چهارشنبه 25 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: در شب چهارشنبه سوری اتفاق خاصی نيفتاد، ايسنا

وزير اطلاعات اعلام کرد که هيچ استقبالی از فراخوانی که گروه‌های اپزيسيون برای برپايی اغتشاش در شب چهارشنبه سوری داده بودند، صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين مصلحی در حاشيه آخرين جلسه هيات دولت در سال ۸۹ در جمع خبرنگاران به ارزيابی ازعملکرد وزارتخانه متبوعش پرداخت و با برشمردن برخی از دستاوردهای اين وزارتخانه گفت: برخی از سرويس‌های اطلاعاتی اين ادعا را داشتند که توانسته‌اند موقعيت‌هايی را با همکاری برخی از مجموعه‌ها برای يکسری اقدامات پيدا کنند و مجموعه وزارت اطلاعات توانست اين مجموعه‌ها را مورد شناسايی قرار دهد، در آنها نفوذ کند، بخصوص مجموعه موساد و سرويس‌های ديگر همراه آن که ادعای زيادی در اين ارتباط داشتند، ولی وزارت اطلاعات توانست آنها را در يک موقعيت منکوب قرار دهد و حتی بر برخی از پايگاه‌های آنها و حتی بر پايگاه‌هايی که در اطراف کشور دارند، اشراف داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات ادامه داد: موفقيت ديگری که کسب کرديم در فضای سايبری و شبکه‌های مجازی بود. البته من نمی‌توانم اين موضوع را باز کنم. قطعا آمريکا متوجه می‌شود، ما چه می‌گوييم. آنها در شبکه‌های مجازی طراحی‌های سنگينی داشتند که نظام ما را با چالش مواجه کنند. الحمدالله سربازان گمنام امام زمان (عج) با کارهای اطلاعاتی که در شبکه مجازی داشتند توطئه‌های آنها را خنثی کردند و بعضا خود آنها به اين موضوع اعتراف کردند. بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای اعتراف کردند که چگونه ارتش سايبری ايران توانست اهداف آنها را خنثی کند.

وی به ديگر موفقيت اين وزارتخانه اشاره کرد و گفت: يکی از موفقيت‌های اين وزارتخانه در بحث شبکه‌های هرمی بود که اين شبکه‌ها يک تهديد جدی برای اقتصاد کشور و مسائل اجتماعی کشور است که بحمدالله با همکاری دستگاه‌های مختلف ما در اين جهت به موفقيت خوبی دست پيدا کرديم. مردم و خصوصا جوانان احساس نکنند که شبکه‌های هرمی شبکه‌های حرکت‌های داخلی هستند، بلکه پشت آنها سرويس‌ها و سرويس‌های اطلاعاتی خارج هستند. برای اينکه نظام را با چالش مواجه کنند.

مصلحی گفت: اينها نمونه‌ای از موفقيت‌های وزارت اطلاعات در سال ۸۹ بود.

وزير اطلاعات همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که آيا هدفی بوده که در سال ۸۹ درصدد تحقق آن بوده‌ايد، ولی نتوانسته‌ايد آن را محقق کنيد و در سال ۹۰ پيگير آن خواهيد شد؟ گفت: مواردی بوده است و برخی از پروژه‌هايی بوده است که به دليل اين‌که با چالش‌ها و موارد ديگری مواجه شده بوديم در اجرای آنها تاخير شده و در سال آينده آنها را پيگيری می‌کنيم، ولی اين موارد محوری نبودند.

وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اين‌که آيا در روز گذشته با توجه به اطلاعيه‌هايی که برخی از گروه‌های اپوزيسيون برای حضور در خيابان‌ها و ايجاد اغتشاش داده بودند، اتفاقی افتاد يا نه؟ گفت: جهت اطلاع عرض می‌کنم که هيچ استقبالی از اين مجموعه‌ها صورت نگرفت. در شبکه‌های مجازی سرمايه‌گذاری فراوانی و عربده‌کشی در اين ارتباط کرده بودند که بحمدالله استقبال نشد. مردم نيز برنامه چهارشنبه سوری را که به هر حال سنتی در بين مردم است،داشتند، ولی اتفاق خاصی نيفتاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016