چهارشنبه 25 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران به مناسبت شهادت هدی صابر

هدی صابر بعد از يک دوره اعتصاب غذا به دليل قصور و کوتاهی مسئولين زندان به قتل رسيد. خبر درگذشت هدی صابر، روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی در سالگرد کودتای انتخاباتی، يکبار ديگر جامعه فعالان سياسی، مدنی و روزنامه نگاران را در غم و اندوهی جانکاه فرو برد.
هدی صابر که در اعتراض به قتل هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زده بود، به همراه تعدادی از ديگر فعالان سياسی، مدنی و روزنامه نگاران آزادانديش تحت شرايطی غير انسانی و با محروميت از ابتدايی ترين حقوق هر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين نگهداری می شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هدی صابر همانند هر زندانی ديگری برای نشان دادن اعتراض خود از حق اعتصاب غذا استفاده کرد . اما حاکميت ظلم و جور نه تنها توجهی به اين اعتراض ها نمی کند بلکه بيش از پيش زندانيان را تحت فشار جسمی و روحی قرار داده بگونه ايی که امروز وضعيت جسمانی تنی چند از فعالين سياسی و مدنی به شدت وخيم بوده و جان آنان در معرض خطر جدی است.
امروز و در اين شرايط سخت انتظار می رود که تمامی آزاديخواهان جهان، نهادهای حقوق بشری و کشورهای آزاد و دمکراتيک دنيا از اعتراضات مردم ايران عليه اين جنايات ضد بشری و فضای سرکوب و خفقان حاکم بر کشورمان حمايت کرده و با آنان همراه و همگام شوند.
نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر و به ويژه شورای حقوق بشر سازمان ملل بايد نسبت به جنايات و وحشيگری هايی که سردمداران نظام جهل و خشونت ولی فقيه بر مردم ايران و هزاران آزاديخواه در بند، واکنشی شايسته و درخور نشان دهند. همچنين کشورهای آزاد و دمکراتيک جهان بايد مسايل مربوط به نقض حقوق بشر و سرکوب حقوق اساسی مردم ايران را در اولويت اول روابط خود با حکومت اسلامی ايران قرار دهند.
از سوی ديگر، نيروهای اپوزسيون از هر سليقه، گروه و انديشه ايی بايد عليه رفتار غيرانسانی حکومت اسلامی و فضای رعب و وحشت وخفقان موجود، واکنشی هماهنگ، همگون و يکصدا از خود نشان دهند. تنها شرط رسيدن به آزادی و تحقق دموکراسی در کشورمان، اتحاد همه نيروهای مدنی و سياسی حول يک هدف مشترک است.
کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران آنچه را که از سوی حکومت اسلامی در زندانی به بزرگی ايران بر شهروندان کشورمان روا داشته می شود محکوم می کند و بر اين باور است که تنها راه رسيدن به دموکراسی در ايران گذر از مرزهای متحجرانه جمهوری اسلامی و برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه تحت نظارت نهادهای بين المللی است.

زنده باد ايران، همگام برای دموکراسی
کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران
بيست و دوم خرداد هزار و سيصد و نود


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016