چهارشنبه 25 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی مقدم: ۳۶۰ حادثه در چهارشنبه‌سوری امسال، کاهش ۵۰ درصدی حوادث، ايسنا

فرمانده نيروی انتظامی از کاهش ۵۰ درصدی حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: خوشبختانه حوادث چهارشنبه آخرسال از ۸۰۰ به ۳۶۰ مورد کاهش يافت.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی مقدم در رزمايش طرح نوروز ۹۰ با اشاره به اين که اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها‌ در کنار همکاری خوب شهروندان موجب شد که تلفات تصادفات در بهمن ماه حدود ۱۵ درصد کاهش يابد، افزود: با تمهيدات پيش‌بينی‌ شده روند کاهش شمار کشته‌های تصادفات در اسفند ماه ادامه می‌يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه امروز با گذشت ۳۲ سال از پيروزی شکوهند انقلاب اسلامی ملت ما در اوج قله‌های خودباوری در تمامی عرصه‌ها قرار دارد، درباره تصادفات نوروزی، گفت: پيشگيری از حادثه توسط خود مردم صورت می‌گيرد و اگر مردم رعايت کنند تصادفات حدود ۸۰ درصد کاهش می‌يابد.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اينکه سرعت‌های درج شده در تابلوها حداکثرها را نشان می‌دهد، از شهروندان خواست در نوروز امسال ايمن برانند تا سالم بمانند.


رادان: دستگيری تعداد بسيار کمی از مزاحمان مردم

همچنين سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده ناجا، درباره آخرين وضعيت چهارشنبه آخرسال از کاهش قابل توجه حوادث آخرين چهارشنبه سال خبر داد به ايسنا گفته بود که حوادث چهارشنبه آخر سال قابل مقايسه با سال گذشته نبود و جا دارد که از بزرگترها که در کنار کوچکترها قرار گرفتند و از کوچکترهايی که قبول کردند در کنار بزرگترها قرار گيرند تشکر کنيم. اجرای مراسم چهارشنبه آخر سال در کوچه‌ها با مديريت عالی خود مردم برگزار شد.

وی افزود: حوادثی که امشب رخ داد نسبت به سال گذشته بسيار کمتر بود، اگرچه شايد می‌شد اين حوادث هم رخ ندهد.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی به ايسنا گفت: امشب چند مورد مزاحمت به پليس گزارش شد که تعدادی دستگيری در اين رابطه صورت گرفت و افرادی که دستگير شده‌اند با هماهنگی قضايی تا پايان تعطيلات ميهمان پليس خواهند بود؛ البته تعداد افراد دستگير شده بسيار اندک است و شايد به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

رادان خاطرنشان کرد: متاسفانه تنها يک مورد حادثه منجر به فوت در شيراز رخ داد که بر اثر انفجار مواد محترقه يک نفر جان خود را از دست داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016