جمعه 26 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: طرح مصداق ظهور از غلط‌های روزگار است، مهر

امام جمعه موقت تهران گفت: تعيين مصداق برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) از غلط های روزگار است و نمی توان برای ظهور ايشان وقت معين کرد. نبايد با تعيين مصداق، ذهن برخی جوانان را متشتت کرد چرا که تاريخ ظهور را تنها خداوند می داند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: صحبت کردن درباره ايشان کار آسانی نيست ولی می توان گفت حضرت زهرا در همه فضائل و خوبی ها دوشادوش حضرت علی بودند و شريک ايشان محسوب می شدند.

وی همچنين با اشاره به در پيش بودن روز ارتش گفت: افتخار ما اين است که دارای ارتش مکتبی وولايی هستيم و آنها همواره تحت فرمان رهبر معظم انقلاب وظايف خود را به خوبی انجام داده اند و مردم نيز به اين ارتش افتخار می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت الله جنتی ادامه داد: امام رحمه الله در سالهای آغازين انقلاب با درايت و بصيرتی که داشتند اجازه ندادند برخی وسوسه گران ارتش را متلاشی کنند.

وی همچنين با اشاره به نامگذاری سال جاری به جهاد اقتصادی گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای نامگذاری سال جاری در سخنرانی های مختلفی که داشتند اين موضوع را پيگيری کردند و توضيحاتی در خصوص جهاد اقتصادی ارائه فرمودند.

دبير شورای نگهبان با بيان اينکه دشمن هم اکنون در دو محور جنگ اقتصادی و جنگ روانی به مبارزه با نظام اسلامی برخاسته است افزود: دشمنان کشورمان قصد دارند با جنگ اقتصادی و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی مردم را در مقابل حکومت قرار دهند همچنين در محور جنگ روانی قصد دارند ديدگاه مردم را نسبت به نظام تضعيف کنند و حکومت دلخواه خود را بر سر کار بياورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به الزامات تحقق شعار جهاد اقتصادی گفت: بايد در اين سال با تمام همت و تلاش خود کار کنيم و همه موظف هستند در اين جهاد شرکت کنند.

جنتی ادامه داد: بايد در بعد معنويت نيز خودمان را تقويت کنيم چرا که همزمان با اينکه بايد بهره وری و قدرت اقتصادی مردم را بالا ببريم نبايد از معنويت غفلت کنيم چرا که هر جا معنويت حاکم بوده است به موفقيت های بسياری دست يافته ايم.

وی همچنين تاکيد کرد: قوای سه گانه و مردم بايد در سال جهاد اقتصادی به ياری يکديگر بشتابند و با هم هماهنگی کامل داشته باشند چرا که برای رسيدن به اهداف سند چشم انداز نيازمند رشد ۸ درصدی هستيم و همه بايد با تمام توان قدرت کار کنيم تا اين هدف تحقق پيدا کند.

دبير شورای نگهبان با بيان اينکه بايد از پرداختن به مسائل فرعی خودداری کنيم افزود: نبايد افکار عمومی را از مسائل اصلی منحرف کرد و حاشيه ها را پررنگ کرد چرا که دشمن به دنبال تفرقه برانگيزی است.

وی تصريح کرد: در سال جاری که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پيش روی است بايد وحدت کلمه را حفظ کنيم و همه زير يک پرچم با قدرت حرکت کنيم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توزيع انبوه سی دی با عنوان "ظهور نزديک است" در کشورمان گفت: تعيين مصداق برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) از غلط های روزگار است و نمی توان برای ظهور ايشان وقت معين کرد.

آيت الله جنتی ادامه داد: نبايد با تعيين مصداق ذهن برخی جوانان را متشتت کرد چرا که تاريخ ظهور را تنها خداوند می داند و شايد هم خود حضرت از تاريخ ظهور اطلاع نداشته باشد.

وی در بخش ديگری از خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به بيداری اسلامی در منطقه گفت: مردم منطقه به دليل ستم های فراوانی که در حق آنها روا داشته شده هم اکنون به پا خاسته اند و دشمنان منطقه نمی توانند با اقدامات سرکوبگرانه اين بيداری را خاموش کنند.

وی با اشاره به تجمع هفتگی مردم منطقه در صفوف نماز جمعه افزود: اين اقدام نشان می دهد که مردم اسلام ناب را می خواهند و ظلم را نمی پذيرند و می خواهند حکومت های غير اسلامی از بين برود.

امام جمعه موقت تهران با توصيه به مردم منطقه در خصوص مقاومت در برابر ظلم حاکمان شان گفت: هنگامی که اين بيداری در ايران ايجاد شد حکومت پهلوی نتوانست در مقابل مردم مقاومت کند و پيام من به آنها اين است که اين بيداری ارزان تمام نمی شود و آنها نبايد از مواضع فعلی خود عقب نشينی کنند چرا که هر مقدار هم کشته بدهند ارزش دارد.

وی به کشتار مردم بحرين توسط آل سعود و خليفه اشاره و تاکيد کرد: مردم بحرين هم اکنون مظلوم ترين مردم در خاورميانه هستند چرا که جرم آنها علاوه بر بيداری، شيعه بودن است.

آيت الله جنتی ادامه داد: عربستان در تمام دوران حملات رژيم صهيونيستی به ديگر کشورها قدمی در تقابل با اين رژيم برنداشت و حتی به مردم مظلوم فلسطين نيز کمکی نکرد اما در سال جاری با حضور در يمن و سرکوب شيعيان اين کشور و هم اکنون با فرستادن نيروهای فراوان و کشتار مردم بحرين در حال آشکار کردن چهره واقعی خود است.

وی به نامه وزيرامورخارجه به دبيرکل سازمان ملل و رئيس شورای امنيت اشاره کرد و اظهار داشت: نامه وزير خارجه به بان کی مون بسيار جامع و خوب بود و از اين رو از آقای صالحی تقدير می کنيم چرا که وی در خصوص کشتار مردم به سازمان ملل هشدار داد و عواقب اين اقدامات را به خوبی تشريح کرد.

دبير شورای نگهبان در پايان خطبه دوم نماز جمعه تاکيد کرد: بوی تعفن آل سعود به زودی همه جا را فرا خواهد گرفت چرا که مردم عربستان ساکت نمی نشينند و نمی توان با سرکوب آنها را خاموش کرد.

آيت الله جنتی همچنين در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فلسفه حضور انبيا گفت: خداوند انبيا را به نمايندگی از خود برای هدايت مردم و نجات از عذاب خدا و رسيدن به بهشت جاويد فرستاد و پيامبران هيچ اختياری از خود نداشتند و تنها تکليف آنها رساندن پيام خداوند بود.

وی ادامه داد: تاريخ نشان می دهد عده ای که همواره منافع اشان در خطر بود و بدنبال انحراف مردم بودند در مقابل انبيا ايستادگی می کردند که اين حرکت آنها به معنی تقابل با خداوند بود چرا که پيامبر تنها ماموريت داشت پيام خداوند را به انسان برساند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016