چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاليباف: اگر دولت يارانه مترو را ندهد از مردم می‌گيريم، فارس

خبرگزاری فارس: شهردار تهران گفت: اگر دولت تا پايان خرداد يارانه‌های بليت مترو را پرداخت نکند، مجبوريم سهم دولت را از مردم دريافت کنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمدباقر قاليباف امروز در حاشيه مراسم رونمايی از قطارهای نسل جديد مترو در جمع‌خبرنگاران در خصوص تعيين تکليف برای افزايش نرخ کرايه حمل و نقل عمومی در تهران گفت: اگر دولت تا پايان خرداد يارانه‌های حمل و نقل عمومی را بر اساس قانون پرداخت نکند، مجبوريم سهم دولت را از مردم دريافت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: علاقه‌ای نداريم هزينه‌ بيشتری به مردم تحميل کنيم اما اگر دولت سهم يک سوم خود را از هزينه تمام شده مترو پرداخت نکند مجبوريم اين هزينه را از مردم دريافت کنيم.

شهردار تهران به لغو جلسه اخير وزارت کشور و شورای شهر در مورد نرخ کرايه‌ها اشاره کرد و گفت: مهدی چمران رئيس شورای شهر پيگير اين موضوع هستند و به نظر می‌رسد دولت مشتاق است تا اين موضوع حل شود. اما اگر تا خرداد يارانه‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت پرداخت نشود مصوبه شورای شهر را اجرايی می‌کنيم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينکه محمودی معاون عمرانی استاندار تهران ادعا کرده يارانه حمل و نقل پرداخت شده است، گفت: معاونت عمرانی استانداری مسئوليتی در قبال پرداخت کردن و يا پرداخت نکردن يارانه حمل ونقل ندارد و اين موضوع را وزارت کشور پيگيری می‌کند و اگر دولت آن را پرداخت کند به‌طور قطع افزايش هزينه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

قاليباف همچنين به رونمايی از قطارهای نسل جديد مترو اشاره کرد و گفت: امروز ۵ قطار جديد به ناوگان اضافه می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: تا پايان سال جاری ۳۱ قطار ديگر وارد خطوط مترو می‌شود. با اين اقدام ظرفيت حجم جابه‌جايی مسافر در مترو از ۲ ميليون در روز به ۳ ميليون در روز افزايش می‌يابد.

به گفته شهردار تهران، تا سال آينده ظرفيت جابه‌جايی مسافر در مترو به ۴ ميليون مسافر در روز می‌رسد و سعی خواهيم کرد در بخش عمرانی ساخت تونل را از سالی ۱۵ کيلومتر بيشتر کنيم.

وی همچنين از راه‌اندازی ۱۱ ايستگاه مترو تا پايان سال جاری خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ريزی‌های انجام گرفته هر ماه يک ايستگاه مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران با بيان اينکه علاوه بر اين امسال چند کيلومتر به خطوط مترو اضافه می‌شود، اضافه کرد: در خط يک و در جنوبی‌ترين نقطه آن ايستگاه کهريزک تا ماه آينده به بهره‌برداری می‌رسد.

قاليباف در بخش ديگر سخنانش در خصوص اسکان حادثه‌ديدگان آوار بلوار فردوس گفت: در اين زمينه ابلاغ کرده‌ايم تا به مدت يک ماه به اين خانواده اسکان موقت داده شود تا خسارات جبران شود و مشکلات در اين زمينه حل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016