دوشنبه 29 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه شيرين عبادی به کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: به درگيری های شهر اهواز رسيدگی کنيد

سرکار خانم پيلای
کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

روز ۱۶ آوريل ۲۰۱۱ تعدادی از ايرانيان عرب زبان و سنی مذهب استان خوزستان، در شهر اهواز – واقع در جنوب ايران – تظاهرات مسالمت آميزی مبنی بر اعتراض به وضعيت نامطلوب و تبعيض آميز خود بر پا داشتند که متاسفانه با خشونت زياد از طرف نيروهای حکومتی سرکوب شدند و پس از آن درگيری های کوچک و پراکنده نيز تا چند روز ادامه داشته است . در جريان اين حوادث بيش از۱۲ نفر کشته ، حدود ۲۰ نفر زخمی و بيش از دهها تن نيز دستگير شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از بازداشت شدگان تا کنون هيچ اطلاعی در دست نيست و مامورين امنيتی خانواده و بستگان کشته شدگان را با تهديد مجبور به سکوت کرده و چند نفر از آنان را که با رسانه های عرب زبان مصاحبه نموده اند دستگير کرده اند.

نظر به اهميت جغرافيايی استان خوزستان و باعنايت به اينکه ايرانيان عرب زبان ساکن در آن منطقه ، طی ۳۲ سال حکومت جمهوری اسلامی ايران از تبعيض های ناروا رنج برده و در شرايط نا مساعدی به سر می برند ، لذا احتمال يک نا آرامی گسترده در اين قسمت از ايران وجود دارد . بنا بر اين خواهشمندم از کليه امکانات قانونی برای آزادی بدون قيد و شرط افرادی که در جريان حوادث اخير در خوزستان دستگير شده اند استفاده کنيد تا از وقوع نا آرامی های بيشتر جلوگيری شود و ضمنا دستور فرماييد اين گزارش در پرونده نقض حقوق بشر دولت جمهوری اسلامی ايران درج تا پس از تعيين گزارشگر ويژه به نظر ايشان برسد.

با تقديم احترام
شيرين عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل ۲۰۰۳
۲۹ فروردين ۱۳۹۰ برابر با ۱۸ آوريل ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016