سه شنبه 3 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌های مسابقه تيم ملت با تيم حکومت؛ به ياد ناصرخان، ف. م. سخن

ناصر حجازی
...ناصر حجازی به‌رغم بيماری شديد، با حرکات ماهرانه‌ی خود در حين گرم کردن بدن، تماشاچيان را به وجد آورد و به اعضای تيم ملت روحيه داد. مشخص بود که بازيکنان تيم حکومت با ديدن حرکات او روحيه‌شان تضعيف شده است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ف. م. سخن ـ ويژه خبرنامه گويا

...تيم ملت با لباس يک‌دست سبز و نشانِ نهالِ در حال رويش، و تيم حکومت با لباس يک‌دست سرخ و نشان شمشير خون‌چکان در ميدان حاضر شدند.

...صدهزار تماشاگر مسابقه يک‌صدا تيم ملت را تشويق و تيم حکومت را هو می کردند.

...تماشاگران موقع ورود دروازه‌بان تيم ملت –ناصر حجازی- همگی به پا خاستند و او را به شدت تشويق کردند.

...تماشاگران موقع ورود فوروارد تيم حکومت –محمود احمدی نژاد- يک‌صدا او را هو کردند و هر چه دم دست شان بود به طرف او پرتاب کردند.

...داور مسابقه، احمد جنتی، در حالی که دو نفر زير بغل او را گرفته بودند به کنار زمين آمد و با خوردن چند قرص نيروبخش در حالی که خود را قبراق و سر حال نشان می داد وارد زمين شد. او پيش از آغاز مسابقه، به نيمکت ذخيره های تيم حکومت نزديک شد و دست مربی تيم -سيد علی خامنه ای- را بوسيد.

...ناصر حجازی به رغم بيماری شديد، با حرکات ماهرانه ی خود در حين گرم کردن بدن، تماشاچيان را به وجد آورد و به اعضای تيم ملت روحيه داد. مشخص بود که بازيکنان تيم حکومت با ديدن حرکات او روحيه شان تضعيف شده است.

...در طول مسابقه، تماشاگران مرتب "حجازی، حجازی" می گفتند به گونه ای که باعث حيرت گزارشگران خارجی شده بود.

...داور مسابقه، به شکلی ناجوانمردانه، حق را ناحق می کرد و تمام فول های تيم حکومت را ناديده می گرفت. در عوض ساده ترين حرکات بازيکنان تيم سبز با سوت داور و کارت زرد و قرمز مواجه می شد. بازيکنانی که کارت قرمز می گرفتند توسط سردار رادان و قاضی صلواتی به بيرون از زمين هدايت می شدند.

...ناصر حجازی، دروازه بان تيم ملت، تمام ضرباتی را که فوروارد حريف –محمود احمدی نژاد- به طرف دروازه ی تيم ملت می زد، با حرکات ماهرانه ی خود می گرفت. آخرين ضربه، ضربه يارانه ها بود که ناصر خان نه تنها آن را با شيرجه ای تماشايی خنثی کرد، بلکه با ارسال سريع توپ به زمين حريف، موقعيت گل برای تيم ملت به وجود آورد که متاسفانه با ناشی گری فورواردهای تيم ملت و عدم هماهنگی آن ها، توپ به خارج از دروازه ی حکومت رفت.

...مربی تيم حکومت، سيد علی خامنه ای، در طول بازی دستورهايی به محمود احمدی نژاد مبنی بر دادن پاس به حيدر مصلحی می داد که او با حرکات تک‌روانه ی خود به دستور مربی اهميتی نداد که با فريادهای مربی رو به رو شد و حتی ديده شد که بازيکنی را به کنار زمين فرستاد تا خود را گرم کند، و ناظران احتمال می دادند که سيد علی، احمدی نژاد را از بازی خارج و بازيکن ديگر را وارد زمين کند که در لحظه ی حساس، احمدی نژاد پاس ضعيفی به مصلحی داد که باعث شد مربی تيم حکومت حس کند حرف او شنيده و دستورات او اطاعت می شود، لذا از تصميم خود صرف نظر نمود.

...ناصر حجازی دروازه بان تيم ملت پيش از آغاز مسابقه در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده بود که از دروازه ی تيم ملت تا آخرين لحظه ی زندگی اش و با تمام قدرت دفاع خواهد کرد و نخواهد گذاشت تيم حکومت به تيم ملت گل بزند. ناصر حجازی در طول بازی نشان داد که با نهايت وجود در مقابل مهاجمان حريف ايستاده و هيچ ترسی از برخوردها ندارد. يکی از بازيکنان کوتاه قدِ تيم حکومت به نام "رجانيوز"، موقع گرفتن توپ توسط ناصر خان با اطمينان از اين که داورِ مسابقه خطای او را نخواهد گرفت پای خود را برای زدن لگد به صورت ناصر خان نزديک کرد که خوشبختانه به خاطرِ بلندیِ قدِ ناصر خان و ناشی بودن رجا، لگد به صورت ناصر خان نخورد و در عوض پای رجا دچار آسيب ديدگی شديد شد. اين عمل رجانيوز با نفرت و هوی ممتد تماشاگران رو به رو شد.

...در لحظات ميان دو نيمه، حال ناصر خان که از قبل هم مساعد نبود، بد شد، و با کمال تاسف خبر رسيد که ايشان در بيمارستان درگذشت. گزارش رسيده است که تماشاگران و بازيکنان تيم ملت، با شعارهای کوبنده استاديوم را به طرف بيمارستان ترک کرده اند تا مراسم تشييع جنازه ی قهرمان ملی شان را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کنند.

روان‌اش شاد...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016