سه شنبه 19 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت‌خارجه: براساس بيانيه تهران آماده تبادل سوخت هستيم، ايلنا

اينکه می‌گويند پيشنهاد ما روی ميز و يا زير ميز است تاثير جدی ندارد. اگر برای مذاکرات آمادگی دارند ما همواره آماده هستيم.


ايلنا :‌ سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ترانزيت سوخت به افغانستان گفت: اين مساله را در چارچوب مذاکرات حل کرده ايم و ترانزيت سوخت انجام شده و مقامات افغانستان نيز در اين زمينه از ما تشکر کردند.
به گزارش خبرنگار ايلنا رامين مهمان پرست در نشست خبری صبح امروز درپاسخ به سوالی در خصوص پخش فيلم ضد ايرانی در کانادا، اظهار کرد: فيلمی که در کانادا تهيه شده و اصرار به پخش آن دارند نشانده اين است که فعاليت‌های صلح‌آميز کشور ما که در چارچوب حقوق ملت ماست موجب ناخشنودی برخی کشورهای غربی شده که برای جلوگيری از فعاليت‌های ما دست به هر کاری می‌زنند و از وسايل مختلف برای ايجاد فضای غير واقعی عليه کشورمان استفاده می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه اين کشورها بايد بدانند که مسير اشتباهی را پيش گرفته‌اند ،تصريح کرد: افکار عمومی فريب اينگونه مسائل جعلی را نمی‌خورد وبهتر است اين کشورها به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند . ايران کشوری است بر اساس معاهده ان پی تی و تعهدات خود عمل می‌کند و حتما بايد از حقوق خود در اين مسير برخوردار باشد و هر اقدامی بخواهد ما را از حقوق محروم مذموم است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با نشست حاشيه‌ای در اجلاس استامبول در خصوص مذاکره پيرامون تبادل سوخت با اعضای گروه وين افزود: ما آمادگی برای مبادله سوخت در چارچوب بيانيه تهران داريم هرچند که فعاليت خود را ادامه می‌دهيم و برای تامين نيازهايمان زمان را ازدست نخواهيم داد.
مهمان پرست در پاسخ به سوالی در خصوص جشن جهانی نوروز گفت: انشاءالله امسال مراسم جشن جهانی نوروز در ابعاد وسيع‌تر برگزار می‌کنيم و سعی می‌کنيم اين حادثه طبيعی که مورد توجه بسياری از ملت‌های جهان است و در سازمان ملل به تصويب رسيده است در شان آن مراسمی بگيريم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان اخير اشتون مبنی بر اينکه پيشنهاداصلاح شده اتحاديه اروپا روی ميز است گفت: راجع به تبادل سوخت چارچوب مواضع ما روشن است و هر موقع درطرف مقابل آمادگی به وجود بيايد ما بر اساس بيانيه تهران آماده مذاکره هستيم .اينکه می‌گويند پيشنهاد ما روی ميز و يا زير ميز است تاثير جدی ندارد اگر آمادگی دارند ما همواره آماده هستيم.
مهمانپرست در پاسخ به سوالی در خصوص ترانزيت سوخت به افغانستان نيز گفت: اين مساله را در چارچوب مذاکرات حل کرده ايم و ترانزيت سوخت انجام شده و مقامات افغانستان نيز در اين زمينه از ما تشکر کردند.
مهمانپرست در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه تحول وزارت امور خارجه که رئيس‌جمهور در مراسم رای اعتماد به علی اکبر صالحی از آن سخن گفته بود تصريح کرد: برنامه‌های دستگاه سياست خارجی دائما در حال ارزيابی مسائل روز منطقه و بين‌الملل است. طبيعی است که با توجه به سير و تحولات در سياست خارجی برنامه‌ريزی‌هايی انجام خواهد گرفت و شايد با توجه به سياست‌های مورد نياز تغييراتی به صورت مشخص و محدود در چارچوب وظايف را دنبال کنيم واين مساله هميشگی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016