دوشنبه 15 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: نيروگاه فوکوشيما بر اثر موج و سونامی منهدم شد، ما سونامی نداريم، ايسنا

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار CCTV کانال تلويزيونی اصلی چين درباره راه‌اندازی نيروگاه بوشهر گفت: اين نيروگاه در آستانه‌ راه‌اندازی است. بعد از نصب تجهيزات، يکی از قطعات داخلی اين نيروگاه نقص فنی پيدا کرد که مسوولان در حال رفع مشکل آن هستند و در تماسی که رييس‌جمهور روسيه با من گرفت به من اين اطمينان را داد که اين نيروگاه در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که گفت شما در پاسخ به تخلفات مالی جديدی که رييس مجلس به شما زده است چه پاسخی داريد؟ گفت: چه جوابی به آن‌ها بدهيم. آن‌ها در زمان انتخابات هم اين اتهام را وارد کردند که يک ميليارد دلار بودجه‌ دولت مفقود شده است و تمام دستاويز رقبای ما اين اتهام و گشت ارشاد بود. ما در آن زمان به آن‌ها گفتيم که شما در محاسباتتان اشتباه کرده‌ايد و بررسی کنيد. حالا هم آن‌ها به نوع ديگری اين اتهامات را تکرار می‌کنند.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا اين را پی‌گيری حقوقی خواهيد کرد؟ گفت: چگونه از يک رييس قوه به يک رييس قوه ديگر شکايت ببريم؟ ما را به دردسر نيندازيد.

رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار NHK ژاپن که درباره‌ ايمنی نيروگاه بوشهر با توجه به حوادثی که در نيروگاه‌های ژاپن اتفاق افتاده است، گفت: من در ابتدا دوباره با مردم ژاپن درباره حادثه سنگينی که در اين کشور اتفاق افتاد ابراز همدردی می‌کنم. ما نگران سلامت مردم ژاپن و زندگی آنها هستيم و اميدواريم با همبستگی و نظم و انضباطی که دارند بتوانند بر شرايط غلبه کنند. گرچه خسارت‌های انسانی قابل جبران نيست.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: نيروگاه فوکوشيما بر اثر موج و سونامی منهدم شد، اما در برابر زلزله مقاومت کرده بود. ارتفاع موج‌هايی که به اين نيروگاه خوردند بر اساس شنيده‌ها ۱۴ متر و با سرعت ۸۰۰ کيلومتر در ساعت بوده است که چند برابر زلزله می‌تواند ضربه بزند.

وی گفت: ما در خليج فارس با پديده‌ای به شکل سونامی مواجه نيستيم، اما با اين وجود همه استانداردهای ايمنی روز جهان را در نيروگاه بوشهر رعايت کرده‌ايم و طبق مصوبات آژانس انرژی اتمی فعاليت کرده‌ايم. اين در حالی است که نيروگاه فوکوشيما متعلق به تکنولوژی ۵۰ سال قبل بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016