دوشنبه 2 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از شبکه خرابکاری وابسته به سيا، ايسنا

وزارت اطلاعات روز گذشته (شنبه) با صدور اطلاعيه‌ای از شناسايی و متلاشی شدن شبکه پيچيده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمريکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بعد از حمايت مردم در راهپيمايی ۹ دی ۸۸ از نظام جمهوری اسلامی و مسجل شدن ثبات نظام طراحی شبکه‌ای جاسوسی توسط تعداد قابل توجهی از برجسته‌ترين افسران اطلاعاتی عملياتی سازمان سيا در دستور قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ترکيه ، مالزی و امارات متحده عربی از کشورهايی بودند که افسران اطلاعاتی عملياتی سازمان سيا برای هدايت اين شبکه در آنجا مستقر شدند تا با استفاده از پوشش‌ها و دام‌های گوناگون از قبيل ارايه ويزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصيل در خارج از کشور و نيز با پوشش مراکز کاريابی با فريب شهروندان ايرانی به تخليه اطلاعاتی آنها و واداشتن اين افراد به جاسوسی بپردازند .

با توجه به آن که در اين پروژه مخاطب اصلی مردم بودند، ايجاد نارضايتی اجتماعی از طريق برجسته کردن مشکلات اقتصادی و تبديل آنها به معظلات اقتصادی از رئوس برنامه‌های سيا در اين پروژه بود که طی سلسله عمليات گسترده تعقيب و مراقبت (در داخل و خارج از کشور)، نفوذ، فريب و دوبل‌سازی توسط ماموران وزات اطلاعات ايران خنثی شد.

علاوه بر تاسيسات اتمی، شبکه‌ نفتی و گازی، بانکی و بورس ، تحقيقاتی و آزمايشگاهی ، برق، هواپيمايی ، مخابرات و گمرک از جمله مراکز حساسی بودند که افسران اطلاعاتی سيا در اين پروژه سعی در نفوذ به آنها در جهت اختلال در وضيعيت اين بخش‌ها و تبديل اين اختلالات به نارضايتی ‌های عمومی داشتند.

به عنوان مثال در يکی از بخش‌های اين پرونده با يکی از کارشناسان يک نهاد خدمات‌رسانی مواجه می‌شويم که با انگيزه دريافت ويزا اطلاعات بسيار مهمی از ريز فعاليت‌های اين نهاد خدماتی و شيوه‌های خرابکاری در اين نهاد را تهيه و آماده ارسال کرده بود که تنها دقايقی قبل از ارسال اين اطلاعات بسيار حساس بازداشت شد.

افسران اطلاعاتی سيا در اين پروژه با تسلط کامل بر زبان و فرهنگ ايرانی وارد عمل شده بودند تا با جمع‌آوری اطلاعات ريز از زير ساخت‌های مهم کشور در راستای اهداف عملياتی و خرابکارانه سازمان سيا وارد عمل شوند به عنوان مثال با توجه به وضعيت سيستم هواپيمايی کشور ، تطميع يکی از مسوولان اين بخش جهت ورود مواد منفجره از اين بخش و انجام سلسله انفجارهايی با هدف ناامن نشان دادن اوضاع در دستور دست اندرکاران اين پروژه قرار داشت که توسط وزارت اطلاعات خنثی شد.

وعده دريافت اقامت آمريکا يکی از انگيزه‌های افراد فريب خورده‌ای بود که در ازای آن حاضر شدند اطلاعاتی با ارزش از کشور را در اختيار ماموران سيا قرار دهند، در اين مورد به فردی برمی‌خوريم که با داشتن ۲۵ سال سابقه فعاليت تنها با انگيزه کسب اقامت آمريکا حاضر شد اطلاعاتی از پروژه تحقيقاتی که در آن فعاليت می‌کرده را در اختيار سازمان جاسوسی آمريکا قرار دهد.

شيوه‌های بکار گرفته شده از سوی ماموران سيا در اين پرونده می‌طلبد که در اساتيد ، کارشناسان و مسوولان کشور نسبت به تماس‌ها و ارتباطات مشکوکی که در پوشش دعوت به تحصيل، اشتغال يا اقامت در خارج از کشور، اخذ ويزا و نيز نظرسنجی‌های تلفنی فاقد منشا معتبر به عمل می‌آيد دقت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016