جمعه 10 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داستان يک هک توسط جمهوری اسلامی و اثبات درستی مسير ما، بيانيه کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران

در پی اعلام موجوديت کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران در ماه آپريل ۲۰۱۱ در مجلس ملی فرانسه، حملات زيادی از سوی رژيم عليه کنگره صورت گرفت. با چاپ چند مقاله در روزنامه کيهان چاپ تهران و انتشار اتهامات بی اساس و تکراری از سوی عوامل رژيم در داخل و خارج از کشور، از قبيل وابستگی کنگره به جناح يا گروه خاصی، تلاش نمودند کنگره را از مسير اصلی خود منحرف نمايند.

کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران، در امتداد حرکت آزديخواهانه مردم ايران، هدف اصلی و محوری خود برای گذار به سکولار دموکراسی در ايران، از طريق برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در شرايطی يکسان برای آحاد ملت ايران بر اساس ماده ٢١ بيانيه ی جهانی حقوق بشر و اعلاميه ۱٥٤ نشست شورای بين المجالس، مصوب ۲٦ مارس ۱۹۹٤، تحت نظارت نهادهای جهانی بی طرف مانند سازمان ملل متحد، را بطور شفاف در منشور سياسی خود اعلام کرده، و بر همين اساس، اعضای اين مجموعه تکثرگرا با هم انديشی و اتحاد فعاليت خود را آغاز نموده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين کارگروه رسانه و ارتباطات کنگره، در راستای ايجاد فضايی برای تبادل نظر و همکاری پيرامون موضوعاتی همچون " احترام به حقوق بشر، انتخابات آزاد و سالم در ايران "، وب سايت و شبکه های اجتماعی خود را راه اندازی نمود.

تنها سه ماه پس از راه اندازی وبلاگ و صفحه فيس بوک کنگره، ارتش سايبری ايران (ICA)[۱] با بکارگرفتن تمامی امکانات خود که از بودجه مردم ايران تامين می شود، در صبح روز شنبه ۴ تير ۱۳۹۰، صفحه فيس بوک کنگره را هک نمود و با انتشار اخبار دروغين درباره رهبران جنبش سبز و جعل شناسه های اعضاء کنگره و پخش شايعات به نام آنان در ديگر صفحات فيس بوک تلاش کردند تا وجهه اعضاء و کل کنگره را در ميان ساير مبارزان تخريب نمايند.

ارتش سايبری ايران (ICA) در جريان انتخابات دولت نهم به کار خود سرعت عمل چشمگيری داد. قبل از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ تعداد زيادی از سايت ها و صفحات شبکه های اجتماعی مسدود شدند. ارتش سايبری ايران (ICA) نخبه ها و هکرهای حرفه‌ ايی را شناسايی و با تهديد آنها را مجبور می کند و در صورت امتناع آنها را روانه زندان می کند. همچنين گروه های هکری نفوذگر چون "آشيانه"، "شبگرد" و "سيمرغ" با سازمان های اطلاعاتی حکومت اسلامی در جهت شناسايی و برخورد متقابل با مخالفان در اينترنت همکاری می کنند. علاوه بر اين گروه های هکری، ارتش سايبری از هکرهای اجاره‌ای چون هکرهای روسی که بسيار گران هستند نيز استفاده می کند.

متاسفانه در دو سال اخير، ارتش سايبری ايران (ICA)، بودجه سنگينی را برای هک کردن سايت ها و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی هزينه کرده است. وب‌ سايت توييتر (Twitter) در ۲۷ آذر ۱۳۸۸، وب سايت موج سبز آزادی در ۲۸ آذر ۱۳۸۸، وب‌ سايت بايدو(Baidu) بزرگترين موتور جستجوگر چينی در ۲۲ دی ۱۳۸۸، وب سايت راديو زمانه در ۱۰ بهمن ۱۳۸۸، سايت خبرنامه اميرکبير شامگاه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸، سايت محسن سازگارا ۲۱ بهمن ۱۳۸۸، سايت جرس‌نيوز ۲۳ بهمن ۱۳۸۸، سايت صدای آمريکا و ۹۵ سايت وابسته به آن در ۳ اسفند ۱۳۸۹، وب سايت تلويزيون فارسی ۱، تلويزيون طلوع، تلويزيون لمر، راديو آرمان و ... توسط ارتش سايبری هک شدند.

کنگره با پيگيری های تخصصی توسط مشاورين شبکه ايی اقدام به مکان يابی اين حملات نمودهو در اين زمينه شکاياتی را تسليم مقامات قضايی فرانسه کرده که مراحل قانونی خود را می گذراند.

کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران اعلام می دارد که نه تنها اين تهديدات در مسير حرکت اين مجموعه اختلالی ايجاد نکرده، بلکه مصمم تر از گذشته برای ايجاد همبستگی ميان نيروهای سياسی و مدنی بمنظور برگزاری انتخابات آزاد و سالم و تحقق دموکراسی در ايران تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.

زنده باد ايران
همگام برای دموکراسی
کنگره دموکراسی خواهان سبز ايران


ـــــــــــــــــــــــــــــ
منبع: سايت کلمه، روزآنلاين، آذرباد، ويکی پديا،ZDNeT، DT (Defense Tech)


________________________________________
[۱] The Iranian Cyber Army (ICA


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016