جمعه 26 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد آيت الله جوادی آملی از برخی سياست های اقتصادی کشور، چرا مردم بايد زير بار قرض بروند، مهر

قم - خبرگزاری مهر: مرجع تقليد شيعيان گفت: چطور نتوانستيم با ۱۰ درصد امکانات دنيا، ايران را اداره کنيم تا مردم زير بار قرض نروند و اعتراض نکنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله العظمی جوادی آملی روز پنجشنبه در ديدار رئيس و تعدادی از اعضای فراکسيون دانشگاهيان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است که جمعيت جمهوری اسلامی حدود يک سوم جمعيت جهان است اما دينی که ما داريم ۱۰۰ درصد تاثيرگذار و به حق است و همه مردم جهان را با جهان دانی و جهان داری و جهان آرايی تامين می کند.

مفسر بزرگ قرآن کريم خاطرنشان کرد: البته بايد برای اجرای اصول مراقب باشيم که نه ذره ای به بيگانه طمع داشته باشيم و نه اجازه دهيم بيگانه به ما طمع کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد تصريح کرد: جمهوری اسلامی يک درصد جمعيت دنيا را دارد ولی بيش از ۱۰ درصد امکانات و منابع جهان در اين کشور موجود است چطور نتوانستيم اين جمعيت را با ۱۰ درصد امکانات دنيا اداره کنيم که مردم زيربار قرض نروند و اعتراض نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوادی آملی خطاب به نمايندگان مجلس گفت: ما و مخصوصاً شما که نمايندگان مردم هستيد رسالت داريم که هم جهان را بدانيم، هم جهان را نگه بداريم و هم جهان را بياراييم و اين سه اصل از عناصر محوری وظايف ما است.

وی تاکيد کرد: اگر جهان را نشناسيم توان نگهداری آن را نداريم و اگر جهان را نگه نداشتيم توان جهان آرايی را نخواهيم داشت.

استاد برجسته حوزه علميه با بيان اينکه آرايش جهان به عدل و عقل است افزود: تا اين مرحله همگان باور دارند که بايد با عدل، جهان را اداره کرد و عدل چيست؟ اما مشکل اصلی در اينجاست که همگان نمی دانند جای اشخاص و اشياء کجاست؟ برای همين دست حقوق بشر از حقوق خالی است و نمی تواند حقوق عادلانه ۷ ميليارد بشر را تامين کند.

آيت الله جوادی آملی تاکيد کرد: هر کسی که اين نظام را آفريد می تواند جای اشياء و اشخاص را مشخص کند، بنابراين عدل را جز دين کسی نمی تواند معين کند.

اين مرجع تقليد با اشاره به جنايتهايی که در پوشش تبليغی رعايت حقوق بشر انجام می شود تصريح کرد: آنها از يکطرف در خاورميانه دستشان روی ماشه سلاح است و از طرفی ديگر دهانشان به عنوان حقوق بشر باز است. اينها اگر دهن را باز کردند دستشان را از روی ماشه بردارند و اگر دستشان روی ماشه سلاح است دهنشان را ببندند.

وی با ابراز تاسف و تاثر از لشکرکشی عربستان به بحرين برای کشتار مردم مظلوم بحرين از سياستهای خصمانه مسئولان کشور عربستان انتقاد کرد و گفت: اين فجايع به عنوان حمايت از حقوق بشر انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016