هرگونه خشونت در برخورد با مطالبات مسالمت‌آميز مردم بايد جلوگيری شود. حضور نيروهای خارجی و دخالت در مسائل داخلی کشور بحرين نمی‌تواند قابل قبول باشد. در هر منطقه‌ای که مقامات نظامی آمريکايی حضور پيدا می‌کنند شاهد سرکوب مردم هستيم و به مقامات آمريکايی توصيه می‌کنيم که به جای اعزام نيروهای نظامی، به دموکراسی و احترام به حقوق ملت‌ها توجه داشته باشند و از ايجاد تحريک، اختلاف و خشونت خودداری کنند.


رفتارشناسی مقامات آمريکايی در مورد تحولات منطقه نيازمند کار تحقيقاتی است

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان با بيان اين که نوع برخورد مقامات آمريکايی و تحولات منطقه نيازمند کاری تحقيقاتی و رفتارشناسی است، خاطرنشان کرد: حمايت از برخی مسوولان کشورها که مورد تاييد مردم نيستند تا آخرين لحظات، اعزام نيروهای نظامی و تشديد سرکوب و در نهايت زمانی که اکثريت مردم نظر خود را می‌توانند دنبال کنند و به خواسته‌های‌شان برسند، خالی کردن پشت همان مقاماتی که قبلا از آن‌ها حمايت می‌کردند قابل توجه است. اين روانشناسی نيازمند کار مطالعاتی و تحقيقاتی در مراکز مربوطه و دانشگاه‌های علوم سياسی است و بايد رفتار مقامات آمريکايی به دقت بررسی شود و به اطلاع ديگران برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از خبرنگاران درباره همکاری‌های کشورهای فارسی زبان در حوزه‌های اقتصادی و سياسی و ايجاد ساز و کاری جديد برای اين موضوع با توجه به جشن جهانی نوروز که سالانه برگزار می‌شود پرسيد که مهمان‌پرست پاسخ داد: بحث کشورهای فارسی‌زبان با کشورهايی که نوروز را جشن می‌گيرند دو موضوع جداگانه است. هرچند که همه‌ی کشورهای فارسی‌زبان نوروز را جشن می‌گيرند اما کشورهايی هم هستند که فارسی‌زبان نيستند اما نوروز را مراسم ويژه می‌دانند و برای آن اهتمام خاصی به خرج می‌دهند. زمينه‌های مشترک فرهنگی و تاريخی می‌تواند به کشورها برای همکاری‌های مشترک و ايجاد زمينه‌های مناسب برای همکاری‌های اقتصادی و به طور کلی همکاری‌ها و هم‌گرايی حول نگاه‌های مشترک کمک می‌کند به اين‌که منطقه‌ای با ثبات‌تر و صميمی‌تر و توسعه‌يافته‌تر داشته باشيم. ما برای نزديک شدن کشورهايی که مراسم نوروز را جشن می‌گيرند و برای آن تلاش و اهتمام ويژه دارند تلاش می‌کنيم.


استاندارد دوگانه وجهه مناسبی برای کشورهای غربی نگذاشته است

يکی ديگر از خبرنگاران در مورد اسلام‌ستيزی و ايجاد موج جديدی در اين‌باره در اروپا و آمريکا و برخی اظهارنظرهای مقامات اين کشورها در اين رابطه با توجه به طرح مکرر موضوع حقوق بشر از سوی اين کشورها پرسيد که سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان پاسخ داد: رفتار کشورهای غربی در رابطه با برخی موضوعات کاملا ترديد ملت‌های منطقه را به دنبال داشته است. برخوردهايی که با استاندارد دوگانه و انتخاب و گزينش موارد مختلف در مورد دموکراسی و رعايت حقوق بشر، برای کشورهای غربی وجهه‌ی مناسبی نگذاشته است.

او ادامه داد: ما معتقديم تنها کاری که کشورهای غربی بايد انجام دهند تصحيح رويکرد اشتباه گذشته‌ی آن‌هاست. احترام به حقوق ملت‌ها و توجه به رای و نظر اکثريت مردم يک جامعه بايد مورد تاييد و احترام آن‌ها قرار گيرد. اين‌که به بهانه‌ی دموکراسی و دفاع از حقوق بشر بخواهند به کشوری ورود پيدا کنند و در امور داخلی آن‌ها مداخله کننند و اقدام به تاسيس پايگاه‌های نظامی کنند رويکردی است که کاملا از طرف مردم منطقه شناخته شده است و به هيچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

دستيار ويژه‌ی وزير امور خارجه‌ی کشورمان هم‌چنين درباره اقدامات ايران در زمينه‌ی حل بحران ليبی و رايزنی با سازمان کنفرانس اسلامی گفت: رايزنی با سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان مجموعه‌ای با ظرفيت بسيار قابل توجه در دستور کار قرار دارد.


با استفاده از ظرفيت‌های سازمان کنفرانس اسلامی مانع دخالت بيگانگان در منطقه شويم

مهمان‌پرست هم‌چنين در ادامه گفت: علی‌اکبر صالحی ـ وزير امور خارجه‌ی کشورمان ـ شب گذشته در تماسی تلفنی با اکمل‌الدين احسان اوغلو ـ دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی ـ رايزنی‌هايی درباره مساله‌ی ليبی داشته است و راجع به مسائل منطقه و تحولات خاورميانه و به‌ويژه مساله‌ی بحرين و اقداماتی که اين سازمان با توجه به ظرفيت‌های خود می‌تواند انجام دهد و از خشونت و برخورد نادرست با مردم جلوگيری کند، تبادل نظر کرده است. اميدواريم اين ظرفيت بسيار قابل توجه به سرعت به کار گرفته شود و مانع دخالت بيگانگان و کشورهای با اهداف مشروع در مسائل مردم منطقه باشد.

يکی ديگر از خبرنگاران از انگشت‌نگاری از هيات ايرانی که قرار بود برای تحقيق و تفحص شهدای ايرانی به فاو برود پرسيد که سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان پاسخ داد: موضوع تحقيق و تفحص و پی‌گيری وضعيت شهدای کشورمان که در اين مناطق شهيد شده‌اند رويه‌ی طبيعی خود را طی می‌کند. با توجه به رابطه‌ی خوبی که ميان دو کشور وجود داشته است، مسائل همواره مورد گفت‌وگو قرار می‌گيرد و مشکلات حل می‌شود و در رايزنی‌ها و گفت‌وگوهايی که وجود دارد، مسائل حل می‌شود. ما مشکلی در روابط مشاهده نمی‌کنيم و رايزنی‌ها از طريق مراجع مربوطه دنبال می‌شود.

وی هم‌چنين در مورد پی‌گيری وضعيت دو تبعه‌ی ايرانی «شهرزاد ميرقلی‌خانی و عليرضا عسگری» از سوی وزارت امور خارجه گفت: وضعيت افراد ايرانی که در آمريکا نگهداری می‌شوند که يا ربوده شده‌اند و يا برای آن‌ها تله‌گذاری شده است و از حقوق خود برخوردار نيستند موضوعی است که بارها به مقامات آمريکايی تذکر داده شده است و از طريق مراجع مختلف سياسی و حقوقی دنبال می‌شود.

مهمان‌پرست تاکيد کرد: توصيه‌ی هميشگی ما اين است که راه نزديک شدن به ملت‌ها، کنار گذاشتن سياست‌های غلط گذشته و تغيير رفتار خصمانه با ملت‌هاست. مقامات آمريکايی بايد خاطره‌ی بدی که در ذهن ملت ما نسبت به رفتار بد آن‌ها وجود دارد را با تصحيح رفتار خود جبران کنند و به سياست‌های گذشته ادامه ندهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان هم‌چنين در مورد برگزاری جشن جهانی نوروز که قرار است دهه‌ی اول فروردين در ايران برگزار شود و سطح هيات‌های شرکت‌کننده در اين مراسم گفت: در سطوح مختلف مهمان‌هايی خواهيم داشت. دعوت‌ها برای شرکت در اين مراسم انجام شده است. از آن‌جا که دعوت‌ها در سطوح بالا است، تا آخرين روزهای باقی‌مانده به مراسم به صورت قطعی نمی‌توان تعيين کرد که از هر کشوری چه هيات‌هايی حضور پيدا می‌کنند. به محض اين‌که سفر هيات‌ها قطعی شد در رابطه با آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره شرکت علی‌اکبر صالحی در مراسم افتتاحيه‌ی مجلس دانش‌آموزی گفت: از استقبال موضوعات سياست خارجی از سوی گروه‌های مختلف استقبال می‌کنيم و برای طرح موضوعات حضور فعال خواهيم داشت.

خبرنگاری پرسيد آيا ايران گفت‌وگويی با کميته‌ی انقلابی در ليبی انجام داده است و آيا نامه‌هايی برای پی‌گيری سرنوشت امام موسی صدر به سازمان ملل و ساير نهادهای بين‌المللی از سوی ايران ارسال شده است؟ که سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان گفت: مسائلی که در حال وقوع است به صورت دقيق پی‌گيری و دنبال می‌شود. ما اين خشونت با مردم را به هيچ وجه تاييد نمی‌کنيم و در موضع‌گيری‌های رسمی بارها محکوم کرده‌ايم و خواسته‌ايم که اين روش‌ها به سرعت کنار گذاشته شود و معتقديم اين اقدامات به نفع هيچ‌کدام از کسانی که در اين مساله وارد شده‌اند نخواهد بود.

او اضافه کرد: اين‌که نظرات اکثريت مردم دريافت شود و نسبت به تحقق خواسته‌های‌شان اقدام لازم صورت گيرد در دستور کار ما نيز قرار دارد و با کشورهای اسلامی و کشورهايی که می‌توانند دلسوزانه برای رفع مشکلات موجود در منطقه اقدام کنند رايزنی‌ها را دنبال می‌کنيم که از اين موضوعات قطعا پيدا شدن اخبار و اطلاعاتی در مورد آخرين وضعيت امام موسی صدر است. برای ما اين موضوع بسيار اهميت دارد و جزو موضوعات اصلی کار ما در رابطه با منطقه است. اگر اطلاعاتی در اين زمينه به دست آيد حتما اعلام خواهيم کرد.


مذاکرات ما با امارات در جريان بوده و ادامه پيدا خواهد کرد

يکی از خبرنگاران در مورد اقدام اخير امارات درباره جزيره‌ی بوموسی پرسيد که مهمان‌پرست تاکيد کرد: جزاير سه‌گانه‌ی ايرانی موضوعی بوده است که ما همواره نسبت به تعلق ابدی آن به کشورمان تاکيد کرده‌ايم و گفته‌ايم تعلق آن به کشور ما ترديدناپذير است. اگر سوءتفاهمی در رابطه با ترتيبات اجرايی مربوط به جزيره‌ی بوموسی وجود دارد از راه گفت‌وگو و بين ايران و امارات قابل حل است. مذاکرات ما با امارات در جريان بوده و ادامه پيدا خواهد کرد و اين رويکرد دولت امارات را رويکرد درستی می‌دانيم و معتقديم با تصحيح اين اقدام می‌تواند زمينه برای گفت‌وگوهای سازنده فراهم شود و در فضای کاملا دوستانه و مثبت اين سوءتفاهم برطرف خواهد شد.


انتساب محموله‌ی سلاح کشف شده در افغانستان به ايران به هيچ وجه صحت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ی اعلام ناتو مبنی بر کشف يک محموله‌ی تسليحاتی متغلق به ايران در افغانستان گفت: انتشار اخباری اين‌چنينی و انتساب حمايت‌های تسليحاتی از گروه‌های افراطی و کسانی که در افغانستان و يا کشورهای ديگر منطقه حضور دارند تبديل به موضوع خسته‌کننده و تکراری شده است. کشورهای غربی به دنبال ورود نادرست خود به افغانستان و رويکرد نظامی که حاصلی برای هيچ‌کس نداشته است و حتی پديده‌ی افراط‌گرايی، توليد مواد مخدر و توزيع آن را دامن زده ‌است، برای انحراف افکار عمومی و پاسخ به خواسته‌های ملت‌ها و افکار عمومی مردم خود دست به خبرسازی و اتهامات نادرست زده‌اند.

او تاکيد کرد: انتساب محموله‌ی سلاح به ايران به هيچ وجه صحت ندارد. کشور ما خود قربانی تروريسم و افراط‌گرايی بوده است و در درون افغانستان نيز ما ديپلمات‌های خود را در اين راه از دست داده‌ايم و به هيچ وجه در هيچ منطقه‌ای حمايت از گروه‌های تندرو، افراطی و تروريستی را درست نمی‌دانيم و اقدام مقامات کشورهای غربی را در تقسيم تروريست‌ها به خوب و بد و مذاکره با برخی از آن‌ها و تصميماتی که هر از چندگاه دچار ترديد و تناقض می‌شود در رابطه با اين گروه‌ها را درست نمی‌دانيم و محکوم می‌کنيم. بهتر است آن‌ها به جای اتهام زدن به کشور ما، به رويکرد درست پی ببرند و اشتباه گذشته‌ی خود را جبران کنند و منطقه را ترک کنند.

مهمان‌پرست تاکيد کرد: راه حل مشکلات منطقه در منطقه وجود دارد و کشورهای منطقه‌يی می‌توانند خود اين مشکلات را حل کنند.


دخالت نيروهای منطقه‌ی خليج فارس در بحرين را درست نمی‌دانيم

به گزارش ايسنا، در ادامه يکی از خبرنگاران پرسيد با توجه به ورود نيروهای سعودی به خاک بحرين، امکان دارد ايران نيز نيروهايی به اين کشور بفرستد که مهمان‌پرست پاسخ داد: شما سوال نامربوطی پرسيديد. حضور و دخالت نيروهای ساير کشورها و به‌ويژه منطقه‌ی خليج فارس را به مساله‌ی بحرين درست نمی‌دانيم و راه حل برخورد با خواسته‌های مشروع مردم، دخالت‌های اين‌چنينی و تشديد سرکوب و برخورد خشونت‌آميز نخواهد بود.

يکی از خبرنگاران پرسيد که نمايندگان مجلس اعلام کرده‌اند برای پی‌گيری وضعيت امام موسی صدر سفری به ليبی خواهند داشت که سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان پاسخ داد: در اين رابطه بايد از مجلس پرسيد.

او در ادامه در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين‌که پايگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوری آذرماه اعلام کرد که توسط يکی از مشاوران ويژه‌ی رييس‌جمهور برای سفر پادشاه اردن به تهران دعوت انجام شده است، آيا چنين دعوتی اساسا صورت گرفته است؟ که مهمان‌پرست گفت: ماه‌ها پيش چنين دعوتی انجام شده بود اما اخباری که اين روزها منتشر شد اخباری تاييد نشده و غيرموثق بوده است.


آمادگی ارتباط با مصر وجود دارد

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان هم‌چنين در مورد پی‌گيری موضوع رابطه‌ی سياسی ايران و مصر با توجه به تحولات اخير در اين کشور اظهار کرد: بارها اعلام کرده‌ايم دو ملت ايران و مصر به هم علاقه‌مندند و مشترکات زيادی دارند و همواره به دنبال اين بوده‌ايم که زمينه‌ی مناسبی برای برقراری ارتباط به وجود آيد و معتقديم حاکمان و سيستم قبلی حاکم بر مصر مانع جدی برای برقراری ارتباط بود. طبيعتا آمادگی اين ارتباط وجود دارد. به محض اين‌که تسهيلات و زمينه‌های عملی آن به وجود آيد حتما نسبت به برقراری ارتباط با مصر اقدام خواهيم کرد. البته ما در حال حاضر در آن کشور حضور داريم اما اين حضور به صورت دفتر حفاظت منافع است. اميدواريم با ايجاد زمينه‌های مناسب به سرعت تبديل به سفارت شود و حضور رسمی و ارتباط رسمی ما برقرار شود.

او هم‌چنين در مورد استعفای سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمريکا گفت: آن‌طور که به نظر می‌رسد اين استعفا مربوط به مسائل داخلی خودشان است و نسبت به موضع‌گيری‌هايی که در مورد برخورد با فردی که متهم است اسناد ويکی‌ليکس را منتشر کرده و مورد شکنجه قرار گرفته بوده است. شايد اين موضوع به اختلافات درونی آن‌ها و اعتراضی که نسبت به رعايت نکردن حقوق بشر در آن کشور صورت می‌گيرد مربوط است. بهتر است در اين رابطه از مقامات رسمی خودشان بپرسيد.

خبرنگاری در مورد تصميم ايران برای تاسيس دفتر نمايندگی در نوار غزه با توجه به تحولات اخير در منطقه پرسيد که مهمان‌پرست گفت: موضوع فلسطين موضوعی ريشه‌يی و عميق است. برای حل اين مشکل بايد بسيار عميق‌تر تحليل کرد و مسائل را ديد. ما راه حل موضوع فلسطين را قبلا اعلام کرده‌ايم. بايد به حقوق مردم فلسطين توجه شود. سرزمين اصلی آن‌ها بايد به خودشان برگردانده شود. در تعيين سرنوشت‌شان بايد مستقيما مشارکت داشته باشند. افرادی که مربوط به اين سرزمين نيستند بايد آن‌جا را ترک کنند. بنابراين بهتر است به صورت اساسی و ريشه‌يی اين موضوع پی‌گيری شود و البته رايزنی‌های مقامات کشور ما با همه‌ی کشورهايی که می‌توانند در حل مساله‌ی فلسطين تاثير داشته باشند و مقامات و شخصيت‌هايی که نفوذ دارند و تحليل‌ها و مشارکت آن‌ها می‌تواند به حل مساله‌ی فلسطين کمک کند ادامه دارد و اميدواريم اين مساله به صورت ريشه‌يی حل شود و شاهد کشور مستقل فلسطينی به دور از حضور نيروهای اشغالگر قدس باشيم.


نيروگاه بوشهر در بالاترين حد استاندارد ايمنی فعاليتش را ادامه می‌دهد

يکی از خبرنگاران اماراتی در مورد وجود گسل‌ها در اطراف نيروگاه بوشهر و وقوع برخی زلزله‌ها در ژاپن و امنيت کشورهای عربی حوزه‌ی خليج فارس نسبت به اين نيروگاه سوال کرد که مهمان‌پرست گفت: نيروگاه بوشهر در بالاترين حد استاندارد ايمنی خود فعاليتش را ادامه می‌دهد. اگر کسی بخواهد تظاهر به نگرانی کند اصلا نمی‌شود او را از نگرانی خارج کرد ولی بهتر است نگران نباشيد.

وی هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش که علت مخالفت ايران با ايجاد منطقه‌ی پرواز ممنوع چيست؟ گفت: ترديدی که همه‌ی ملت‌های منطقه به نيات آمريکايی‌ها و کشورهای غربی دارند اين است که هيچ‌گاه ورود آن‌ها به ساير کشورها به بهانه‌ی دلسوزی برای مردم نتيجه‌ای جز ظلم، جنايت و تجاوز در بر نداشته است. آن‌ها دفاع از مردم را بهانه می‌کنند اما در نهايت وقتی حضور پيدا می‌کنند از حاکمان قبلی جنايات بيش‌تری انجام می‌دهند. تا زمانی که مورد نفرت مردم منطقه هستند بهتر است در امور داخلی کشورها دخالت نکنند و همه می‌دانند پرونده‌ی آن‌ها نسبت به حقوق بشر و دفاع از مردم کشورها پرونده‌ی سياهی است و نمونه‌ی آن را در کشورهای مختلف می‌توانيم مشاهده کنيم.

مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: اگر حضور نيروهای نظامی در عراق و افغانستان به نفع مردم اين دو کشور بود حضور آن‌ها در ساير کشورها هم می‌تواند مفيد باشد.


دولت‌ها فريب ترفندهای مقامات نظامی آمريکايی را نخورند

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات اخير وزير دفاع آمريکا در مورد کشورمان گفت: حضور مقامات نظامی آمريکايی در منطقه به تشديد خشونت‌ها عليه درخواست‌های مسالمت‌آميز مردم منجر می‌شود و ما توصيه‌ی جدی می‌کنيم به جای اعزام مقامات نظامی، بيش‌تر به دموکراسی و حقوق ملت‌ها احترام بگذارند. يکی از موضوعاتی که مقامات آمريکايی دنبال می‌کنند پروژه‌ی ايران‌هراسی و اسلام‌هراسی است که به بهانه‌ی اين موضوع سعی می‌کنند تسليحات خود را به کشورهای مختلف بفروشند و بحران اقتصادی جهانی را که مسبب و عامل اصلی آن خودشان بودند، با فروش تسليحات‌شان جبران کنند. ملت‌ها هوشيار و بيدار شده‌اند و به دولت‌ها نيز توصيه می‌کنيم با دقت و هوشياری نسبت به نيات مقامات نظامی آمريکايی توجه داشته باشند و فريب ترفندهای آن‌ها را نخورند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مهمان‌پرست در ابتدای اين نشست، ميلاد امام حسن عسگری (ع) را تبريک و شهادت حضرت معصومه (س) را تسليت گفت و اظهار کرد: دولت و ملت ايران با مردم ژاپن درباره زلزله و سونامی سهمگينی که در آن کشور رخ داد ابراز همدردی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی کشورمان سال نو را به ملت ايران تبريک گفت و افزود: اميدواريم سال ۹۰ برای ايرانيان داخل و خارج از کشور سال بسيار خوب همراه با موفقيت و سلامتی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016