پنجشنبه 18 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محجوب: دعوت از پادشاه اردن با مصالح کشور همخوانی ندارد، ايلنا

در حوزه برقراری رابطه با اردن بايد پيشينه تاريخی اين کشور را نيز مدنظر داشت و از انجام اعمالی که موجب انگشت‎نما شدن ايران در ميان ملت‎های مسلمان می‎شود، پرهيز کنيم.


ايلنا: "عليرضا محجوب" گفت: دعوت از سران ساير کشورها، حقوق هر شخصيت سياسی است، اما با شناختی که از نظام پادشاهی اردن وجود دارد، انجام اين دعوت عقلانی به نظر نمی‎رسد.
به گزارش ايلنا به نقل از خانه ملت،نماينده مردم تهران، ری، شميرانات و اسلامشهر، افزود: حاکمان ديکتاتور اردن، رفتار دوگانه در جنگ‌های مستمر اعراب و اسرائيل، کشتار بی‎رحمانه مسلمانان فلسطين، همکاری‎های طولانی با رژيم پهلوی و رابطه با انگليس را در گذشته تاريخی خود ثبت کرده‎اند، نکته‏ای که دلايل نادرستی اين دعوت را گوشزد می‎کند.
رييس فراکسيون کارگری با اشاره به حضور"ملک حسين" در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، تصريح کرد: آرزو اين پادشاه اردن اين بود که بتواند رژيمی همچون رژيم شاهنشاهی را در کشور خود، بازتوليد کند.
محجوب با تأکيد بر اين موضوع که دعوت از پادشاه اردن به مصالح کشور همخوانی ندارد، گفت: در حوزه برقراری رابطه با اردن بايد پيشينه تاريخی اين کشور را نيز مدنظر داشت و از انجام اعمالی که موجب انگشت‎نما شدن ايران در ميان ملت‎های مسلمان می‎شود، پرهيز کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از تعطيلات عيد نوروز خبر دعوت از پادشاه اردن برای حضور در جشن جهانی نوروز در رسانه ها منتشر شد. اين دعوت با توجه به شرايط امروز منطقه با واکنش منفی مسئولان و رسانه ها روبرو شد، واکنشی که موجب لغو اين سفر و عدم حضور پادشاه اردن در جشن جهانی نوروز شد. اما موضوع اين دعوت به همين جا ختم نشد و با وجود اينکه "رامين مهمانپرست" سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که دعوت از پادشاه اردن مربوط به گذشته است،"محمود احمدی نژاد" رئيس جمهور در نشست خبری روز دوشنبه خود تاکيد کرد: سفر پادشاه اردن به ايران همچنان به قوت خود باقی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016