شنبه 28 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۰ تن از نوکيشان مسيحی در کرمانشاه بازداشت شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - ماموران امنيتی لباس شخصی در روزهای پايانی سال ۱۳۸۹، ۱۰ تن از نوکيشان مسيحی کرمانشاه را بازداشت نمودند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ساعت ۵ بعداظهر روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ماموران امنيتی با هجوم به خانه ای واقع در محله فرهنگيان شهرستان کرمانشاه که از آن به عنوان کليسای خانگی ياد شده کليه افراد حاضر در محل را بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان پس از ورود به اين خانه ضمن ضرب و شتم، توهين و استفاده از الفاظ رکيک، کليه افراد(ده تن) را با دستبند به مکان نامعلومی انتقال دادند.

ماموران امنيتی همچنين ضمن تفتيش و بازرسی کامل خانه برخی وسايل از قبيل تابلوهای مسيحی بر روی ديوار، کتاب‌های مقدس، دی وی دی، کيس کامپيوتر و برخی مدارک افراد را نيز ضبط کردند.

احتمال می رود بازداشت شدگان مسيحی برای بازجويی‌های بيشتر به ساختمان سه راه حافظيه کرمانشاه که محل استقرار نيروهای امنيتی و اطلاعات است انتقال داده باشند.

همچنين بر اساس خبر تکميلی اين حادثه که به "محبت نيوز" رسيده، هفت تن از بازداشت شدگان پس از انجام بازجوئيهای طولانی، اين افراد در ساعت ۲ بعداظهر روز جمعه ۲۷ اسفند پس از انجام مراحل عکسبرداری و انگشت نگاری و همچنين اخذ تعهد مبنی بر عدم شرکت در اينگونه جلسات آزاد شدند.

اسامی افرادی که همچنان در بازداشت بسر می برند عبارتند از : "مقداد باباکرمی" معروف به (پولس) و يک زوج به نام های "ناهيد شيرازی و مسعود دليجانی" می باشند که از وضعيت نگهداری و سلامت اين افراد از زمان بازداشت آنان تاکنون اطلاعی در دست نيست.

شايان ذکر است که خانواده های اين افراد عليرغم پيگيری و مراجعه به سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تاکنون نتوانسته اند هيچگونه اطلاعی از وضعيت آنان بدست بياورند.

لازم به يادآوری ست که پيش از اين نيز "ويلسون عيسوی" کشيش سالخورده کليسای آشوری کرمانشاه در تاريخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط ماموران امنيتی بازداشت، و پس از گذراندن ۵۴ روز در زندان دستگرد اصفهان با سپردن وثيقه بطور موقت آزاد شد. وی همچنان در انتظار احضاريه از سوی دادگاه انقلاب به جهت برگزاری دادگاه برای بررسی به اتهامات خود در روزها و يا ماههای آينده می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016