جمعه 2 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود سپاه پاسداران به پروژه‌های زير صد ميليارد تومان ممنوع است، راديو بين المللی فرانسه

فريد وهابی - فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر محمدعلی جعفری، در بارۀ فعاليت‌های اقتصادی سپاه توضيح داد که اين نهاد نظامی سعی دارد جای شرکت‌های خصوصی و کوچک را تنگ نکند. او گفت: "ورود سپاه به پروژه‌های کوچک و متوسط و پروژه‌های زير صد ميليارد تومان ممنوع است". وی اضافه کرد که اگر شرکت های خصوصی بخواهند اجحاف کنند، سپاه برای ايجاد رقابت و تعديل قيمت وارد ميدان خواهد شد.
در مصاحبه‌‌ای طولانی با خبرگزاری فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری، بخش بزرگی از سخنان خود را به دفاع از ولايت فقيه و نقش سپاه پاسداران اختصاص داد. وی حتی هدف اصلی اعتراض‌های پس از انتخابات رياست جمهوری را که او "فتنۀ ۸۸" می‌نامد، مخالفت با ولايت فقيه دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری در بارۀ مخالفان با انقلاب گفت: "در شهری مانند تهران با ميليونها نفر جمعيت، دو يا سه هزار نفر افرادی که اساساً ضديت ريشه‌ای و مبنايی با انقلاب دارند يا منافق و کمونيست هستند يا باقی مانده‌های آنها هستند يا سلطنت‌طلب‌اند و يا بهائی"...
او افزود: "به صحنه آوردن اين افراد در کنار عده‌ای اراذل و اوباش چندان سخت نيست اما مسئله مهم، عدم همراهی مردم با آنهاست".

محمدعلی جعفری در مورد فعاليت‌های گوناگون سپاه پاسداران، از جمله برای "مقابله با تهديدات سايبری" توضيحاتی داد و گفت که "فضای اينترنت ابزار اصلی سازماندهی، اطلاع‌رسانی و ‌هدايت استکبار برای اقدامات کف خيابانی در فتنۀ ۸۸ بود".
جعفری سپس به دلايل تاريخی ورود سپاه به فعاليت‌های عمرانی و اقتصادی پرداخت و به عنوان مثال به موضوع ورود شرکت‌های خارجی به حوزۀ پارس جنوبی برای بهره‌برداری گاز اشاره کرد و گفت: "ورود سپاه به اين صحنه نيز زمانی بود که با رفتن شرکت‌های خارجی و زمين گذاشتن کار، همه نااميد شده بودند... با ورود سپاه به اين عرصه بود که ورق کاملا برگشت".

وی توضيح داد که "امروزه ما فقط به پروژه‌هايی ورود پيدا می‌کنيم که يا از حد توان شرکت‌های داخلی بيرون باشد و يا اينکه به دليل قرار گرفتن در مناطق مرزی و جاهايی که به لحاظ امنيتی مشکل دارد، ديگران نتوانند به آن وارد شوند".
جعفری گفت سپاه پاسداران تلاش دارد که "جا را برای مردم و شرکت‌های خصوصی و کوچک، تنگ نکند"...
و سپس افزود: "ورود سپاه به پروژه‌های کوچک و متوسط و پروژه‌های زير صد ميليارد تومان ممنوع است".
به گفتۀ فرماندۀ کل سپاه پاسداران "البته اگر پروژه‌ای نيز بالاتر از صد ميليارد تومان باشد ولی شرکت‌های خصوصی بتوانند آن را انجام دهند، سپاه وارد اين پروژه‌ها نخواهد شد مگر آنکه شرکت خصوص بخواهد اجحافی کند که در اين صورت سپاه برای ايجاد رقابت و تعديل قيمت وارد خواهد شد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016