سه شنبه 20 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه طيف صنفی کانون صنفی معلمان در مورد سالگرد اعدام فرزاد کمانگر

۱۹ ارديبهشت سالگرد اعدام فرزاد کمانگر معلم کاميارانی

فرزاد کمانگر، دبير هنرستان کار و دانش شهرستان کامياران در جنوب استان کردستان، عضو انجمن صنفی فرهنگيان و انجمن زيست محيطی ئاسک (آهو) بوده و با نام مستعار “سيامند” در ماهنامه فرهنگی - آموزشی رويان که به اداره آموزش و پرورش کامياران تعلق دارد قلم می زده است.

فرزاد کمانگر فعال صنفی و حقوق بشری و کاملا" غير سياسی بود .. کسانی که فعال صنفی و اجتماعی هستند. اتهاماتی همچون ضد امنيت ملی عادی است . اضا فه بر آن کسانی که در مناطق مرزی زندگی می کنند. فشار های امنيتی بر آن ها بيشتر است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او به خاطر حس نوع دوستی هميشه برای خدمت به اقشار محروم به روستا می رفت و حقوق خود را برای دانش آموزان نيازمند خرج می کرد او حتی به جوانان معتاد کمک می کرد تا به زندگی آبرومند خود باز گردند.

فرزاد کمانگر از پرکارترين و زحمتکش ترين معلمان کردستان بود و ۱۲ سال در روستاها و شهر کامياران تدريس می کرد . پس از دستگيری او به اتهام عضويت در پژاک که تا آخرين روز اعدام او ثابت نشد و هم چنين خبر صدور حکم اعدام او در دادگاهی که در تاريخ ۶/ ۱۲ / ۸۶ تشکيل شده ُبود صادر شد، و در کمتر از ۱۰ دقيقه بدون حضور وکيل مدافع در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد

حکم اعدام توسط سخنگوی قوه قضائيه درروز هفتم خرداد ماه ۱۳۸۷ تائيد شد.

خليل بهراميان وکيل کمانگر درباره يدلايل بی گناهی او می گفت: "من پس از مطالعه ی پرونده هيچ مدرکی کهحاکی از عضويت ايشان در سازمان پ ک ک باشد ، نديدم و در پرونده موجود نيست . پ ک کمتعلق به کشور ترکيه است . لذا اتهامی که بدون سند و مدرک کافی ارائه شود فاقدوجاهت قانونی است. طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی جرايم سياسی بايد علنی با حضور هيئت منصفه در محاکمدادگستری صورت گيرد ، نه يک نفر قاضی تنها با استناد به تحقيقات نيروهای امنيتی بهمدت ۵ دقيقه محاکمه ای را بدون اجازه دادن به وکيل برای دفاع ،بررسی و حکمی رااعلام کند

کانون صنفی معلمان تهران ( طيف صنفی ) در روز دوشنبه ۳۱ / ۴ / ۸۷ کميته نجات متشکل از کانون مدافعان حقوق بشر در ايران به نمايندگی شيرين عبادی ، خليل بهراميان وکيل فرزاد کمانگر ، انجمن صنفی معلمان کردستان و خانواده ی او برای نجات جان فرزاد کمانگر و با حضور برخی خبرگزاری ها تشکيل شد.

بيانيه های کانون صنفی معلمان تهران ( طيف صنفی ) و انجمن صنفی معلمان کردستان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگيان ايران به طور مکرر خواستار آزادی فرزادکمانگر شدند حتی آموزش بين الملل ei طی نامه هايی به مقام رهبری و رياست جمهوری خواهان آزادی فرزاد کمانگر شد.

شهرهای کردستان و معلمان اين استان نسبت به وضعيت فرزاد کمانگر از خود حساسيت بيشتری نشان دادند و چند طومار مبنی بر لغو حکم اعدام وآزادی او امضاء کردند. ولی متاسفانه با تمام اين تلاش ها در شرايط باورنکردنی در سحرگاه ۱۹ ارديبهشت سال ۸۹ اين معلم آزاده را به دار آُويختند و جامعه معلمان را عزادار کردند کانون صنفی معلمان طيف صنفی اين روز را به جامعه معلمان و خانواده داغدار او تسليت می گويد.

کانون صنفی معلمان طيف صنفی
۱۸ ارديبهشت ۹۰
www.ksmiran.blogfa.com
tts902.bligfa.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016