پنجشنبه 19 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جهان نيوز: اعتراض مکارم شيرازی به لغو حکم اعدام سعيد ملک پور

پيرو خبری که روز دوشنبه از لغو حکم اعدام مدير بزرگترين شبکه مستهجن کشور در "جهان" منتشر و از دستگاه قضايی به دليل صدور چنين حکمی انتقاد شد، آيت الله مکارم شيرازی به اين حکم واکنش نشان داد.

به گزارش جهان، حضرت آيت الله ناصر مکارم شيرازی از مراجع تقليد، امروز، چهارشنبه در آخرين جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصيلی حوزه‌های علميه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به برخی از مسائل داخل کشور، گفت: اخيرا برخی از حوادث در کشور واقع شده که بسيار دردناک است.

وی افزود: اخيرا يک نفر سيصد هزار حلقه سی دی از بدترين نوع مستهجن پخش کرده است که خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همت و اين فرد را دستگير کرد و وی نيز محکوم به حکمی شد، اما متاسفانه اين حکم شکسته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله مکارم شيرازی اين فرد را مصداق واقعی مفسد فی الارض دانست و تاکيد کرد: من نمی دانم از نظر فقه اسلامی حکم مفسد فی الارض برای عده ای روشن نيست.

اين مرجع تقليد ياد آور شد: کم تر از اين مفسد فی الارض است و دستگاه قضايی نبايد در برابر اينها کوتاه بيايد چرا که همين مساله سبب چراغ سبز برای اين گونه افراد می شود از اين رو ضروری است دستگاه قضايی قوی تر در اين مسائل برخورد کند. ما از دستگاه قضايی کشور تشکر می کنيم اما انتظار داريم با اين گونه مسائل و امور قوی تر برخورد کنند.

گفتنی است اشاره آيت الله مکارم به فردی با نام "سعيد ملک پور"، مدير شبکه بزرگترين سايت‌های مستهجن، ضداسلامی و ضدامنيت فارسی‌زبان است که در خارج از کشور زندگی می‌کرده و پس از کارهای اطلاعاتی بلند مدت در مهرماه ۱۳۸۷و در شرايطی که برای انجام پاره‌ای از اقداماتش به تهران آمده بود، بازداشت شد.

سعيد ملک پور گرداننده يکی از بزرگترين و مشهورترين سايت‌های پورنو فارسی به نام آويزون بوده و البته حامی چندين سايت پورنوی معروف ديگر را نيز بر عهده داشته است.

او اقدام به ثبت دامين‌های مختلف برای عبور از فيلترينگ مخابرات کرده بود و شبکه مستهجن تحت اختيار او با جذب بيش از ۳۰۰.۰۰۰ کاربر ثبت‌نام شده و تعداد بسيار زياد بازديدکننده (چند صد هزار) روزانه فعاليت می‌کرده است.

اما در حالی‌که حکم اعدام وی صادر شده بود، محمود عليزاده طباطبايی، وکيل ملک پور، با ادعای اينکه ايراداتی در پرونده سعيد ملک پور وجود داشته، به سايت های ضدانقلاب گفته است: "ديوان عالی کشور حکم اعدام وی را نقض کرده است."

عليزاده طباطبايی که وکيل بسياری از سياسيون جنجالی از جمله سيد محمد خاتمی و خانواده آقای هاشمی رفسنجانی نيز هست، لغو حکم سعيد ملک پور را يک "روند منطقی" ناميده و ابراز اميدواری کرده است که "بسياری از مشکلات ملک پور حل شود."

وکيل ملک پور همچنين گفته است: برخورد ديوان عالی کشور در اين زمينه بسيار خوب و منطقی بوده است و ما حتی اميدواريم با دفاعيات مستدل ما در دادگاه حکم برائت برای سعيد ملک پور صادر شود!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016