شنبه 28 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير خارجه بحرين: سخنان احمدی نژاد درباره ما پذيرفتنی نيست، العربيه

"وقتی در ايران تظاهرات اعتراضی شد ما آن را امری داخلی برشمرديم"

دبی-العربيه.نت - خالد بن احمد الخليفه وزير خارجه بحرين روز شنبه در گفتگو با تلويزيون العربيه گفت : " موضع ايران در قبال تحولات بحرين دوستانه نيست و با اصول همسايگی و روابط دوجانبه تناسبی ندارد."

وزير خارجه بحرين همچنين در واکنش به سخنان احمدی نژاد در خصوص بحرين گفت: "سخنان احمدی نژاد درباره بحرين پذيرفتنی نيست و ما انتظار داريم ايران در مواضع خود تجديد نظر کند ."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد الخليفه درباره فراخواندن سفير بحرين از تهران اظهار داشت: " اين اقدام تنها برای مشورت بوده و به معنی قطع رابطه با تهران نيست. "

وی تأکيد کرد که " بحرين در امور داخلی ايران دخالت نمی کند حتی زمانی که در تهران تظاهرات اعتراضی برگزار شد ما آنرا امری داخلی بشمار آورديم."

وی گفتگوههای ناتمام با مخالفان را جدی توصيف کرد وافزود:" قرار بود مسائل مختلفی از جمله تغيير در قانون اساسی و کارکرد دولت و بهبود وضع زندگی مطرح و بررسی شود، امری که پيش از اين در خواب هم نمی ديديم."

وزير خارجه بحرين در اين باره ادامه داد :" دولت بحرين متعهد به گفتگو با مخالفان است اما هم اکنون امنيت مهمترين موضوع کشور است."

وزير خارجه بحرين درباره دلايل برقراری حالت فوق العاده گفت: " پس از اينکه کشور با ناامنی و تهديد وارعاب شهروندان و نيز حمله به دانشگاه بحرين و رسيدن اختلافات مذهبی به مدارس دسن به گريبان شد، لاجرم به منظور اعاده امنيت برای سه ماه حالت فوق العاده در کشور اعلام شد."

احمد الخليفه در بخش ديگری از اين گفتگو درباره ساختار اجتماعی بحرين گفت : " بحرين کشور چند مذهبی است و اين تنها منحصر به کشور ما نيست. "

سپس افزود :" دامن زدن به اختلافات مذهبی بر همه منطقه تآثير خواهد گذاشت و اختلافات مذهبی در بحرين برخی کشورها را تحت الشعاع قرار داده است. "

احمد الخليفه در پايان گفت :" اوضاع بحرين هم اکنون نسبت به چند روز پيشتر بهتر شده است و اميدواريم در آينده اوضاع بهتر اين هم بشود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016