یکشنبه 29 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از نمايندگان پارلمان کويت: مردم کويت نمی خواهند اوامر رهبر ايران را بپذيرند، العربيه

دبی-العربيه.نت - جمعی از نمايندگان پارلمان کويت شامگاه شنبه ۱۰۳-۲۰۱۱ با تجمع در برابر دفتر نخست وزير اين کشور نسبت به عدم اعزام نيروی نظامی به بحرين، به شدت انتقاد کرده و يکی از ان ها گفت: " مردم کويت نمی‌خواهند اوامر رهبران ايران را بپذيرند و خواهان اعزام سريع گروه‌های نظامی به بحرين هستند."

دوشنبه هفته گذشته نيروهای نظامی شماری از کشورهای عضو شورای همکاری خليج به درخواست دولت منامه برای کمک به پايان دادن اعتراض ها در بحرين، ورود خود را به خاک اين کشور آغاز کردند. اين نيروها که "سپر جزيره" ناميده می شوند، نيروهای نظامی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری هستند که بنا بر تفاهمنامه مشترک، در مواقع اضطراری به کمک کشور درخواست کننده می روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بحرين در هفته های اخير شاهد اعتراض هايی با خواست برقراری نظام پادشاهی مشروطه و شماری ديگر از اصلاحات است.

دولت کويت اعلام کرد که به بحرين نيروی نظامی ارسال نمی کند و در پی ميانجی گری ميان دولت اين کشور و معترضان است.

مقام های جمهوری اسلامی ايران با ورود نيروهای کشورهای خليج به شدت مخالف است. علی اکبر صالحی وزير خارجه اين کشور گفته است که ايران در خصوص اقدام کشورهای خليج در بحرين دست بسته نخواهد نشست.

معترضان بحرين شيعيان هستند که منامه می گويد با تحريک جمهوری اسلامی ايران اقدام به اعتراض کردند.

از نمايندگان پارلمان کويت که شامگاه شنبه در برابر دفتر شيخ ناصر محمد الاحمد آل صباح نخست‌وزير اين کشور برگزار شد، به شدت از عدم اعزام نيروی نظامی به بحرين و دخالت های ايران در اين کشور انتقاد کردند. در همين راستا، محمد حيف از نمايندگان پارلمان کويت رو به تجمع‌کنندگان و خطاب به نخست‌وزير گفت: "مردم کويت نمی‌خواهند اوامر رهبران ايران را بپذيرند و خواهان اعزام سريع گروه‌های نظام به بحرين هستند."

جمان الحربش، ديگر نماينده‌ اسلام‌گرای پارلمان، نيز اعتراض‌های بحرين را بخشی از "دسيسه‌ های شيعيان برای کنترل بحرين" دانست و ايران را به پشتيبانی از اين اقدامات متهم کرد.

فيصل المسلم، ديگر نماينده پارلمان کويت، هم با اشاره به "آشکار" بودن "دخالت ايران در بحرين" گفت: "خطر اصلی‌ای که خليج و مردم منطقه را تهديد می‌کند، از جانب ايران است." او افزود: "ايران کنترل عراق را به دست گرفته و امروز تلاش می‌کند کنترل بحرين را به دست بگيرد و فردا هم نوبت کويت است ... ما بايد برای مقابله با توطئه ‌های ايران، ائتلافی با ثبات در حوزه‌ خليج ايجاد کنيم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016