پنجشنبه 12 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: مقابل ولايت ايستادن بزرگترين منکر است، مهر

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور با اشاره به اولويت های امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مقابل ولايت ايستادن بزرگترين منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتيپ محمدرضا نقدی صبح پنج شنبه در گردهمايی بزرگ فرماندهان و مسئولان بسيج و ائمه جماعت استان لرستان در سخنانی با اولويت بندی منکرات در جامعه، اظهار داشت: مهم ترين منکر در جامعه امروز منکر سياسی است.

وی تصريح کرد: کسی که به لحاظ سياسی مقابل ولايت فقيه قرار می گيرد بزرگترين منکر را انجام داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور به ديگر مصاديق منکرات سياسی اشاره کرد و گفت: بايد برای نهی از منکر ابتدا به سراغ فتنه گران و کسانی که از لحاظ سياسی انحراف پيدا کرده اند، برويم.

سردار نقدی دومين اولويت نهی از منکر را مربوط به منکرات فرهنگی دانست و بيان داشت: فرقه های ضاله، گروه‌های انحرافی، وهابيت و ... از جمله منکرات فرهنگی هستند که بايد به آنها توجه شود.

وی با تاکيد بر اينکه منکرات سياسی و فرهنگی مهم تر از منکرات اخلاقی است، بيان داشت: نهی از منکرات اخلاقی در اولويت های بعدی قرار دارد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور برخورد با منکرات اقتصادی را اولويت بعدی نهی از منکر دانست و گفت: فقط منکرات مربوط به منکر اخلاقی نيست چرا که منکرات سياسی، فرهنگی و اقتصادی از جمله مهم ترين منکرات هستند.

سردار نقدی با تاکيد بر اينکه در برخورد با منکرات بايد از روشهای درست و منطقی استفاده کرد، بيان داشت: پيامبر گرامی اسلام الگويی به تمام معنا در زمينه نهی از منکر هستند.

وی با تاکيد بر اينکه برخورد با منکرات نبايد از موضع زور و قدرت باشد، يادآور شد: بايد با زبان نرم به سراغ نهی از منکر رفت.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور به جريانات رخ داده بعد از انتخابات رياست جمهوری اشاره کرد و گفت: در همين مدتی که از فتنه می گذرد بسياری از نيروهای ما در استانها با سران بسياری از افرادی که آلوده به فتنه بودند صحبت کردند و تعداد زيادی از همين طريق توبه کردند.

سردار نقدی در ادامه سخنان خود به موج بيداری اسلامی شکل گرفته در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ملت ايران به عنوان رهبر آزادی خواهان دنيا شناخته شده است.

وی تصريح کرد: در چنين شرايطی که ملت های مسلمان به ما چشم دوخته اند ما حق اشتباه نداريم و نبايد سست شويم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور با تاکيد بر اينکه اميد دل ملتهای مسلمان همين ملت ايران است، افزود: ما بايد قدر خودمان را بدانيم و در چنين شرايطی بايد بدانيم که بار امانت خون شهدای بحرين، مصر و ... بر دوش ماست.

سردار نقدی با تاکيد بر اينکه بايد سخت کوشش کنيم تا از اين گردنه ها بگذريم، بيان داشت: هر چند که هر چه به قله نزديکتر می شويم راه سخت تر می شود ولی اين راه، راه پيروزی است.

وی با تاکيد بر نقش و جايگاه بسيجيان در استمرار حرکت انقلاب، تصريح کرد: ما نبايد وقتی فرمايشات مقام معظم رهبری را می شنويم مانند ساير صحبت ها به آن نگاه کنيم بلکه کسی که می خواهد سرباز ولايت باشد بايد بداند که مطالبات رهبری چيست تا همانگونه عمل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016