پنجشنبه 18 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمديد قرار بازداشت مائده قادری عضو کانون وکلای تهران، تحول سبز

۱۷ فروردين ۱۳۹۰ مائده قادری يکی ديگر از وکلای دادگستری ايران می باشد که توسط دولت ايران به دلايل نامعلوم بيش از يک ماه است که در بازداشت به سر می برد و طی اين مدت نيز اجازه ديدار با خانواده خويش را نداشته و ممنوع الملاقات بوده است

تحول سبز: بی خبری و عدم پاسخگويی مراجع قضايی مشهد در خصوص پرونده و وضعيت مائده قادری موجب نگرانی و اعتراض از سوی خانواده ايشان شده است.

به گزارش تحول سبز ، مائده قادری از وکلای کرد دادگستری و عضو کانون وکلای تهران که در روز ۱۲ اسفند ماه توسط مامورين امنيتی بازداشت و روانه زندان شده است تاکنون در بازداشت به سر برده و تحت بازجويی می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که پس از دستگيری همسرش علی پرنديان در دی ماه سال ۸۹ اقدام به پيگيری امور پرونده ايشان نموده بود. پس از اينکه بارها به مراجع قضايی مشهد مراجعه و با برخوردهای نامناسب و عدم همکاری مسئولين مواجه شده بود در ۱۲ اسفند به دلايل نامعلوم خود نيز دستگير و روانه زندان شده است.

در پی بازداشت ايشان فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران نسبت به دستگيری خودسرانه خانم قادری اعتراض کرده و با صدور بيانيه ای از دولتمردان ايرانی خواهان آزادی او شده بودند و اين عمل را به شدت محکوم کرده بودند.

بنا به گزارش های ارسالی؛ خانم مائده قادری از ۹ فروردين از محل اداره اطلاعات کل استان خراسان رضوی بعد از انجام بازجويی های اوليه به زندان وکيل اباد مشهد منتقل شده است.

در حاليکه بيش از يک ماه از بازداشت ايشان ميگذرد مراجع قضايی مشهد همچنان از برگزاری جلسه دادگاه وی امتناع ورزيده و بازپرس ايشان نيز از تفهيم اتهام به ايشان خودداری کرده است .

گزارش های رسيده حاکيست؛ چندی پيش خانم قادری در طی يک تماس تلفنی کوتاه با خانواده از وضعيت بسيار دردناک و اسف بار خود در زندان وکيل آباد خبر داده و شرايط ايجاد شده در زندان را غير قابل تحمل توصيف کرده است.

آنچه که باعث تشديد نگرانی های خانواده ايشان شده است عدم تغذيه مناسب وی در زندان می باشد که به لحاظ فشار و افت روحی است که بر او وارد شده است. و با مرور زمان نيز سلامت جسمی و روحی اين زندانی در معرض خطر بيشتری قرار خواهد گرفت.

مائده قادری يکی ديگر از وکلای دادگستری ايران می باشد که توسط دولت ايران به دلايل نامعلوم بيش از يک ماه است که در بازداشت به سر می برد و طی اين مدت نيز اجازه ديدار با خانواده خويش را نداشته و ممنوع الملاقات بوده است.

علی رغم مراجعات و پيگيری های مکرر خانواده ايشان، نه تنها اجازه ملاقات صادر نشده بلکه مقامات قضايی پاسخ مناسبی را به خانواده وی نداده و سبب تشديد نگرانی ها از وضعيت خانم قادری در بين اعضای خانواده شده اند.

گفتنی ست، با توجه به پايان ياقتن مدت قرار بازداشت موقت اوليه ايشان مامورين وزارت اطلاعات جهت ادامه بازجويی درخواست تمديد قرار بازداشت وی را از مراجع قضايی نموده اند که اين امر مورد موافقت بازپرس پرونده ايشان قرار گرفته است.

همچنين عنوان داشته اند که ممنوع املاقات بودن ايشان و تمديد قرار بازداشت به خاطر تکميل نشدن پرونده و بازجويی های وی بوده است. اين در حالی است که خانم قادری طی يک ماه گذشته تحت بازجويی مامورين وزارت اطلاعات بوده است.

گفتنی ست، علی پرنديان همسر ايشان که در دی ماه سال گذشته دستگير شده بود همچنان در بازداشت و تحت بازجويی بوده و طی اين مدت نيز ممنوع الملاقات بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016